اقتصادی

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به بیش از ۹ هزار مددجو در استان قزوین

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت:طی دو سال گذشته تسهیلات پرداختی به مددجویان استان ۹ هزار و ۴۱۶ فقره بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ علی اصغر کشاورز حسین آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر به شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات اشتغال زاییپرداخت تسهیلات اشتغال زایی به بیش از ۹ هزار مددجو در استان قزوین معرفی که چهار هزار و ۴۸۵ طرح اشتغال مددجویی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

 

وی تأکید کرد: برای این میزان طرح اجرا شده بیش از ۱۹۲ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان تسهیلات به سه هزار و ۹۵۳ مددجو توسط بانک‌ها و ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ۵۳۲ مددجو پرداخت شد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اعلام کرد: در مجموع بانک‌ها به ۹۴ درصد تعهدات خود عمل کردند که بانک‌های مسکن، پارسیان، ملت و رسالت به ۱۰۰ درصد تعهدات خود و بانک صادرات نیز به ۸۷ درصد تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل کردند.

 

وی توضیح داد: بیشترین پرداخت تسهیلات با رقم بیش از ۴۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال برای ۸۶۸ فقره تسهیلات در بانک ملی و کمترین میزان پرداخت با ۳۰ فقره به میزان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بانک رسالت بوده است.

 

کشاورز حسین آبادی تصریح کرد: در کیفیت موضوعی پرداخت تسهیلات نیز از چهار هزار و ۴۸۵ طرح اشتغال زایی اجرا شده،   هزار و ۸۴۵ طرح خدماتی، هزار و ۵۴۳ طرح دامپروری، ۷۷۵ طرح کشاورزی، ۱۸۴ طرح صنایع دستی، ۱۰۸ طرح صنعتی و معدنی و ۱۰ طرح شیلات از سایر طرح‌های اجرا شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: طی سال ۱۴۰۱ هم بیش از پنج هزار و ۱۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک‌ها معرفی که موفق به دریافت چهار هزار و ۹۳۱ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۳۶۱ میلیارد تومان از شبکه بانکی شدند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: از این میزان تسهیلات پرداختی ۴۰۰ فقره با رقمی بیش از ۱۵ میلیارد تومان توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت شد و در مجموع بانک‌های استان به ۹۱ درصد از تعهدات خود عمل کردند.

 

وی عنوان کرد: بیشترین اجرای تعهد با ۱۰۰ درصد توسط بانک‌های ملت، پارسیان و توسعه تعاون بوده است و کمترین میزان با ۷۶ درصد توسط بانک مسکن بود البته بانک ملی با پرداخت بیش از ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۸۷۷ نفر بالاترین میزان پرداختی را داشت.

 

کشاورز حسین آبادی ادامه داد: در کیفیت موضوعی استغال ایجاد شده دو هزار و ۶۵ طرح خدماتی،   هزار و ۱۶۵ طرح اشتغال زایی دامپروری، ۶۲۶ طرح اشتغال زایی کشاورزی، ۱۷۷ طرح حمل و نقل، ۶۲ طرح بافت فرش و گلیم، ۵۱ طرح زنبورداری، ۳۷ طرح صنعتی و معدنی، ۳۱ طرح صنایع دستی، ۱۱ طرح پرورش طیور و سه طرح پرورش آبزیان و صیادی اجرا شده است.

 

وی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر پرداخت تسهیلات به مددجویان، در اجرای بسته تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را بکارگیری کنند، تسهیلات قرض الحسنه اعطاء می‌کند.

 

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا