اقتصادی

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه/دمای زیر صفر برای ۱۹شهر تجربه شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: بررسی آخرین داده‌های هواشناسی بیانگر استقرار شرایط پایدار تا اواخر امروز (شنبه) در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت عبور امواج ناپایداری در روزهای یکشنبه، اواسط روز سه شنبه تا چهارشنبه و جمعه، بارش برف و باران را برای استان کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش در روز یکشنبه، در نیمه شرقی و مناطق شمالی استان کرمانشاه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود، علاوه بر گردنه‌ها و مناطق سردسیر، در برخی مناطق معتدل نیز در بعضی ساعات به شکل برف مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و پنجشنبه مه صبحگاهی، مهمترین پدیده مورد انتظار است، همچنین در روز جمعه تشدید وزش باد در سطح منطقه، ممکن است در اواخر وقت سبب نفوذ غبار به جو استان، خصوصاً در نواحی غربی و مرزی شود.

دولتشاهی خاطرنشان کرد: حداقل دمای هوا که فردا یکشنبه تحت تأثیر شرایط ناپایدار افزایش محسوسی خواهد داشت، از روز دوشنبه تا پایان هفته (به استثنا بامداد چهارشنبه)، غالباً روندی کاهشی می‌یابد.

وی با اشاره به دمای پایین شبانه در استان کرمانشاه طی شبانه روز گذشته، گفت: شهر سنقر و کلیایی با ثبت دمای منفی ۱۶.۲ سردترین نقطه استان کرمانشاه بود و در همین زمان شهر کرمانشاه با تجربه دمای منفی ۶.۷ یکی از مراکز استان سرد کشور بود.

‌مدیرکل هواشناسی در پایان به تجربه ۱۹ شهر در استان کرمانشاه در خصوص دمای زیر صفر درجه برای شبانه روز گذشته، افزود: قصرشیرین با ثبت دمای ۴.۳ بالاترین دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه را داشت.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا