مجله علمی و پزشکی

غربالگری پرفشاری خون و دیابت ۱۳۰ هزار نفر در سمنان

مجله رز/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از غربالگری پرفشاری خون و دیابت نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از مناطق تحت پوشش این دانشگاه در قالب پویش ملی سلامت خبر داد.

دکتر کامران قدس (۶ دی ما) در گفت و گو با خبرنگاران از شناسایی دو هزار و ۸۱۰ بیمار جدید در پویش ملی سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: از آغاز پویش ملی سلامت با غربالگری دیابت و فشار خون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۱۲۹ هزار و ۶۱۷ نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ۱۵دی ۱۴۰۲ ادامه دارد، خاطر نشان کرد: هدفگذاری این پویش ملی، غربالگری ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال سن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به تحلیل داده های به دست آمده در این غربالگری افزود: هزار و ۵۵۴ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و هزار و ۲۵۶ نفر با احتمال دیابت در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

دکتر قدس یادآوری کرد: ۴۸۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را تشکیل می‌دهد که غربالگری افراد بالای ۱۸ سال شامل ۳۳۰ هزار نفر هدفگذاری شده است.
این فوق تخصص قلب و عروق گفت: منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اضافه کرد: افراد برای بررسی سلامت خود در قالب پویش غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون می‌توانند به مراکز و خانه‌های بهداشت در نقاط مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان مراجعه کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا