اقتصادیکسب و کار محلی

کاربرد نرده های شیشه ای فیکس پوینت درتیس در پروژه ساختمانی

نرده شیشه ای فیکس پوینت که به آن اتصالات دکمه ای نیز می گویند، نوعی نرده شیشه ای روکار محسوب می شود. در این روش شیشه ها توسط اتصالاتی دکمه ای شکل به دیوار یا کنار راه پله متصل می شوند و دید وسیعی را به کاربران ارائه می دهند.روش کار بدین صورت می باشد که شیشه ها بعد از اندازه گیری در محل اتصال سوراخکاری می شوند ( قبل از سکوریت شدن ) و سپس از محل این سوراخکاری به بدنه ی اصلی متصل می شوند. توجه فرمائید که اندازه گیری در نرده شیشه ای پوینت فیکس بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که کوچکترین خطا در اندازه گیری محل سوراخکاری موجب ناهمترازی در خروجی کار می شود، بدین ترتیب علاوه بر ایجاد نازیبایی در کار، نرده شیشه ای از ایمنی لازم نیز برخوردار نمی باشد.

اجزای تشکیل دهنده سیستم جان پناه فیکس پوینت از چندین جزء مختلف ساخته شده و در انواع مختلفی تولید می گردند. معمولاً این قطعات شامل یک جزء ثابت هستند که امکان تنظیم طول آن وجود دارد. ابتدا این جزء ثابت با استفاده از یک پیچ مناسب با نوع کاربری، به جداره مورد نظر متصل می شود.

قابلیت تنظیم طول این قطعات به این دلیل است که امکان ایجاد یک سطح کاملاً یکنواخت را فراهم کنند. به این ترتیب می توانند هرگونه خطا یا عدم تساوی موجود در جداره را برطرف نمایند. بنابراین با استفاده از این سیستم فیکس پوینت، می توان سطحی صاف و بدون اشکال ایجاد کرد

قطعات اتصال نقطه ای یا فیکس پوینت در مدل ها و طرح های متنوعی از نظر شکل هندسی مانند دایره یا مربع و همچنین رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند. هر یک از این قطعات دارای یک آچار مخصوص است که در زمان نصب و فیکس نمودن قطعه به کار می رود تا بتوان با وارد کردن فشار بیشتر، آن را محکم نمود. پس از نصب کامل این قطعات، در قسمت کلاهک آنها هیچگونه پیچ یا اتصال دیگری دیده نمی شود و به روش مخفی نصب می گردند.

فواصل بین این قطعات اتصال نقطه ای معمولا با توجه به نوع کاربری تعیین می شود. به عنوان مثال در مکان هایی با رفت و آمد زیاد مانند مجتمع های تجاری، این فواصل کمتر در نظر گرفته می شود تا استحکام و امنیت بیشتری داشته باشد. اما در مکان های کم تردد چون ویلاها، این فواصل می تواند بیشتر باشد. قطر و ابعاد این قطعات اتصالی نیز متناسب با میزان رفت و آمد و بار وارده روی آنها طراحی می گردد تا بتوانند به خوبی پاسخگوی نیازهای آن کاربری باشند. بنابراین در فرآیند طراحی این قطعات فیکس پوینت، عوامل مختلفی از جمله محل نصب و میزان استفاده از آنها لحاظ می شود

مزایای روش فیکس پوینت برای نرده شیشه ای

سیستم حفاظ شیشه ای فیکس پوینت دارای مزایای منحصر به فردی است که آن را برای استفاده در انواع فضاها بسیار مناسب می کند. یکی از مهمترین مزایای این سیستم امکان رگلاژ و تنظیم آن است. معمولا در هنگام نصب نرده های شیشه ای، به دلیل خطاهای انسانی یا عدم تراز بودن محل نصب، تراز شیشه ها به صورت کاملا دقیق اجرا نمی شود. اما در سیستم فیکس پوینت این مشکل قابل حل است، زیرا قطعات آن قابلیت تنظیم و رگلاژ دارند و می توان شیشه ها را کاملا تراز و یکدست نصب کرد.

قطعات به کار رفته در این نرده های شیشه ای از جنس با دوام و با کیفیت مانند فولاد، آلومینیوم و استیل ساخته شده اند. این قطعات در فرم ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می گردند. همچنین در این سیستم می توان از انواع شیشه ها با رنگ های متنوع استفاده کرد که با توجه به کاربری و محل استفاده، به صورت اختصاصی طراحی و تولید می شوند. شما میتوانید رنگ بست های دکمه ای را متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید.بست های دکمه ای از جنس استیل نسبت به سایر متریال قیمت بالاتری دارد بنابراین برای کاهش قیمت در نصب این پایه میتوانید از بست های فولادی و آلومینیومی استفاده کنید.

سیستم حفاظ شیشه ای فیکس پوینت برای استفاده در انواع فضاهای مسکونی، اداری و تفریحی مناسب است. از جمله مکان های قابل استفاده این سیستم می توان به تراس، راه پله، اطراف استخر، روف گاردن و بالکن اشاره کرد. این سیستم با طراحی منحصر به فرد و زیبای خود می تواند امنیت، زیبایی و لطافت را در این فضاها ایجاد نماید

مراحل اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت

نصب و اجرای سیستم حفاظ شیشه ای فیکس پوینت شامل چند مرحله است. در ابتدا شیشه ها در محل های اتصال به بدنه یا دیوار سوراخکاری می شوند. این کار برای این است که قطعات نگهدارنده شیشه بتوانند از محل همین سوراخ ها به بدنه یا دیوار کناری متصل شوند.

در مرحله بعد، از واشرهای تفلونی استفاده می شود. این واشرها برای جلوگیری از اتصال مستقیم فولاد سخت کاری شده قطعات نگهدارنده با شیشه به کار می روند. چرا که این اتصال مستقیم می تواند منجر به شکستن شیشه گردد. بنابراین واشرهای تفلونی وظیفه محافظت از شیشه در برابر قطعات فولادی را بر عهده دارند و بین شیشه و این قطعات قرار می گیرند.

پس از قرارگیری شیشه در محل خود، از قطعات کلاهک استفاده می شود. این قطعات وظیفه ایجاد اتصال محکم و فیکس نمودن شیشه را بر عهده دارند. در نهایت، هندریل ها یا نرده های کناری بر روی شیشه ها قرار می گیرند که نوع آنها بر اساس انتخاب کارفرما تعیین می گردد.

به این ترتیب با رعایت مراحل فوق، سیستم حفاظ شیشه ای فیکس پوینت به صورت کاملا ایمن و استاندارد نصب می گردد تا عملکرد مطلوب و زیبایی را ارائه دهد

نرده شیشه ای قوسی فیکس پوینت

قطعات فیکس پوینت دارای قابلیت تنظیم و رگلاژ هستند که آنها را برای نصب انواع نرده های شیشه ای بسیار مناسب می کند. معمولا در هنگام اجرای پله ها، به دلیل خطاهای انسانی، تراز کردن کامل شیشه ها امکان پذیر نیست. اما اگر نوع هندریل یا نرده شیشه ای سفارش داده شده از مدل دکمه ای باشد، این مشکل قابل حل است چرا که در این مدل، امکان تنظیم و تراز شیشه ها وجود دارد.

بست های فیکس پوینت آلومینیومی نسبت به نمونه های استیل ظریف تر هستند. اما بست های استیل در ابعاد و سایزهای مختلفی موجود می باشند. در اجرای نرده شیشه سکوریت فیکس پوینت، مرحله سوراخکاری شیشه ها بسیار حائز اهمیت است و نیاز به محاسبات و اندازه گیری دقیق دارد. زیرا کوچکترین خطا در این مرحله می تواند کل پروژه را با مشکل مواجه کند و منجر به عدم ترازبودن نرده شود که قطعا نارضایتی کارفرما را در پی خواهد داشت.

اگر نصب نرده شیشه به روش فیکس پوینت بر روی پله های اسپیرال یا گرد اجرا شود، حساسیت کار چندین برابر می شود. نصب شیشه های قوسی یا خمیده نسبت به شیشه های صاف دشوارتر است و هر مرحله باید با دقت بیشتری پیش رود تا نتیجه مطلوبی حاصل شود. هندریل های شیشه ای قوسی به دلیل استفاده از شیشه های خمیده و نیاز به زمان بیشتر برای نصب و هزینه بالاتری نسبت به انواع شیب دار دارند.

در مجموع، سیستم فیکس پوینت با قابلیت تنظیم خود، امکان نصب دقیق و تراز نرده های شیشه ای را حتی در موارد سخت مانند پله های اسپیرال یا شیشه های قوسی فراهم می کند، اما نیازمند دقت و صرف زمان کافی در مراحل مختلف نصب است

کلام آخر

نرده شیشه ای فیکس پوینت نوعی نرده شیشه ای روکار می باشد که نیاز به پایه برای فیکس کردن شیشه ندارد، بلکه از بست هایی به شکل دکمه برای اتصال شیشه به دیوار جانبی استفاده می شود. از نرده شیشه ای فیکس اغلب برای راه پله و راهروها استفاده می شود چرا که دید وسیعی به کاربر می دهد و اجرای آن به صورت پیوسته می باشد همچنین جزو روشهای نوین در اجرای نرده شیشه ای می باشد. روش کار نصب نرده شیشه ای دکمه ای به این صورت می باشد که در مرحله ی اندازه گیری ، محل سوراخکاری شیشه ها مشخص می شود، بعد از ارسال شیشه های سوراخکاری شده، شیشه ها توسط بست های فیکس پوینت به دیوار جانبی با آچارهای مخصوص نصب می شوند.

بست های دکمه ای از جنس استیل ، آلومینیوم و فولادی و در رنگهای متفاوتی می باشند و شما میتوانید به راحتی از بست رنگی مورد دلخواه خود جهت هماهنگی با دکوراسیون داخلی بهره مند شوید.شرکت درتیس یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی انواع نرده شیشه ای دفنی ، فیکس پوینت ، اکسپوز، اسپیگات و پایه های سفارشی می باشد، شما همراهان گرامی میتوانید جهت مشاده ی نمونه کارهای اجرای شده ی تیم doortis به گالری این مجموعه در وبسایت درتیس مراجعه نمائید.

همچنین جهت ثبت سفارش و یا درخواست مشاوره و یا بازدید از محل پروژه با همکاران ما در قسمت فروش با شماره های 34 30 11 44 021 و 562 572 1 0912 در ارتباط باشید.

 

منبع : https://doortis.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا