کسب و کار محلیمجله عمومی

علامت تعجب در یخچال آرچلیک

سیستم لوازم برقی های امروزی به گونه ای طراحی و ساخته شده است که می توانند بروز هر گونه خرابی و نقص فنی داخلی را از طریق ارور ها و کد خطا ها متوجه شد. علامت تعجب در یخچال آرچلیک نیز یکی از همین ارور ها در این یخچال می باشد که لازم است با مشاهده آن اقدام به عیب یابی یخچال آرچلیک نمایید.

ارور های و کدخطا ها هر کدام با نمایش داده شدن بر روی صفحه نمایش یخچال فریزر آرچلیک، می توانند به شما در بروز مشکلات جدی و متحمل شدن هزینه عیب یابی و تعمیرات بیش تر کمک کنند.

حال اگر به دنبال علت نمایش علامت تعجب در یخچال آرچلیک هستید، این مطلب را دنبال کنید. نمایندگی تعمیرات یخچال آرچلیک سعی کرده است کلیه عواملی که منجر به بروز این کد خطا می شود را مورد بررسی قرار دهد. هم چنین راهکار هایی را در جهت رفع عوامل احتمالی، ارائه نموده است.

علت نمایش علامت هشدار در یخچال آرچلیک چیست؟

یکی از روش های تشخیص علت کد خطا علامت تعجب یخچال آرچلیک، مراجعه به دفترچه راهنمای فارسی این یخچال فریزر می باشد. چرا که به طور معمول در راهنمای استفاده از هر وسیله ای، بخشی به بررسی کد خطا ها و ارور ها اختصاص داده شده است تا کاربران بتوانند با مطالعه آن، علت بروز هر یک از آن ها شناسایی کنند.

اما اگر دسترسی به راهنمایی فارسی یخچال آرچلیک ندارید، پیشنهاد می دهیم حتما 6 عامل زیر را به عنوان علت نمایش ارور علامت تعجب در یخچال آرچلیک مورد بررسی قرار دهید:

  1. کمبود یا نشت گاز مبرد
  2. کار نکردن کمپرسور
  3. بروز ایراد در برد الکترونیکی یخچال آرچلیک
  4. عدم کار کردن فن اواپراتور یا کندانسون
  5. بروز ایراد در سیستم دیفراست یخچال آرچلیک
  6. قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی در فریزر آرچلیک

کار نکردن کمپرسور عاملی مهم برای نمایش ارور علامت تعجب در یخچال آرچلیک

کمپرسور به عنوان قلب یخچال فریزر به شمار می آید و در واقع موتور این دستگاه می باشد. کمپرسور وظیفه دارد تا گاز مبرد را به جریان درآورد و باعث ایجاد خنکی و سرما در کابین یخچال و فریزر آرچلیک شود.

زمانی که برق به صورت ناگهانی قطع می شود و یا پلاگین ها دچار از کار افتادگی می شوند، حرارت محافظ کمپرسور از حالت تعادل خارج می شود. چرا که فشار مبرد نیز در حالت تعادل قرار ندارد.

تنظیمات دمای یخچال آرچلیک را مورد بررسی قرار دهید. چرا که ممکن است دمای دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد. اما اگر دما تنظیمات درستی داشت، حتما برای عیب یابی کمپرسور یخچال آرچلیک اقدام نمایید.

در صورت مشاهده هر گونه، از تعمیرکار یخچال آرچلیک بخواهید تا کمپرسور را برای شما تعویض نماید.

نشت یا کمبود گاز مبرد علامت هشدار در یخچال آرچلیک را نشان می دهد

گاز مبرد وظیفه خنک سازی و ایجاد سرما را در یخچال و فریزر آرچلیک دارد. حال اگر هر یک از قطعات و بخش هایی که گاز مبرد در آن جریان دارد، دچار پوسیدگی، اکسید شدن، زنگ زدگی و یا سوراخ شود، باعث نشت گاز شده و مقدار آن در سیستم خنک سازی یخچال آرچلیک کاهش پیدا می کند.

از آن جایی که مقدار گاز در سیستم برودتی یخچال آرچلیک کم شده است، علامت تعجب در این دستگاه نمایش داده می شود تا هر چه سریع تر جهت شارژ آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید که کمبود گاز می تواند با نشانه های دیگری مانند خنک نشدن یخچال آرچلیک نیز همراه باشد.

ایرادات برد الکترونیکی را بررسی کنید

برد الکترونیکی به نوعی مغز یخچال و فریزر آرچلیک به حساب می آید. تمامی قابلیت های دستگاه شما به واسطه برد الکترونیکی فرمان داده می شوند. از آن جایی که این قطعه از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است، ممکن است بروز ایراد، خرابی و یا حتی سوختگی در هر کدام منجر به نمایش علامت تعجب در یخچال آرچلیک شود.

البته لازم به ذکر است که خرابی خود برد نیز می تواند دلیل نمایش این کد خطا تلقی شود. از این رو توصیه می کنیم اگر در عیب یابی برد الکترونیکی مهارت کامل را ندارید، حتما با نمایندگی تعمیرات یخچال آرچلیک تماس بگیرید.

شاید خرابی فن اواپراتور باعث نمایش کد خطا علامت تعجب شده است

موتور فن اواپراتور وظیفه دارند تا هوای داخل دستگاه و سرمای تولید شده توسط اواپراتور به محیط داخلی یخچال فریزر را به صورت همگن دربیاورد. حال اگر این عملیات به درستی انجام نشود، سرمای تولید شده به واسطه اواپراتور به داخل کابین یخچال آرچلیک انتقال پیدا نمی کند.

حال باید عیب یابی آن را انجام دهید تا بتوانید علامت تعجب در یخچال آرچلیک را برطرف نمایید. علاوه بر این، ممکن است گرم شدن یخچال آرچلیک از دیگر نشانه های خرابی فن اواپراتور باشد.

بر اساس ظرفیت فریزر، مواد غذایی در آن قرار دهید

هر یک از مدل های یخچال و فریزر آرچلیک، دارای ظرفیت مشخصی هستند. لازم است حتما بر اساس ظرفیت استاندارد تعیین شده برای دستگاه خود، مواد غذایی را در آن قرار دهید. چرا که گنجاندن بیش از حد مواد غذایی در بخش فریزر و یا حتی کابین یخچال، مانع از عبور سرما از میان آن ها شده و در نهایت علاوه بر عدم یخ زدن و خنک شدن، علامت تعجب در یخچال آرچلیک نشان داده می شود.

حتما به گونه ای مقدار مواد غذایی را برای یخچال فریزر آرچلیک تعیین کنید تا از عبور هوای خنک در کابین هر قسمت جلوگیری نشود.

آیا از یخ زدایی یخچال آرچلیک مطمئن هستید؟

عامل دیگری که نقش مهمی در نمایش علامت تعجب در یخچال آرچلیک دارد، عدم یخ زدایی یا دیفرست می باشد. این عملیات توسط قطعات مختلفی از جمله المنت، ترموفیوز، ترمودیسک، سنسور دیفراست و برد الکترونیکی صورت می گیرد.

در صورتی که هر یک از این قطعات دچار نقص فنی شده و یا ایرادی در آن ها ایجاد شود، ممکن است شما علامت تعجب را بر وری نمایشگر یخچال آرچلیک مشاهده کنید. یک به یک این قطعات را عیب یابی نمایید و در صورت مشاهد ایراد در هر کدام، حتما برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

توصیه هایی برای رفع کد خطا علامت تعجب یخچال آرچلیک

همان طور که پیش تر گفتیم، نمایش کد خطا ها و ارور ها بر روی نمایشگر یخچال آرچلیک، می توانند نشانه ای از خرابی قطعه و یا عدم کارکرد مناسب دستگاه محسوب شوند. از این رو باید با مشاهده هر کدام، سریعا به واسطه دفترچه راهنمای استفاده از یخچال آرچلیک، آن را تشخیص داده و رفع نمایید.

ارور و کد خطایی با شکل علامت تعجب یا علامت هشدار در یخچال آرچلیک، نیز می تواند به واسطه عوامل گفته شده بروز پیدا کند که اگر هر کدام عیب یابی و تعمیر نشوند، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های بیش تری برای تعمیر این دستگاه شوید.

برای جلوگیری از این امر، آی پی امداد شرایطی را ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند در هر ساعت از شبانه روز، با مرکز تعمیر یخچال آرچلیک در تهران تماس گرفته و از طریق استفاده خدمات تعمیر یخچال آرچلیک در محل، ایراد ایجاد شده را تشخیص داده و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا