مجله اجتماعیکسب و کار محلی

آموزش دانلود رایگان ویدیوهای اینستاگرام در آیفون

مقایسه برترین ابزارهای دانلود از اینستاگرام

در این مقاله لیستی جهت مقایسه برترین ابزارهای دانلود از اینستاگرام آورده شده است. در این مقاله خواهید آموخت که چگونه یک ویدیوی اینستاگرام را با استفاده از یک برنامه رایگان دانلود کنید. امروزه سرچ instagram video download بسیار افزایش یافته چون همه به دنبال دانلود فیلم از اینستا هستن.

 دانلود از اینستاگرام نیاز به ابزارهای خاصی دارد زیر اینستاگرام به خودی خود اجازه دانلود فیلم‌ها را به ما نمی‌دهد. در این مقاله شما را با روش‌های کاربردی دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. اگر یک دهه پیش به ما می‌گفتید که یک پلت فرم اشتراک ویدیو و تصویر بسیار کاربردی است، همه به آن می‌خندیدیم. اما در سال ۲۰۲۱ تصور جهانی که اینستاگرام در آن نباشد، امری واقعا دشوار است. این پلتفرم اشتراک گذاری عکس و فیلم، امروزه در رسانه‌های اجتماعی طوفانی به پا کرده است.

چرا برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام نیاز به ‌وب‌سایت یا اپلیکیشن داریم؟

اینستاگرام نه تنها به عنوان یک پایگاه اصلی برای اشتراک گذاری فیلم و تصویر در رسانه‌های اجتماعی در میان پیروان خود محبوب شده است، بلکه پایگاه کاربری گسترده ای نیز پیدا کرده است و  بسیاری از کاربران نظرات و عقاید مورد نظر خود را در به اشتراک میگذارند و یا با استفاده از ، به دنبال مطالب مورد نظر خود میگردند.

طبق آمار با ، بدون شک یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین پلتفرم‌های تولید شده به صورت آنلاین است:

بیش از ۱.۱۵ میلیارد نفر ماهانه و به طور فعال از استفاده می‌کنند.
۹۰٪ از کل کاربران اینستاگرام حداقل یک صفحه را با توجه به آن دنبال می‌کنند.
۵۰٪ کاربران اینستاگرام به دنبال راه‌هایی برای هستند تا بهتر دیده شوند.
۵۹٪ از اینفاوئنسرها معتقدند که بهترین مشارکت را در اینستاگرام دارند.
به طور متوسط، روزانه ۵۰۰ میلیون نفر از بازدید می‌کنند.

این آمار به طور واضح نسبت رشد اینستاگرام را نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی اثبات می‌کند و به همین دلیل، برترین برندهای جهان نیز برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، اینستاگرام را نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند. این شرکت‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر طراحی ‌ سعی بر آن دارند تا تعداد کاربران خود را افزایش دهند.

همچنین از طرفی امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در و افزایش رتبه داشته و در صورتی که از ها استفاده می‌نمایید و یا برای فروشگاه آنلاین خود از از ها استفاده می‌کنید، حتما می‌بایست سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی خود لینک داده تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید.

اما از سوی دیگر با توجه به محبوبیت این پلتفرم، این امر ناراحت کننده است که نمی‌توانید تصاویر و فیلم‌هایی را که در اینستاگرام مشاهده می‌کنید، دانلود کنید. از طرفی هم تاکنون، هیچ خبر رسمی‌در مورد اینکه آیا اینستاگرام در آینده به کاربران خود اجازه می‌دهد فیلم‌ها را برای مشاهده آفلاین بر روی سیستم عامل خود دانلود کنند، وجود ندارد. آنها دلایل خود را برای این کار دارند.

 چرا بعضی از اپلیکیشن‌های دانلود عکس و فیلم کار نمی‌کنند؟

برخی برنامه‌های دانلود از اینستاگرام ممکن است بنا به هر دلیل نظیر عدم همخوانی نسخه برنامه یا سیستم عامل مربوطه روی سیستم شما کار نکند. لذا با توجه به تعدد برنامه‌های دانلود از اینستاگرام که در بالا ذکر شد، به راحتی می‌توانید برنامه‌های دیگر را جایگزین نمایید.

آیا دادن دسترسی به اپلیکیشن‌های دانلود از اینستاگرام کار درستی است؟

وقتی به برنامه ای اجازه دسترسی به عکسها را می‌دهید (از طریق اعلانی که برنامه سعی می‌کند به عکس‌ها دسترسی پیدا کند و یا از طریق تنظیمات> حریم خصوصی> عکس‌ها)، برنامه می‌تواند عکس‌ها / تصاویر جدیدی را در Camera Roll شما اضافه کند و یا همه آنها را بخواند.

تاریخ و زمان عکسبرداری هر عکس در عکس تعبیه شده است. بعلاوه، اگر سرویسهای موقعیت مکانی را برای برنامه دوربین فعال کرده باشید، برنامه ای که به Camera Roll دسترسی دارد نیز می‌تواند از مکان عکسبرداری مطلع شود.

بنابراین حتما در انتخاب برنامه‌های مورد نظر دقت کافی را داشته و مطمئن شوید بهترین برنامه را دانلود مینمایید.

هدف دانلود ویدیو از اینستاگرام چیست؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا باید ویدیوهای اینستاگرام را دانلود کنیم. پاسخ این سوال بسیار ساده است. اگر با آشنا باشید، به طور قطع از اهمیت آگاهی دارید. علاوه بر این، ویدیوهای اینستاگرام محل مناسبی برای هستند که برای الگوبرداری از آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

به طور مثال، فرض کنید کانالی در رابطه با داشته باشید و بخواهید فیلم‌های آموزشی را در رابطه با تهیه کنید. یکی از راه‌های تولید فیلم‌های آموزشی و ایده‌یابی این است که فیلم‌های آموزشی مشابه را مشاهده و بررسی کنید. به این ترتیب، یک ایده کلی بدست خواهید آورد تا از این راه، نحوه تولید محتوای ویدیویی خود را بررسی کنید.

مرحله بعد برای با کیفیت این است که ایده‌های خود را در یک ترسیم کنید. به این ترتیب از نحوه تصویربرداری و قاب‌ها اطلاع کاملی پیدا می‌کنید. در این مرحله هم بررسی فیلم‌های آموزشی روش مناسبی برای به تصویر کشیدن ایده‌ها است. در حالت آماتوری حتی می‌توانید تصاویری از فیلم‌های مختلف را در استوری‌برد خود جای دهید تا نیازی به ترسیم هم نباشد.

دلیل دیگری که بیشتر برای دانلود فیلم از اینستاگرام می‌توان مطرح کرد، کپی کردن محتوای تولیدی سایر افراد در و سایر شبکه‌های اجتماعی است. البته این روش با توجه به کپی‌رایت و معیارهایی که شبکه‌های اجتماعی در نظر دارند ممکن است قدری با قانون کپی در تضاد باشد. با این وجود، بسیاری از افراد، این روش‌ها را نیز برای تولید محتوای خود در نظر می‌گیرند. بنابراین، پیش از آن‌که بخواهید ویدیویی را از اینستاگرام دانلود کنید، باید از صاحب اثر برای استفاده‌های دیگر، کسب اجازه کنید.

فراموش نکنید عدم توجه به قوانین اینستاگرام ممکن است اکانت شما را با مشکل اکشن بلاک مواجه کند، در اینصورت می‌توانید از راهنمای مجله فرادرس استفاده کنید.

اگر از اینستاگرام برای کسب درآمد و بازاریابی استفاده و به همین منظور ویدیوهای آن را دانلود میکنید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد میشود‌:‌

چگونه فیلم های اینستاگرام را دانلود کنیم؟

حال که به طور کامل از دلایل دانلود ویدیو از اینستاگرام آگاه هستید، در ادامه به طور کامل، روش‌های دانلود ویدیو از اینستاگرام را بیان می‌کنیم. این روش‌ها شامل نحوه دانلود در اندروید، iOS، ویندوز و لینوکس خواهد بود. در بیشتر این روش‌ها کافی است لینک پست مورد نظر خود را داشته باشیم و به این ترتیب بتوانیم ویدیوهای مربوط به پست را دانلود کنیم. همچنین، با توجه به اهمیت اطلاع از ، دانلود و کپشن‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی در اجرای اهداف بازاریابی ما خواهند داشت.

بهترین برنامه های دانلود ویدیو از اینستاگرام

تا اینجا روش‌های مناسبی را برای دانلود ویدیو از اینستاگرام بیان کردیم. در ادامه قصد داریم بهترین اپلیکشن‌های و فیلم از اینستاگرام را معرفی کنیم.

Reposter for Instagram

از جمله اپلیکیشن‌های معروفی که برای دانلود ویدیو از اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپلیکیشن «Reposter for Instagram» است. با این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید ویدیوهای موجود در اینستاگرام را دانلود کنید. البته نسخه رایگان این نرم‌افزار، بعد از ذخیره ویدیو یک «Watermark» بر روی آن قرار می‌دهد. این مورد بویژه برای کسانی که از اپلیکیشن‌های رایگان استفاده می‌کنند قدری آزاردهنده خواهد بود.

با این وجود، درصورتیکه از این اپلیشکین برای ایده‌یابی استفاده می‌کنید، درج واترمارک محدودیتی برای ساخت فیلم آموزشی شما ایجاد نخواهد کرد. البته این اپلیکیشن تنها در اندروید قابل استفاده است. مشابه همین اپلیکیشن و با همین نام نیز برای iOS توسعه داده شده که لینک‌ها مربوط به آن در زیر آمده است.

InsTake Downloader

یکی از بهترین برنامه‌هایی که می‌توان برای دانلود ویدیو از اینستاگرام انتخاب کرد، اپلیکیشن InsTake Downloader است. به کمک این اپلیکیشن علاوه بر دانلود ویدیو می‌توان استوری‌ها، عکس‌ها، هایلایت‌ها و Reels را دانلود کرد.

  • لینک دانلود اپلیکیشن InsTake Downloader برای اندروید: «»

Saver Reposter for instagram

افرادی که برای کسب درآمد از اینستاگرام سعی در تولید محتوا دارند از اهمیت هشتگ‌ها و متن کپشن اینستاگرام آگاهی دارند. گاهی اوقات، علاوه بر دانلود ویدیو از اینستاگرام ممکن است بخواهید به متن‌ها یا هشتگ‌های یک پست اینستاگرام نیز دسترسی داشته باشید. چنین کاری در اپلیکیشن اینستاگرام امکان‌پذیر نیست اما به کمک اپلیکیشن «Saver Reposter for instagram» این امکان وجود دارد که علاوه بر ویدیو، سایر محتوای تولیدی از جمله هشتگ‌ها، عکس‌ها و کپشن را نیز دانلود یا کپی کنید.

برای دانلود تمامی موارد گفته شده کافی است مانند قبل، لینک پست را از اینستاگرام کپی و آن را در داخل برنامه وارد کنید. به این ترتیب، امکان ذخیره هریک از گزینه‌های ذکر شده را خواهید داشت.

اگر می‌خواهید با نحوه کپشن‌نویسی اصولی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.

Quick Save

همانند سایر اپلیکیشن‌های دانلود ویدیو از اینستاگرام، این اپلیکیشن نیز قابلیت دانلود از اینستاگرام را فراهم می‌کند. علاوه بر این، امکانات مختلفی هم برای ویرایش ویدیوهای دانلود شده دارد. ویژگی‌های متمایز این اپلیکیشن در ادامه آورده شده است.

  • مناسب
  • دانلود سریع عکس‌ها و فیلم‌ها
  • وجود ابزارهای تدوین

InstaGet

اپلکیشن دیگری که می‌توان از آن برای دانلود ویدیو از اینستاگرام استفاده کرد، «InstaGet» است. به کمک این اپلکیشن امکان کپی کردن هشتگ‌ها را نیز خواهید داشت.

آموزش دانلود تصاویر و ویدیوهای اینستاگرام با Video Downloader for Instagram

حال که بسیاری از اپلیکیشن‌ها را برای دانلود ویدیو از اینستاگرام معرفی کردیم، نحوه نصب و استفاده یکی از آن‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

1- برنامه فروشگاه Google Play یا فروشگاه برنامه‌های اندرویدی موردعلاقه خود را باز کنید. علامت Google Play یک مثلث رنگارنگ است و روی تمام موبایل‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد.

2- در نوار جست‌وجوی Google Play عبارت Video Downloader for Instagram را جست‌وجو کنید.

3- در نتایج جست‌وجو Video Downloader for Instagram را لمس کنید.

4- سپس دکمه Install را لمس کنید. وقتی که برنامه نصب شود، عبارت Install تبدیل به Open می‌شود.

5- حالا برنامه اینستاگرام را باز کنید. آیکون قرمز، نارنجی و بنفش اینستاگرام را همه می‌شناسیم.

6- سه نقطه عمودی را در کنار ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید لمس کنید.

7- حالا Copy Share URL را لمس کنید.

8- برنامه Video Downloader for Instagram را باز کنید. این برنامه باید در فهرست برنامه‌های شما باشد چون آن را نصب کرده‌اید. آیکون آن شبیه به علامت اینستاگرام است اما یک پیکان روی آن اضافه شده است.

9- حالا Paste Share URL here را لمس کنید.

10- بعد Paste را لمس کنید. لینک مورد نظر شما در نوار این برنامه ظاهر می‌شود.

11- حالا آیکون دانلود را لمس کنید. این همان علامت پیکان در دایره صورتی است.

12-  Download Video را بزنید. ویدئوی موردنظر روی دستگاه شما دانلود و در این آدرس ذخیره خواهد شد: My Files/InstaSave/download.

بدین ترتیب از این به بعد قادر خواهید بود ویدئوهای مورد نظرتان را در گوشی موبایل اندرویدی خود ذخیره کنید و برای همیشه داشته باشید.

سایت دانلود ویدیو، هشتگ، کپشن و استوری از اینستاگرام

اگر مطلب را تا اینجا مطالعه کرده باشید، با نحوه دانلود ویدیو از اینستاگرام به خوبی آشنا شده‌اید. در ادامه قصد داریم روشی را معرفی کنیم که از طریق آن بتوانید تمامی محتوای تولیدی در اینستاگرام را دانلود کنید. به کمک این روش قادر خواهید بود کپشن‌ها، هشتگ‌ها، استوری‌ها، تصاویر و فیلم‌های موجود در اینستاگرام را به طور کامل دانلود کنید. برای استفاده از چنین قابلیتی از سایت «storiesig» کمک می‌گیریم.

برای استفاده از قابلیت‌های این سایت باید در ابتدا، شناسه (آیدی) حساب اینستاگرام مورد نظر خود را در بخش بالایی وارد کنید. ما در این بخش از شناسه فرادرس برای این کار استفاده کرده‌ایم.

البته بارگذاری این صفحه ممکن است قدری زمان‌بر باشد. با این وجود، بعد از گذشت لحظاتی، صفحه‌ای مشابه زیر خواهیم داشت.

دانلود ویدیو از اینستاگرام با IDM

از جمله نرم‌افزارهایی که می‌توان به کمک آن، برخی از ویدیوهای اینستاگرام را دانلود کرد، نرم‌افزار «Internet Download Manager» است. البته این روش که در ادامه مطرح می‌کنیم در تمامی ویدیوها کاربرد ندارد اما به کمک آن می‌توانید ویدیوهای اینستاگرام را با کیفیت‌های مختلفی دانلود کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم‌افزار Internet Download Manager را نصب کنید.

زمانی که این نرم‌افزار را نصب کنید، به طور معمول یک «افزونه» نیز در مرورگر شما نصب خواهد شد. در مراحل بعد هرگاه که ویدیویی را در اینترنت مشاهده کنید، آیکونی مانند تصویر زیر در آن نمایش داده خواهد شد که با کلیک بر روی آن، ویدیوها با کیفیت‌های مختلف را می‌توانید دانلود کنید.

البته همانطور که گفته شد این روش همیشه کاربرد ندارد و برخی از ویدیوهای اینستاگرام را نمی‌توانید با این روش دانلود کنید. با این وجود، روشی بسیار مناسب برای دانلود ویدیو از اینستاگرام به شمار می‌آید.

همچنین در برخی از موارد، ویدیوهایی که به صورت «حفاظت شده» (Protected)‌ آپلود شده‌اند، توسط این نرم‌افزار قابل دانلود نیستند. از نمونه‌های آن می‌توان به فایل‌های حجیم در یوتیوب اشاره کرد. با انجام تنظیماتی می‌توانید چنین فایل‌هایی را نیز از طریق IDM دانلود کنید. در ادامه، نحوه اعمال این تنظیمات را بیان می‌کنیم.

در ابتدا، بعد از بازکردن نرم‌افزار، بر روی گزینه «Option» کلیک کنید. در مرحله بعد به تب «General» بروید و در این قسمت بر روی دکمه «Edit» در کنار «Customize IDM Download panels in browsers» کلیک کنید.

در پنجره باز شده، گزینه مشخص شده در تصویر زیر را فعال و سپس بر روی دکمه «OK» کلیک کنید.

ربات تلگرام دانلود فیلم از اینستاگرام

علاوه بر روش‌هایی که برای دانلود فیلم از اینستاگرام مطرح شد، به کمک ربات تلگرام نیز می‌توانیم فیلم‌های اینستاگرام و سایر محتوای موجود را دانلود کنیم. البته به این نکته توجه داشته باشید که ربات‌های تلگرام علاوه بر مفید بودن، می‌توانند اطلاعات تلفن همراه شما را نیز استخراج کنند. به همین دلیل، استفاده از ربات‌های تلگرام برای دانلود ویدیو از اینستاگرام روش مناسبی از نظر ما نیست اما با این وجود، چنین روشی را نیز می‌توان برای دانلود فیلم از اینستاگرام در نظر گرفت.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا