مجله ورزشی

لیگ ملت‌های والیبال| پوکر ناکامی شاگردان عطایی در آمریکا تکمیل شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آخرین دیدار تیم ملی والیبال کشورمان در هفته سوم لیگ ملت های والیبال مقابل کوبا برگزار شد. این بازی  در نهایت در پنج ست برگزار شد و تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر 2 آخرین مسابقه خود را واگذار کرد تا پرونده ایران در این دوره از رقابت ها با دو برد بسته شود. 

سید محمد موسوی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمد ولی‌زاده و محمدرضا موذن ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر کوبا در ست نخست این مسابقه بودند.

تیم ایران این مسابقه را در حالی آغاز کرد که در دیدار قبلی مقابل آرژانتین سه بازیکن خود را (حاجی‌پور، شریفی و کریمی) به دلیل مصدومیت از دست داد.

علی حاجی پور قطر پاسور از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد که با درخواست کادر فنی و موافقت مسئولین برگزاری این رقابت‌ها، احسان دانش دوست جایگزین وی شد.

مرتضی شریفی نیز امکان حضور در ترکیب تیم ایران مقابل کوبا را به دست نیاورد و جواد کریمی نیز در ترکیب شروع کننده قرار نگرفت.

مردان والیبال ایران نتیجه ست نخست این مسابقه را 25 بر 22 به کوبا واگذار کردند اما در ست دوم 28 بر 26 به پیروزی رسیدند تا از نظر ست شماری یک بر یک برابر شوند.

ست سوم این مسابقه نیز 25 بر 23 به سود کوبا به پایان رسید تا نماینده نورسکا دریافت یک امتیازش از این دیدار قطعی شود، اما تیم ایران در ست چهارم 30 بر 28 به پیروزی رسید تا این مسابقه به ست حساس پنجم کشیده شود.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم این مسابقه نیز 15 بر 10 نتیجه را به حریف واگذار کرد تا سه بر دو مغلوب این تیم شده باشد و یک امتیاز از کوبا بگیرد.

آندرا پوچر از ایتالیا و اندرسون کاکادور از برزیل به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت آخرین مسابقه ایران در لیگ ملت‌ها 2023 را برعهده داشتند.

والیبال مردان کوبا سابقه هفت دوره حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد و در سال 1976 موفق به کسب مقام سومی و مدال برنز شده است.

تیم ملی والیبال این کشور از سال 1956 که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند، تاکنون در 14 دوره حضور داشتند و مقام دومی و مدال نقره سال‌های 1990 و 2010 بهترین عملکرد آن‌ها در این رقابت‌ها است.

این تیم همچنین سابقه حضور در هشت دوره جام جهانی والیبال را در پرونده خود دارد که قهرمانی در سال 1989 بهترین خاطرات بازیکنان این تیم از این رقابت‌ها است.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت‌های 2023 را با دو پیروزی شامل برد برابر چین در هفته نخست و آلمان در هفته دوم و در مجموع کسب 11 امتیاز به پایان رساند. ملی‌پوشان کشورمان در دیدار با تیم‌های لهستان، هلند، بلغارستان، آرژانتین و کوبا سه بر دو مغلوب شدند تا از این مسابقه‌ها پنج امتیاز کسب کنند.

حضور تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها و صادر نشدن ویزای آمریکا برای بازیکنان اصلی و سه نفر از کادر فنی از جمله بهروز عطایی سرمربی، شرایط بسیار سختی برای مردان والیبال ایران فراهم کرد.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی در نشست هیات رئیسه فدراسیون جهانی به کارشکنی آمریکا و مشکل صدور ویزای این کشور برای تمامی بازیکنان و نفرات اصلی تیم در  هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم آمریکا اعتراض کرد.

پس از پیگیری‌ و مذاکرات معتدد، هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال موضوع ویزای تیم ایران را به صورت خاص بررسی و در یک تصمیم بی‌سابقه مصوب کرد در صورتی که آمریکا به نفرات اصلی تیم ایران ویزا ندهد، امتیازات ایران و حریفانش در هفته سوم این رقابت ها در رده بندی جهانی تاثیری نخواهد داشت و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2023 در جایگاه جهانی‌اش تاثیر منفی نداشته باشد.

بر این اساس فدراسیون والیبال ایران با هماهنگی سرمربی تیم ملی، این امتیاز فدراسیون جهانی را پذیرفت و مقرر شد که نتایج چهار مسابقه ایران با فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا در رده‌بندی فدراسیون جهانی تاثیری نداشته باشد.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا