مجله اجتماعی

بیرانوند:این نسل بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است/در حدی نیستم برای پرسپولیس مربی انتخاب کنم

شرمنده مردم شدیم که قهرمان نشدیم

بیرانوند:این نسل بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است در حدی نیستم برای پرسپولیس مربی انتخاب کنم

سنگربان تیم ملی فوتبال گفت:شرمنده مردم ایران شدیم ولی این نسل بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،علیرضا بیرانوند بعد از بازگشت تیم ملی به تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:ابتدا باید از مردم و کشورم عذرخواهی کنم. شرمنده همه شدیم. خیلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم جشن بزرگی با هم بگیریم. خیلی تلاش کردیم. فکر می‌کردیم این دوره می‌توانیم اتفاق خوبی رقم بزنیم، اما نشد. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی میفتد که فکر کردن به آن سخت است.

وی درباره حذف کره  جنوبی مقابل  اردن گفت: خوشحال نمی‌شدیم هر تیمی حذف می‌شد. تیمی که یک تیم قدرتمند را شکست می‌دهد، حتما برنامه‌ریزی خوبی داشته است. تلاش‌مان قهرمانی بود و با کم و زیادی که بود می‌خواستیم قهرمان شویم. شما نمی‌دانید در برخی از اردو‌ها چه فشاری روی ما بود. در تورنمنت اردن می‌گفتند این چه اردویی است. دیدید اردن و قطر که در همان مسابقات بودند، فینالیست شد.

بیرانوند ادامه داد:ما وقتی با قطر بازی کرده بودیم، سرمربی دیگری داشتند. البته به تیمی باختیم که قهرمان دوره قبل بود و میزبان بودند. با این حال از مردم عذرخواهی می‌کنم. شاید وقتی ژاپن را بردیم، همه فکر می‌کردند قهرمان می‌شویم، اما تیم ما می‌دانست که کار بزرگی انجام ندادیم و می‌دانستیم تازه کارمان شروع شده است.

سنگربان تیم ملی  درباره عملکرد خوب اکرم عفیف و نقطه ضعف تیم در خط دفاعی گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد. ما می‌دانستیم که اگر پیروز شویم، بعد از ۴۷ سال تاریخ‌سازی می‌کنیم. با قاطعیت می‌گویم این نسل بهترین نسل تاریخ ماست. هیچ تیمی در این ۱۰ تا ۱۲ سال اینقدر یک دل نبود. مطمئنم تا یکی دو ماه این اتفاق را فراموش نمی‌کنم. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که تمرکز از دست می‌رود.

وی درباره عملکرد قلعه‌نویی عنوان کرد: مطمئن باشید با این تیم اتفاقات بزرگی را رقم می‌زنیم. همین بچه‌ها اتفاقات بزرگی را در جام جهانی رقم می‌زنند. ما تیمی بودیم که راحت می‌توانستیم قهرمان شویم. این تیم آینده خوبی دارد و جوانان خوبی به ما ملحق می‌شود.

بیرانوند درباره انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس بیان کرد: ما در تیم ملی بودیم که این اتفاقات رخ داد. زیاد نمی‌خواهم در این رابطه صحبت کنم. مدیریت باشگاه انتخابی داشت و حالا ما هم باید به قراردادمان پایبند باشیم. خودم را در حدی نمی‌دانم که سرمربی پرسپولیس را انتخاب کنم یا بخواهم وارد یک باند شوم. اگر اینجا هستم که دلیل این بود که وارد حاشیه نشدم و هیچ‌کسی را نداشتم. من به دنبال چیزی نیستم. پرسپولیس تیم بزرگی است و کسی جراتش را ندارد برایش تعیین و تکلیف کند. مدیرعامل هم یک سرمربی انتخاب کرده و مطمئن باشید هر کسی را هم می‌گذاشتند جان‌مان را برای تیم می‌گذاشتیم. اوسمار هم دو سال در پرسپولیس بوده و از تیم شناخت دارد. امیدوارم بتوانیم فصل خوبی با او داشته باشیم.

وی در پایان درباره هواداری که پس از حذف ایران جان باخت، عنوان کرد: به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم. اتفافی افتاد که همه مردم ناراحت شدند. ۹۰ درصد مردم آماده جشن بودند. شرمنده مردم هستیم و به این خانواده تسلیت می‌گویم. امیدوارم دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا