پلمب ۲۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در تفت و مهریز

به گزارش مجله رز؛ حسین ابراهیمی با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها، گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۰ مورد اقدام حفاظتی ثبت شده که از این تعداد ۲۸۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پلمب و ۴۴ حلقه از این چاه‌ها پر و مسلوب المنفعه شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۵۷  مورد ادوات حفاری غیر مجاز توقیف و همچنین ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات انجام شد و سایر اقدامات شامل جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز و کنترل اجرای حکم بوده است.  

ابراهیمی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیرزمینی  و سطحی، اظهار کرد: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.  

وی همچنین در نصب کنتورهای هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از چاه های صنعتی و ۹۷ درصد از چاه های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز، افزود: همچنین دو هزار و  ۲۷۲ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.  

 ابراهیمی در پایان ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد سه جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل شده است.

خروج از نسخه موبایل