اقتصادی

تولید ۹ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز در استان قزوین

مدیر دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز در واحد‌های دامپروری صنعتی و روستایی این استان طی سه ماهه امسال خبر داد.

 

وی خاطر نشان کرد: طی خرداد ماه سال جاری ۳ هزار و ۴۵۰ تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این میزان گوشت از ۴ میلیون و ۲۰۰هزار واحد دامی تولید شده است.

 

این مسئول پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری حدود ۳۳ هزار و ۱۵۰ تن گوشت قرمز در این واحد‌ها تولید شود.

 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه شهرستان‌های بویین زهرا و قزوین به ترتیب بیشترین میزان گوشت قرمز را تولید کرده‌اند، گفت: بویین زهرا ۳۲ درصد، قزوین با ۲۷ درصد و مابقی شهرستان‌ها ۴۱ درصد از سهم تولید گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی ادامه داد: میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در استان قزوین حدود ۱۴ هزار تن برآورد می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد این استان علاوه بر تامین گوشت قرمز مورد نیاز خود، بخشی از نیاز‌های کشور را نیز تامین می‌کند.

 

میربابایی گفت: استان قزوین در تولید گوشت قرمز وضعیت مطلوبی دارد و با رتبه ۱۱ در سطح کشور جزو استان‌های موفق و پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود.

 

این مسئول یادآور شد: ۱۷ هزار و ۸۹۷ بهره بردار در زمینه تولید گوشت در استان قزوین به فعالیت می‌پردازند.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا