مجله حوادث

خطوط قرمز فراجا؛ سرقت، موادمخدر و سلاح غیرمجاز

جانشین فرمانده فراجا سرقت، موادمخدر و سلاح غیرمجاز را سه خط قرمز مهم فراجا برشمرد.

به گزارش مجله رز، سردار قاسم رضایی در جمع فرماندهان ومسئولان فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تسلیت ایام اسارت اهل بیت پیامبر(ص) و همچنین شهادت دو نفر از ماموران انتظامی شهرستان اصفهان که روز جمعه بر اثر درگیری یک شرور و قاتل مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت:‌ از دست دادن ماموران شجاع و دلیر، مؤمن و متعهد به نظام و انقلاب قطعاً برای ما سخت است اما ریخته شدن خون این شهیدان ما را در ادامه راه و انجام تکلیف خود مصمم‌تر می‌کند و به مردم اطمینان می‌دهیم که بدانند ما تا آخرین قطره خون خود پای امنیت و آرامش آنان می‌ایستیم و هیچ چیزی نمی‌تواند خللی در اراده ما به وجود آورد.

رضایی استفاده از سلاح غیرمجاز را به عنوان یکی از عوامل ناامنی در جامعه برشمرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی و رصد هوشمندانه موضوع جمع آوری سلاح های غیرمجاز و مقابله جدی و قاطعانه با قاچاقچیان و دارندگان سلاح را دنبال و برآوردم این است که ان شاء‌الله با جهشی که در این خصوص اتفاق می‌افتد در نیمه دوم سال استفاده غیرمجاز از سلاح‌های شکاری و جنگی به صفر خواهد رسید.

وی وقوع سرقت، ورود مواد مخدر و حمل سلاح غیر مجاز را از مهمترین خطوط قرمز فراجا عنوان کرد و گفت: جلوگیری از وقوع سرقت، تسریع در کشف سرقت و استرداد اموال مسروقه به مالباختگان هم سه رویکرد مهم فراجا در زمینه مبارزه با سرقت به شمار می‌آید که در این خصوص برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

جانشین فرمانده فراجا، اشراف اطلاعاتی و هوشمندانه بر روی تمامی موضوعات مجرمانه را امری ضروری دانست و اظهارکرد: تاکیدم بر این است که همه بخش‌های انتظامی و پلیس‌های تخصصی در تمام موضوعات اعم از سرقت، اراذل و اوباش، قاچاقچیان کالا و موادمخدر، خرده‌فروشان و مسائل امنیتی اشراف داشته و روی این مسئله متمرکز شوند.

رضایی در ادامه به تشریح ابعاد طرح امنیت محور پرداخت و با بیان اینکه محور اصلی در این طرح کلانتری‌ها هستند افزود: امنیت محله محور یعنی اینکه هم مردم و هم مجرمان حضور کلانتر را در محل احساس کنند به گونه‌ای که مردم به او به عنوان کلانتر و کدخدای محل تکیه کرده و مجرمان و قانون شکنان جرأت اقدام مجرمانه در محله او را نداشته باشند.

وی به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و با تقدیر از اقدامات مؤثر مجموعه انتظامی استان اصفهان در این خصوص گفت:‌ به گفته رهبر معظم انقلاب «بی‌حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است.» و این جمله ولی امر مسلمین هم تکلیف را برای ما روشن کرده است. امروز دشمن، نجابت زن و غیرت مرد ایرانی را مورد هدف قرار داده است. دشمن در این خصوص با هدف و برنامه وارد شده و باید ما هم با هدف و برنامه دقیق و با نگاه علمی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی وارد شویم و اجازه ندهیم دشمن در عملی کردن نقشه خود موفق شود.

رضایی با اشاره به «برنامه دشمن برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور»، گفت: وقتی سلاح و مهمات را جمع آوری کنید، وقتی با اراذل و اوباش و سارقان، محتکران و مجرمان اقتصادی مقابله جدی کنید این اقدامات باعث بالا رفتن رضایتمندی مردم می شود و همین امر بهترین باز دارندگی در مقابل توطئه‌های دشمن است.

جانشین فرمانده فراجا، استان اصفهان را استانی مهم و تاثیرگذار در حکمرانی کشور دانست و گفت: مردم این استان هم در پیروزی انقلاب، هم در دفاع مقدس و هم در دفاع از حرم نقش ارزنده‌ای داشتند و بیش از ۲۴ هزار شهید را تقدیم کردند. بنابراین امنیت و آرامش این استان برای ما بسیار مهم است و حق آنها است که از بالاترین امنیت برخوردار بوده و بهترین خدمات را دریافت کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا