مجله هنر و فرهنگ

آقازاده: دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس محصول قدرت معنوی مردم و رزمندگان است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را محصول قدرت معنوی مردم و رزمندگان دانست و گفت: حاکمیت فرهنگ دفاعی در جمهوری اسلامی، صدور این فرهنگ به کشورهای منطقه و اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

علی آقازاده در گفت‌وگو با مجله رز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از از «طلایه‌داران و پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان حوزه‌های مختلف تبیین و روایتگری جنگ تحمیلی» گفت: دیدار فعالان عرصه دفاع مقدس با مقام معظم رهبری یک رسم حسنه‌ای است که هر سال در سالگرد اولین روزهای جنگ تحمیلی صورت می‌گیرد و حضرت آقا مسائل مختلفی از جمله دفاعی، حضور مردم و شرایط و نقش جمهوری اسلامی در منطقه و اثرات دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در سطح منطقه و جهانی را تبیین می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سنوات  گذشته این دیدار انجام شد و حضرت آقا نکات مختلفی را مطرح کردند؛‌ اینکه ماهیت هشت سال دفاع مقدس این بود که جنگ به ظاهر توسط صدام به ایران تحمیل شد اما در واقع خیلی از کشورهای اروپایی،‌ منطقه و آمریکا با دادن تجهیزات به رژیم صدام و پشتیبانی از او، نقش مستقیمی در جنگ داشتند.

آقازاده افزود: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی توانست بدون داشتن تجهیزات مدرن و با بهره گیری از عناصر معنوی و حضور مردمی جنگ را مدیریت کند؛ در طول هشت سال دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم با تشکیل هسته‌های اولیه در برابر دشمن ایستادند و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: حاکمیت فرهنگ دفاعی در جمهوری اسلامی و صدور این فرهنگ به کشورهای منطقه و اسلامی همچون تشکیل جبهه مقاومت از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است؛ این دستاوردها قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به مرحله ای رساند که امروز می‌تواند در برابر هر نیروی متخاصم بایستد و علاوه بر بازدارندگی جلوی خیلی از اجحاف‌ها در سطح منطقه و کشورهای دیگر را بگیرد.

وی همچنین مبارزه با تروریسم را از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: همه این دستاوردها محصول قدرت معنوی مردم و رزمندگان است که به عنوان فرهنگ دفاعی و تمدن‌ساز در سطح جهانی مطرح است.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا