کسب و کار محلیمجله عمومی

توری ضد حشره گلخانه اصفهان

توری سایبان گلخانه یا شید گلخانه به عنوان یکی ازتجهیزات خنک کننده اصلی درگلخانه مورد استفاده قراره می گیرد. کاربرد توری سایبان گلخانه این است که از تابش مستقیم نور آفتاب به گیاهان جلوگیری می کند و باعث رشد مناسب گیاهان می شود. در این مقاله علاوه بر نکات مهم در زمان انتخاب، لیست قیمت توری سایبان گلخانه نیز ارائه شده است اما با توجه به نواسانات بازار، حتما قبل از خرید شید گلخانه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

توری سایبان با توجه به درصد سایه اندازی

انواع توری سایبان با توجه به درصد سایه اندازی به شرح زیر می باشد:

  1. توری با درصد سایه اندازی 30 درصد
  2. توری با درصد سایه اندازی 40 درصد
  3. توری با درصد سایه اندازی 50 درصد
  4. توری با درصد سایه اندازی 80 درصد

بطور کلی قیمت توری سایه بان گلخانه بستگی به  درصد سایه اندازی آن دارد که با افزایش تراکم  قیمت آن نیز بیشتر می شود.

توری سایه بان گلخانه ، توری سبز و یا شید گلخانه چیست؟

توری سبزگلخانه  جهت سایه اندازی و جلوگیری ازتابش زیاد نور خورشید بر روی سقف گلخانه ها، دامداری ها، استخرهای ماهی و…بکار می رود.

مزایای استفاده از توری سبز گلخانه

می توان به طول عمر زیاد، وزن کم و قیمت مناسب توری سبز گلخانه اشاره کرد. همانطور که می دانید در قدیم  از پهن  کردن  حصیر روی  شیشه  گلخانه ها  استفاده  می شد که به نسبت توری های پلیمری برای گلخانه داران بسیار گران تر تمام می شد. و ازمزیت های دیگر این توری سبز یا شید گلخانه  می توان  به  انعطاف پذیری این نوع توری اشاره کرد که باعث سهولت در استفاده  و نصب ساده  گردیده است. و همچنین از این توری ها می توان به عنوان توری ضد پرنده هم استفاده کرد.

به همین علت امروزه  توری سایه بان به عنوان بهترین روش برای محافظت گیاهان در داخل و خارج  از گلخانه  شناخته می شود. به این ترتیب  که گیاهان را دربرابر اشعه ی ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.

مشخصات فنی توری سایه بان یا توری سبزگلخانه که به یاری تان خواهد آمد:

توری های سبز گلخانه درابعاد و اندازه های گوناگون تولید و به صورت رول های 50 متری به  بازارعرضه می شوند. شید گلخانه ازلحاظ عرض، در عرض های 2-4-6-8-10 متری تولید می شوند. میزان uv بکار رفته در شیدهای گلخانه 6 درصد بوده که بیان کننده میزان مقاومت توری دربراب رمیزان تابش نورخورشید است.

طول عمرمفید توری گلخانه 3 سال است. ازسوی دیگر مواد اولیه  و افزودنی های پایدارکننده ی توری های سبز گلخانه ای به شیوه ای ترکیب  و فرمول بندی شده اند که  دربرابر نور خورشید، برف و باران یا حتی نوسانات دمایی از 25 درجه زیر صفر تا 60 درجه  سانتی گراد ساختار ایستایی و مقاومت خود را حفظ می کنند و سالم می مانند.

از نظر درصد سایه اندازی توری های سبز چگونه عمل می کنند؟

توری های سبزگلخانه ای با درصد های سایه اندازی متفاوت و پوشش دهی مختلف ساخته می شوند. سایه اندازی شید گلخانه با توجه به بافت توری آن تعیین می شود و با درصد های  30-50-65-80  در بازار موجود است. این درصد ها نشان دهنده ی میزان سایه ای است که توری گلخانه ایجاد می کند.

به طور مثال، توری گلخانه 80 درصد، تنها 20 درصد نور خورشید را به داخل گلخانه هدایت کرده و تا80 درصدسایه ایجاد می کند.  قیمت توری سایه بان  یا  توری سبزگلخانه  بر اساس یکی از سه روش مختلف زیرمحاسبه گردیده  و فروش توری گلخانه نیز بر همین اساس است.

  1. براساس وزن توری سایه بان  و به صورت کیلوگرم.
  2. براساس هرمتر مربع توری  گلخانه ای.
  3. به صورت رول کامل 50 متری توری سایه انداز. همانطور که می دانید، تنظیم  میزان نور درگلخانه ها اثر مهمی برمیزان رشد، شادابی  و عملکرد مناسب گیاهان دارد، امری که با انتخاب صحیح توری سبز گلخانه ممکن می شود.

به طور کلی از عوامل تأثیر گذار در قیمت توری سبز گلخانه، درصد سایه اندازی توری ها می باشد.

درصد مورد نیاز توری سبز یا شید گلخانه

به طور معمول توری سایبان با درصد 30 تا 50 برای سبزیجلت مناسب است و توری با درصدهای 70 تا 80بیشتر برای افراد حاضر در سالن مناسب می باشد. اگر برای گیاهان درصد سایه ای بین 40 تا 60 درصد ایجاد کنیم، باعث عملکرد گیاهان می شویم.

البته برای گیاهانی مانند، ارکیده و سرخس ها ممکن است این میزان، به 75 درصد نیز برسد. دو مثال از نمونه توری های سایبان که برای گیاهان شما مناسب هستند:

کاربرد توری سایبان 50 درصد

  • کلم
  • فلفل
  • کاهو
  • برخی از ارکیده ها
  • شمعدانی ها
  • کالادیوم ها
  • گیاهان گلدانی

درکل، برای آن دسته از گیاهان که نیاز به سایه کمی دارند مناسب است.

توری سایبان 75 تا 80 درصد رنگ سبز

  • ارکیده ها
  • برخی سرخس ها
  • درختان زیتون
  • موانع حفاظتی ساختمان ها
  • سایه انداز دام
  • سایبان خانگی

به طور کلی برای گیاهانی که به سایه متراکم نیاز دارند مناسب است.

برای خنک نگه داشتن محیط گلخانه توری سایبان یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شوند. مکانیزم این توری ها به این صورت است که با کاهش دادن مقدار تابش خورشید، در خنک کردن گلخانه کمک شایانی می کنند.

کاربرد استفاده از شید یا توری های گلخانه ای

در رابطه با کارکرد توری سایه بان گلخانه بهتر است نکات زیر را مطالعه کنید :

کارکرد اصلی توری سایبان گلخانه ایجاد سایه  برای محیط گلخانه است. برهمین مبنا که تا چه حد توان ایجاد سایه دارند،  می توان  توری سبز گلخانه را دردسته بندی های مختلفی قرارداد. برای تعیین میزان سایه اندازی شید گلخانه از کمیت خاصی به عنوان نرخ سایه پراکنی استفاده می شود.

برای اندازه گیری این کمیت ازدرصد بندی کمک گرفته می شود. معمولا حداقل نرخ سایه پراکنی توری سبزگلخانه 30 درصد است و این میزان می تواند تا 80 درصد نیز افزایش  یابد.

منظور ازین درصد ها توان توری سبز گلخانه در جذب نور خورشید است. به عنوان مثال: اگر نرخ سایه پراکنی یک شید گلخانه ای 30 درصد باشد، این به این معنی است که 30 درصد نورخورشید جذب شده  و70 درصد آن از سطح  توری سبز گلخانه عبور می کند. طبیعتا هرچه نوع سایه پراکنی بیشتر باشد، تراکم گره های توری سبزگلخانه بیشتر خواهد بود و همچنین  قیمت آن نیز افزایش می یابد.

هر چند این موضوع  یک  قاعده ی کلی نیست اما گاها یک توری سبز گلخانه  با نرخ سایه پراکنی بیشتر و جنس بهتر، قیمت کمتری دارد. درمورد اینکه چه سطح از نرخ سایه پراکنی  برای گلخانه شما مناسب است، همه چیز به نوع گیاهانی که در زیر کشت دارید بستگی دارد.

عامل دیگر در خرید توری سبز گلخانه دقت به عرض آن می باشد. در زمان خرید این محصول  به دلیل اینکه  همانند پارچه به شکل توپی هایی  با متراژ مختلف در دسترس است، مهم است که عرضی مناسب ازآن را خریداری کنید. مساحت سطح بالا و اطراف گلخانه شما در انتخاب عرض توری سبز گلخانه موثر است. به این ترتیب که، هرچقدر مساحت بیشتری جهت پوشش داشته باشید بدیهی است که  باید سعی کنید توری با عرض بیشتری خریداری کنید. هر قدر عرض توری بیشتر باشد به خاطر افزایش مساحت درمتراژ، قیمت توری سبزگلخانه بیشتر خواهد بود.

قیمت شید گلخانه

شما می توانید جهت اطلاع از قیمت شید گلخانه  با کارشناسان ما  تماس حاصل نمایید.

جنس توری سایبان گلخانه

شید سایبان گلخانه ، به طور معمول با مواد پلی استر و یا آلومینیوم تولید می شود و همانطور که گفته شد، با درصدهای تراکم 30 تا 80 موجود هستند. توری سایبان گلخانه طوری ساخته شده اند که در برابر آب نفوذ پذیر باشند، تا در ایجاد رطوبت برای گیاهان گلخانه موثر واقع شوند.

به طور کلی از لحاظ نوع بافت، توری سایبان در دونوع موجود می باشد:

پلی اتیلن

مناسب برای سایه بان ها، گلخانه ها و خانه های در معرض تابش و همچنین، در مقابل پوسیدن و آب رفتن مقاوم می باشند. این نوع توری ها در برابر باد مقاومت دارند و سرعت باد و گرما را در داخل سازه کم می کنند. برخی مزیت های توری پلی اتیلن شامل:

  • نصب آسان
  • در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم می باشد
  • مقاوم در برابر شوینده های باغبانی
  • طول عمر زیاد

پلی پروپیلن

  • مناسب برای مواردی از قبیل:
  • حیوانات خانگی
  • سایبان پاسیو
  • مکان های خصوصی
  • محافظ گیاهان در برابر خورشید

برخی از مشخصات توری های سایبان با جنس پلی پروپیلن نسبت به پلی اتیلن عبارتند از:

  • حرارت بیشتری از خود تولید می کند
  • سنگین تر و نصبی سخت تر دارد
  • در برابر شدیدترین اشعه های خورشید مقاومت می کند
  • برای جلوگیری از پارگی احتمالی باید لبه ها را چسب زد
  • کشش کمی دارد

با توجه به موارد گفته شده توری سایبان با جنس پلی اتیلن برای محافظت کردن گیاهان در برابر گرما و نور خورشید به علت طول عمر بیشتر و نصب آسان تر نسبت به پلی پروپیلن انتخاب بهتری می باشد.

نکات مهم در زمان خرید توری سایبان گلخانه

در ادامه به برخی از مواردی که در انتخاب شید سایبان به شما کمک می کنند را ذکر کرده ایم:

  1. در قدم اول، سعی کنید یک تولید کننده خوب که محصولات با کیفیتی را روانه بازار می کند پیدا نمایید.
  2. سبک بودن ماهیت توری های سایبان بسیار حائز اهمیت است.
  3. طول عمر توری ها را در نظر بگیرید، زیرا با دوام بودن توری مهم است.
  4. حتما بررسی کنید که نصب راحتی داشته باشد.
  5. توری سبز گلخانه انتخاب شده حتما باید از لحاظ اشعه ماوراء بنفش تثبیت شده باشند و در برابر گوگرد و کلر هم مقاوم سازی شده باشد.
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا