مجله اجتماعی

از پخش و ساخت رانیتیدین دست بردارید


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری بورن ؛ رانیتیدین دارویی است که با کاهش سوزش قلب در افرادی که مشکلات گوارشی دارند ، سوزش قلب را کاهش می دهد و از آن برای معالجه زخم معده و روده و ریفلاکس معده استفاده می شود.

سال گذشته ، ترکیبی به نام N-Nitrosodimeethylamine (NDMA) با نام تجاری Zantac ranitidine وارد شد ، یک آلاینده زیست محیطی زیست محیطی است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک سرطان زا شناخته شده و دوزهای بالای 96 نانوگرم را دریافت می کند. این ماده می تواند در طول روز مشکلاتی ایجاد کند. NDMA می تواند در آب و غذا وجود داشته باشد. این یک مشکل نیست زیرا فاقد مواد مغذی است ، اما دوزهای بالاتر داروهایی مانند رانیتیدین ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

پس از آن ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دستور جمع آوری دو نمونه رانیتیدین از داروخانه های ایالات متحده را صادر کرد ، اما در ابتدا فاقد مدارک علمی برای ممنوعیت رانیتیدین بود.

چند ماه بعد ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به این نتیجه رسید که رانیتیدین با درجه حرارت بالا و ذخیره طولانی مدت دارو می تواند سطح NDMA را در اوایل آوریل 2020 (13 آوریل امسال) افزایش دهد. این سازمان به دلیل احتمال عفونت ، همه انواع رانیتیدین را از بازار جمع آوری کرده است.

در پی اقدامات این سازمان ، مدیرکل دفتر نظارت بر نظارت بر نظارت بر نظارت بر مصرف مواد غذایی و داروی سازمان غذا و دارو گفت: با مطرح کردن موضوع آلودگی با فرآورده های رانیتیدین ، ​​سازمان غذا و دارو اقدامات لازم را برای بررسی تمام نمونه های این دارو در بازار انجام داده است. این دارو کشور را به تصرف خود درآورد و پس از اعلام نتایج آزمایش ، داروهای حاوی سطح قابل تحمل بالاتری از نیتروسامین ها بازیافت می شوند.

سازمان غذا و داروی ایران هم اکنون نامه ای به شرکت های داروسازی ارسال کرده و از آن خواسته است تا تولید و توزیع رانیتیدین در کشور را متوقف کند.

براساس این نامه ، طبق بررسی های اخیر ارگان هایی نظیر FDA ایالات متحده و TGA استرالیا در مورد تصفیه نیتروسامین ها از NDMA در رانیتیدین ، ​​به کلیه رانیتیدین موجود در قرص و قرص لازم نیست. آمپول برای تزریق باید از تاریخ انتشار این نامه کاملاً قطع شود و توزیع محصولات تهیه شده در کارخانه به شرکتهای توزیع کننده غیرممکن است.

این سازمان در ادامه می نویسد که مطالعات لازم با حضور کارشناسان در این زمینه انجام می شود و سایر تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه بعداً اعلام می شود.

FDA اظهار داشته است افرادی که از این دارو برای معالجه وضعیت خود استفاده می کنند و باید به درمان خود ادامه دهند باید مصرف رانیتیدین را متوقف کرده و داروهای جایگزین را با همان مکانیسم عملی که پزشک توصیه می کند مصرف کنند.

در چنین شرایطی ، هنگام ترک منزل و به خصوص مراجعه به مراکز درمانی با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب همراه است ، جای خالی قوی برای چنین زیرساخت های ساده ای مانند نسخه و نسخه الکترونیکی ، زیرساخت هایی وجود دارد که می تواند بین پزشک و بیمار ارتباط برقرار کند و خدمات درمانی ارائه می دهد. برای تسهیل ، وزارت بهداشت سالهاست که از این امر غفلت می کند. حال سوال اینجاست ، چه اتفاقی خواهد افتاد برای بیمارانی که شرایط پزشک را برآورده نمی کنند و قبلاً از رانیتیدین استفاده کرده اند؟

و آیا با ارائه توصیه های تغذیه ای و بهبود شیوه زندگی افراد ، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش آسان نیست به گونه ای که نیازی به استفاده از دارو برای درمان هضم (جز در موارد خاص و استثناء) نیست؟ / مجله رز

13990120182300355200928210


این مقاله بر پایه سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار خبر می نماید، بنابراین مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده منابع خبری بوده و مجله رز هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا