اقتصادی

اخذ برنامه‌های کاهش آلودگی هوا از واحدهای صنعتی البرز کلید خورد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد افضلی عصر چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در سال جدید اظهار داشت: در سال جدید به دستور استاندار البرز تمامی امورات مرتبط با شرح وظایف دستگاه‌ها باید متفاوت از سال‌های گذشته باشد در این راستا تمامی طرح‌ها و ایده‌های نو در راستای عملیاتی شدن مصوبات کارگروه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در راستای کاهش آلودگی هوای استان نوسازی صنایع فرسوده و نظارت بر فعالیت معادن استان از مهمترین موضوعاتی است که باید از سوی اداره کل صمت مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: پیگیری انتقال ریخته گری‌هایی که در محدوده شهرهای استان واقع شده باید به شهرهای صنعتی اشتهارد و کوثر منتقل شود.

این مسئول دعوت از مدیران عامل شرکت‌های سیمان و نیروگاه منتظر قائم را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد که باید نسبت به ارائه برنامه‌های مدیریتی خود در جهت کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز همچنین به هماهنگی با استانداری قزوین به منظور اقدامات مدنظر آنان در خصوص مدیریت زیست محیطی نیروگاه شهید رجایی اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری شهرداری کرج و فردیس در رابطه با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، راه اندازی خط b.r.t و همچنین توسعه قطار شهری را از دیگر اقداماتی است که پیگیری و تحقق آنها می‌تواند گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوای البرز بشمار رود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا