مجله اجتماعی

ورود سامانه بارشی قدرتمند به کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی درباره احتمال شروع بارندگی در کشور گفت: باید این نوید را داد که با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از جنوب کشورمان و استان‌هایی مانند قزوین، البرز، گیلان، تهران و مازندران بارندگی خواهیم داشت. فردا این سامانه بارشی تشدید می‌شود و ما در بیشتر نقاط کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در جمعه این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و سپس از کشور خارج خواهد شد. شدت بارش‌ها با هشدار نارنجی امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، بخش‌هایی از اصفهان و آذربایجان رخ خواهد داد. شدت این بارش‌ها سنگین است و به همین دلیل هشدار نارنجی دارد؛ این بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی می‌تواند به شکل برف رخ دهد.

این کارشناس هواشناسی در توصیه به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند گفت: رانندگان حتماً باید تمهیدات را رعایت کنند. عشایر نیز در مناطق ذکر شده بهتر است که جابه‌جایی نداشته باشند. همچنین کوهنوردان باید از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت آب و هوایی کشور اظهار داشت: در کنار بارش‌ها ما در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید داریم. میزان آلاینده‌های تهران نیز کاهش یافته‌اند و پنجشنبه شاهد بارش باران و کاهش ۵ درجه‌ای دما خواهیم داشت. کاهش دما در بیشتر نقاط کشور رخ خواهد داد و مردم باید بیشتر مراقب این مسئله باشند.

گودرزی درباره جاده‌های خطرناک کشور گفت: جاده‌های استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و کردستان به دلیل بارش‌های شدید و ایجاد لغزندگی، بسیار خطرناک هستند. رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند حتماً باید زنجیر چرخ داشته باشند.

وی درباره ادامه پیدا کردن سامانه بارشی توضیح داد: این سامانه بارشی تا روز جمعه در کشور ماندگار خواهد بود و سپس از کشور خارج می‌شود. با توجه به ناپایداری‌هایی که وارد کشور می‌شوند احتمال می‌رود در هفته‌های آینده نیز بارش باران داشته باشیم.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا