ایا اینستاگرام چت مخفی دارد؟

اینستاگرام بستر بحث و گفتگو نیست، با این حال امکانات مختلفی را در زمینه چت برای کاربران خود در نظر گرفته است. یکی از ویژگی های جالب اینستاگرام این است که می توانید چت مخفی را فعال کنید. یعنی می توانید طوری کاری کنید که وقتی افراد دیگر وارد دایرکت شما می شوند نتوانند این چت را ببینند. با این حال، این به معنای حذف مکالمه نیست و بعداً هر زمان که بخواهید می توانید چت مخفی را ببینید. در این مقاله اپ ناب شما را با این ترفند جالب آشنا می کنیم.

دایرکت اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که کاربران برای به اشتراک گذاری محتوا و تصاویر ویدئویی از آن استفاده می کنند. با این حال، این شبکه اجتماعی دارای یک ابزار مستقیم است که کاربران می توانند به صورت جداگانه برای یکدیگر پیام ارسال کنند.

همچنین استفاده از دایرکت اینستاگرام برای برقراری ارتباط با افراد تجاری رایج است. به عنوان مثال، افراد برای استعلام قیمت محصولات به دایرکت وان پیج مراجعه می کنند. برخی از صفحات با انتشار تبلیغات و کسب درآمد مستقیم از آن برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند و از این طریق مخاطبان بیشتری را جذب می کنند. اما بخش قابل توجهی از مردم از Direct برای صحبت با دوستان خود استفاده می کنند. در میان آنها کسانی هستند که برخی از چت های خود را دوست دارند تا کسی نتواند آنها را بخواند، اما نه برای حذف آنها. خوشبختانه اینستاگرام راه حلی برای این کار ارائه کرده است.

روش 1: از حالت Vanish برای فعال کردن چت پنهان استفاده کنید

یکی از ساده ترین راه حل ها برای فعال کردن چت مخفی یا دایرکت اینستاگرام، قرار دادن آن در حالت Vanish است. برای این کار دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کرده و به قسمت Directs بروید.

چتی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید و وارد آن شوید.

وقتی وارد صفحه چت شدید، به بالا نگاه کنید.

با این کار چت شما در حالت ناپدید شدن قرار می گیرد.

هنگامی که به این حالت تغییر می‌کنید، پیام شما هنگام خواندن شخص دیگر از بین می‌رود یا پنهان می‌شود. برای دانلود اینستاگرام با لینک مستقیم کلیک کنید.

هنگامی که می خواهید از حالت Vanish خارج شوید، به سادگی صفحه را به سمت بالا حرکت دهید تا از حذف چت ها پس از خواندن جلوگیری کنید.

نکته 1: یکی از نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که وقتی حالت Vanish را برای خود فعال می کنید، این حالت برای شخص دیگری نیز فعال می شود. یعنی اگر شخص مورد نظر برای شما پیامی ارسال کند بلافاصله پس از خواندن پیام ناپدید می شوند.

نکته 2: نکته دیگر این است که وقتی حالت Vanish را فعال می کنید، تمام پیام های قبلی نیز ناپدید می شوند. پس مراقب باشید اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

نکته 3: هر زمان که بخواهید می توانید از حالت Vanish خارج شوید.

نکته 4: با استفاده از این روش پیام شما به طور کامل حذف شده و دیگر در دسترس نخواهد بود.

راه دیگر: استفاده از حالت Vanish

اگر نمی خواهید از حالت Vanish استفاده کنید، راه حل های دیگری برای شما وجود دارد. برای انجام این کار دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. به بخش پروفایل بروید و روی نماد سه خط افقی در سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید.

اکنون در تنظیمات بنویسید. به بخش حساب بروید.

در این مرحله روی Switch Account Type کلیک کنید. سپس روی “Switch to Business account” کلیک کنید.

پس از معامله حساب خود، به بخش تنظیمات بروید. چتی را که می خواهید پنهان کنید انتخاب کنید و آن را به منطقه عمومی منتقل کنید.

در این مرحله دوباره به قسمت تنظیمات رفته و همان مراحل قبلی را دنبال کنید، اما در نهایت روی “Switch to Personal Account” کلیک کنید تا حساب شما از یک حساب تجاری به یک حساب معمولی تبدیل شود.

با این کار خواهید دید که چت برای شما مخفی شده و دیگر نمایش داده نمی شود

حال اگر می خواهید پیام قابل مشاهده باشد، باید تمام این مراحل را تکرار کنید و در نهایت پیام مورد نیاز را از قسمت عمومی به قسمت اولیه وارد کنید.

نکته: در این روش پیام شما حذف نمی شود بلکه مخفی می شود. پس اگر نمی خواهید چت های شما حذف شود بهتر است از این روش استفاده کنید.

راه حل های شخص ثالث چت خصوصی را در برنامه های شخص ثالث فعال می کنند

راه حل دیگر برای مخفی کردن چت های اینستاگرام استفاده از یک برنامه شخص ثالث است که بخش لایو را قفل می کند. یکی از این برنامه ها Locker for insta social است. به این ترتیب چت شما مخفی یا حذف نمی شود بلکه فقط شما به آن دسترسی خواهید داشت. البته شما یک رمز عبور را در بخش دایرکت خود قرار می دهید و هر کسی که آن رمز را داشته باشد می تواند به چت بپیوندد. برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا بر اساس سیستم عامل موبایل خود این برنامه را از یک بازار مناسب مانند گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید.

سپس برنامه را باز کنید و یک رمز عبور 4 رقمی به آن بدهید. اکنون هر زمان که بخواهید وارد بخش دایرکت اینستاگرام خود شوید، باید این رمز عبور 4 رقمی را وارد کنید. علاوه بر این، تلفن های همراه مجهز به حسگر اثر انگشت نیز می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

وقتی وارد اپلیکیشن می شوید پس از اعطای مجوز در تنظیمات، از شما اجازه دسترسی به اینستاگرام خواسته می شود. روی علامت مثبت «+» در پایین صفحه برنامه کلیک کنید تا پیام مورد نظر شما مسدود شود.

نکته 1: این برنامه مستقیما اینستاگرام را مسدود نمی کند. همچنین می توانید از آن برای قفل کردن کل اینستاگرام خود استفاده کنید.

نکته 2: شما باید یک ایمیل برای این برنامه ثبت کنید و در صورت فراموشی رمز عبور، آن را تأیید کنید تا آن را بازیابی کنید.

نکته 3: هرگز به برنامه های ناشناس برای قفل کردن حساب اینستاگرام خود و دانلود برنامه ها از منابع قابل اعتماد اعتماد نکنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا