مجله حوادث

افزایش ۳۷ درصدی مزارع کشت خشخاش در افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه افزایش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان را نشان داده و اظهار داشت که: به گفته دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنایت سازمان ملل متحد (UNODC) ، بیش از 224 هزار هکتار مزارع در افغانستان در هر سال 2020 تحت کشت خشخاش ، که قابل مقایسه با افزایش 37 درصدی کشت خشخاش در سال گذشته در این کشور است.

به گزارش مجله رز ، سردار مجید کریمی در نشستی تعاملی با رئیس و نمایندگان پارلمان اجتماعی با ابراز عذرخواهی از این فرصت ، به تشریح فعالیتها و دستاوردهای نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: امیدواریم با هم همکاری کنیم. رفع چالش ها و شکاف ها در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر.

این بالاترین حجم تولید مواد مخدر را در افغانستان نشان می دهد: پس از 19 سال حضور نظامیان غربی در افغانستان به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، امروز ما نه تنها به کاهش تولید و مبارزه با این آفت نگاه می کنیم. نه از طرف آنها ؛ از سوی دیگر ، کشف بیش از بیست تن مت آمفتامین (شیشه) از افغانستان که در سال 1399 در خاک جمهوری اسلامی ایران غرق شده بود ، نشان دهنده افزایش تولید داروهای صنعتی و سنتی در این منطقه است.

وی افزود: “در حالی که یکی از خواسته های فرمانده معظم رهبری ضربه زدن به مبانی مالی شبکه های تجارت و ترانزیت مواد مخدر است ، این نگرانی همیشه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است و یک رکورد طبقاتی جدید وجود دارد.

سردار کریمی در سخنرانی دیگری به ادعای اقدامات مبارزه با مواد مخدر علیه قطب مبارزه با مواد مخدر ناجا در منطقه مرز شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: ارتفاع کشور بیش از 76 درصد کشف مواد مخدر است. در سرزمین های شرقی و جنوبی او مسئله قانون را در این استان نشان می دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین با اشاره به چالش ها و شکاف های موجود در زمینه مبارزه با مواد مخدر در منطقه تصریح کرد: عدم عملکرد دقیق و کامل مبارزه با مواد مخدر توسط فرمانده معظم کل گزارش شد و مجازات مواد مخدر کاهش یافت. عدم تطابق مجرمان بین جنایت و مجازات ، وجود خلأهای قانونی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و غیره. از جمله چالش هایی که انتظار می رود تصمیم مشارکتی و مثبت اعضای کمیسیون پارلمان و تسریع روند باشد. قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

سردار کریمی در ادامه به ضرورت اخراج معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود: “قدرت و حمایت از مواد مخدر مورد سوء استفاده در شهرک های ترک همیشه یکی از دغدغه های پلیس است و امیدواریم نمایندگی ها در حفاظت از فرماندار نقش داشته باشند. و افزایش مجوز معتادان به

ولی اسکندری ، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی ، با در نظر گرفتن این فرصت ، از نقش و جایگاه قطب مبارزه با مواد مخدر در مبارزه شدید با قاچاقچیان مواد مخدر صحبت کرد و افزود: مواد مخدر تمام وجود من را احساس می کند. آنها امیدوارند موانع در اسرع وقت با تلاش مشترک برداشته شوند.

وی افزود: با توجه به ضرورت بسته شدن مرزهای کشور برای جلوگیری از ورود مواد مخدر ، جلساتی در پارلمان تشکیل شد و سوالات مطرح و برنامه ریزی شد تا با استفاده از ظرفیت پرسنل برای اقدامات انضباطی ، مرزهای کشور در سالهای آینده مسدود شود.

وی در ادامه بر لزوم نقش سایر مutesسسات و م institسسات مسئول در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: موضوع مواد مخدر همواره یکی از معایب عمده اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس بوده و انتظار می رود که هم افزایی بیشتری داشته باشد. آسیب اجتماعی

اسکندری در خاتمه به خلاءهای اولویت دار راه حل قانونی در بحث درک و رهایی مواد مخدر مشکوک اشاره کرد و افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس آمادگی کامل را برای مواردی مانند بازنگری و تجدید قوانین ، رفع شکاف های قانونی و افزایش دارد. مسائل مربوط به آن وی مبارزه با مواد مخدر ، برگزاری جلسات دوره ای با حضور مقامات سایر سازمانها و سازمانهای مرتبط و غیره را اعلام می کند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا