مجله اجتماعی

پلمب ۲۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در تفت و مهریز

به گزارش مجله رز؛ حسین ابراهیمی با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها، گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۰ مورد اقدام حفاظتی ثبت شده که از این تعداد ۲۸۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پلمب و ۴۴ حلقه از این چاه‌ها پر و مسلوب المنفعه شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۵۷  مورد ادوات حفاری غیر مجاز توقیف و همچنین ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات انجام شد و سایر اقدامات شامل جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز و کنترل اجرای حکم بوده است.  

ابراهیمی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیرزمینی  و سطحی، اظهار کرد: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.  

وی همچنین در نصب کنتورهای هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از چاه های صنعتی و ۹۷ درصد از چاه های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز، افزود: همچنین دو هزار و  ۲۷۲ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.  

 ابراهیمی در پایان ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد سه جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل شده است.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا