مجله هنر و فرهنگ

با نویسنده فرانسوی برنده نوبل ادبیات آشنا شوید

آکادمی سوئد اکنون “Ani Arno” (Annie Ernaux) نویسنده فرانسوی ра бех типу бергзидах большой нобель литература 2022.

«آرنو» که درباره زندگی روزمره در فرانسه رمان می‌نویسد و کتاب‌های غیرداستانی منتشر می‌کند، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان فرانسوی است که برای دریافت جایزه نوبل ادبیات مورد توجه قرار گرفت. بر اساس اعلام «بنیاد نوبل» مسئولان هنوز امکان ارتباط تلفنی با نویسنده را ندارند اما به زودی می توانند با او ارتباط برقرار کنند.

به این ترتیب از سال 2014 تا کنون که جایزه نوبل ادبیات به «پاتریک مودیان» اعطا شد، «آرنو» اولین نویسنده فرانسوی برگزیده جایزه نوبل محسوب می شود. «آرنو» نیز توسط نویسنده چهارم به فرانسوی ترجمه شد.

«اندرس اولسون» رئیس کمیته نوبل گفت: آثار او را به صورت منسجم و از دیدگاه های مختلف زندگی بررسی خواهم کرد، زیرا او فارغ از جنسیت، زبان و طبقه اجتماعی است و کاستی های جدی وجود دارد. در نظر گرفته شده است.”

“آرنو” در سال 1940 به دنیا آمد و در شهر کوچکی در “نرماندی” بزرگ شد. و در «دانشگاه روان» به تدریس پرداخت و سپس در مدرسه به تدریس مشغول شد. بین سال های 1977 تا 2000، “آرنو” به عنوان ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

در این نویسنده در بیش از 20 کتابی که منتشر کرده، بیشتر به روایت وقایع زندگی خود یا همراهانش پرداخته است.

او اولین رمان خود را در سال 1974 در فرانسه و در سال 1990 به زبان انگلیسی منتشر کرد. קחראמין קתאב או קה ב נאמ “עיגאה”

“Дастан ик жен” که برای اولین بار در سال 1988 به زبان فرانسه منتشر شد و “Jeigaah” در فرانسه به آثار کلاسیک معاصر تبدیل شدند. «آرنو» در سال 2008 موفق شد جایزه ادبی «راندو» را برای کتاب «سال‌ها» از آن خود کند. این کتاب در زمان ترجمه به زبان انگلیسی نیز در فهرست نامزدهای نهایی جایزه بین‌المللی کتاب در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

از سال 1901 تا به امروز، 115 جایزه نوبل در ادبیات اعطا شده است. در آين بين 4 بونوا را به دو تركترا تعلق داده است و زنان نيز 17 بار اين بونوا را به و خود به كار گرفته اند اند. همچنین این «رودیارد کیپلینگ» نویسنده «کتاب جنگل» به عنوان جوان ترین برنده جایزه نوبل ادبیات شناخته می شود. زمانی که این جایزه در سال 2007 به «دوریس لسینگ» نویسنده انگلیسی 88 ساله اعطا شد، این نویسنده قدیمی ترین جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

55226

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا