مجله اجتماعی

ضرورت عدم همراهی شایعات/مردم توقع تبعیض و فساد را ندارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه جمعه در مراسم اولین شب قدر مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه رحمت، استغفار، مواسات با مردم و کسانی است که قدرت کمتری دارند، اظهار کرد: این ایام، ماه مهربانی، توبه و مقابله با شیطان است.

اژه ای با تاکید بر تقوا و مبارزه با ظالم در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه باید دل‌ها از رذائل خالی و با فضائل و ارزش‌های الهی پر شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه روزه راه تسلط بر هوای نفس را به ما نشان می‌دهد افزود: شب قدر قلب ماه رمضان و شب تقدیر است و باید دل‌ها را صاف کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید کارها با حضور مردم و اعتماد به مردم پیش رود گفت: از خداوند در این شب‌ها بخواهیم اگر نمی‌توانیم در تراز امیرمومنان تقوا پیشه و زندگی کنیم حداقل آن طور که ایشان فرمود تلاش کنیم و آنقدر که برای ما مقدور است با تقوا خداترس باشیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اخلاق اسلامی و رفتار حضرت علی (ع) و حسن خلق در پیامبر عنوان کرد: امیرالمومنین در برابر دشمنان خود اخلاق اسلامی را رعایت کرد، پس ما نیز امروز به شدت به اخلاق اسلامی و حسن خلق نیاز داریم و از خدا بخواهیم سوظن و بددلی و بدزبانی را از ما دور کند و همچنین به مهربانی و خوش رویی رسول الله نیز امروز به شدت نیاز داریم چرا که حسن خلق نه تنها برای مسلمانان اثرگذار است که حتی برای غیرمسلمان ارزشمند است و نفوذ آن‌ها را هم مؤثر می‌کند.

اژه ای بیان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که شیاطین برای ایجاد تفرقه، ذهن‌ها را مشغول کرده‌اند و ما اگر رسول خدا و امام علی (ع) اسوه‌یمان هستند باید با اتمام ماه مبارک رمضان تغییراتی را در خود احساس کنیم و بعد از این ماه بتوانیم ادعا کنیم که ما دعوت شدیم به ضیافت الهی و ضیافت خدا را پذیرفتیم و از ضیافت الهی بهره‌مند شدیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه فقط نخوردن و نیاشامیدن جز روزه داری نیست گفت: گوش ما باید عادت کند که اگر علیه هر کسی شایعه کردند با آن‌ها همراهی نکند و همه جوارح ما روزه‌دار باشد.

وی بر ادای دین نسبت به امام و شهدا و ایثارگران و خانواده این عزیزان تاکید کرد و گفت: ما کارگزاران نظام مدیون مردم هستیم و مردم امروز بر ما حق دارند و باید حکمرانی خوبی برای مردم عرضه کنیم و تلاش کنیم عزت مردم و آخرت و دنیای مردم را عزت مندانه تأمین کنیم و وسایل آرامش و آسایش آن‌ها و آنچه موجب صفای آن‌هاست را فراهم سازیم.

اژه ای افزود: ما در برابر معیشت مردم مسؤول هستیم و مردم امروز انتظار دارند تبعیض و فساد نباشد و به شخصه اگر هر مقدار کوتاهی کرده‌ام و تقصیر دارم و نتوانستم حق شما مردم را از ظالمان بگیرم در پیشگاه خداوند و شما عذر خواهم چرا که امروز چشم دنیا به ما دوخته شده و منتظر از بین رفتن این نظام هستند.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا