مجله اجتماعی

فقط ۴۶ متر مترو با بودجه سال ۱۴۰۱ در تهران می‌توان ساخت

به گزارش شفاف، جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم تهران سال هاست که از مشکلات آلودگی هوا رنج می برند و به دلیل تولید انبوه آلوده سلامت و کیفیت زندگی آنها به خطر افتاده است. اگر سالانه موضوع آلودگی هوا جدی گرفته نشود، تداوم و انباشت آلودگی بیشتر و خطرناکتر و بدتر شدن شرایط زندگی قابل تشخیص است.

وی با اشاره به شرایط ترافیکی و شرایط حمل و نقل عمومی شهر تهران که بارها از سوی تریبون اسلامی تهران به آن اشاره شده است، گفت: مدارس و دانشگاه ها و الحاقی به معابر مدارس به تردد در سطح شهر، دو تردد می کنند. چالش های اصلی ترافیک و آلودگی هوای تهران را باید بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تاخیر هشت ساله به دلیل عدم توجه عمومی به حمل و نقل عمومی، زیرساخت ها و اجرای قوانین آلودگی هوا در حال تکمیل است و همزمان با چهار سال در شهر تهران تکمیل می شود، گفت: . ادارات از این موضوع به شهروندان اطلاعی ندارند و می‌افزایند: زیرساخت‌های لازم نادیده گرفته شده و امروز سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، واگن‌های مترو و ترافیک شهر تهران به شدت آسیب دیده و نمی‌توانند خدمات مناسبی به شهروندان ارائه کنند.

وی با اشاره به لایحه مالی سال 1301 کل کشور که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، گفت: و برخلاف تصور عموم به حاکمیت آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی تهران و زیرساخت های این کلانشهر توجه جدی دارد؛ در حالی که این لایحه بودجه سال 1301 به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. ارقام در بودجه پیشنهادی بسیار نگران کننده تر از سال های گذشته است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در دفترچه سال 1301 برای تکمیل خطوط اولویت دار متروها تنها 57 میلیارد و 200 میلیون تومان پیش بینی شده بود، گفت: اعتبار پیشنهادی برای ساخت و تکمیل کنتور خط اولویت تهران تنها برای ساخت و ساز کافی است. متر 46 متر

در مصوبات قبلی دولت نشان داد که سالانه اعتبار برای ساخت 18 کیلومتر مترو تامین می شود اما در سال بودجه 1401 تنها 46 متر اعتبار مترو تامین شد و گفت: 227 مایل ساخت. یک قطار حومه ای از پرند تومان برای احداث ایستگاه مترو کافی پیش بینی می شود، هرچند طبق مصوبه دولت این بررسی به یک ایستگاه قطار حومه ای تحت درمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه 44.5 مایل تومان برای اتوبوس کنتور سوخت کل کشور اختصاص یافته است، گفت: اگر تعمیرات اساسی هر متر گاری را 3 میلیارد تومان در نظر بگیریم، اعتبار لایحه پیشنهادی برای تعمیر مترو کمتر از 15 مترو قابل اعتماد است. وی با بیان اینکه واگن در کل کشور کافی است، گفت: این در شرایطی است که اکنون فقط در تهران بیش از 900 واگن مترو نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به یارانه قبوض مترو و اتوبوس که در سال گذشته بالغ بر یک میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: این رقم در سال جاری به نصف کاهش یافته و در صورتی که مردم به دلیل شرایط اقتصادی امروز توان پرداخت پول بیشتر را نداشته باشند، به یک میلیون تومان رسیده است. . – شهرداری ها با توجه به شرایطی که دارند نه توان تامین بودجه را خواهند داشت و نه به اندازه کافی مشخص است که اتلاف سرمایه چگونه جبران می شود تا شهرداری های شهری و شهروندان در کشور پاسخگوی نیازهای کشور باشند. حمل و نقل عمومی.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در بودجه سال 1401 توسعه و نوسازی کمک های تجاری، تاکسی و ناوگان ریلی تنها 463 مایل تن در نظر گرفته شده است که معادل خرید 15 واگن مترو برای کل کشور است. بیان می کند: بله. وقتی می‌خواهیم این مقدار پول بخریم، صرفاً برای مقایسه با خرید یکصد کالا برای کل کشور است، در حالی که تهران به‌طور کلی به هزار بازار در سال نیاز دارد و ناوگان متروی تهران به هزار بازار می‌رسد. 1700 واگن مترو و این فروشگاه نه تنها برای کل کشور بلکه بخش کوچکی از حمل و نقل عمومی تهران است.

وی خاطرنشان می کند: تنها موضوعی که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، حمایت از ماده 58 هواپیمای ششم است که خرید 2000 واگن برای ناوشکن های سراسر کشور در هواپیمای ششم و در نهایت قراردادی است که اجرایی نمی شود. در صورتی که 15 درصد از مبلغ تامین واگن های 630 مترو از محل صندوق توسعه ملی واریز شده است، گفت: نه تنها در پلانو شش این کار انجام نشد، بلکه امسال که پارسال است، وجود ندارد. ردیف بودجه برای این موضوع دیده نمی شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قانون حمایت از سامانه های ریلی آمادگی پوشش تا 50 درصد هزینه خطوط ریلی توسط دولت را دارد، گفت: 50 درصد اصل و سود پرداختی بابت مشارکت در اوراق مربوطه را شامل می شود. . به وسیله فرمان : این ردیف از قسمت «د» تبصره ۵ لایحه ۱۴۰۱ لایحه بودجه حذف شده است و گفته می شود کلیه تعهدات بر عهده شهرداری است در حالی که سهم شهرداری ها از محل وقوع حوادث ترافیکی نیست. مشمول قانون مالی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ماشین آلات عمرانی شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: در بخش «الف» کد 10 ضمانت مالی 1401، مجموع 500 مایل تومانی کاهش تصادفات مربوط به کلیه اقدامات مسئول از جمله است. . وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، راهنمایی و رانندگی از شهرداری ها مستثنی شده است، در حالی که حداقل 40 درصد تصادفات رانندگی در شهرها رخ می دهد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا