مجله اجتماعی

انجام پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش خطرات سیلاب احتمالی در خوزستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز سه شنبه با حضور در مرکز رصد خانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان به منظور بررسی آخرین شرایط منابع آبی استان اظهار کرد: نشست هماهنگی مدیریت سیلاب با توجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع رخداد بارشی در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا یک فروردین ۱۴۰۳ برگزار و هماهنگی‌های لازم به منظور مدیریت سیلاب احتمالی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خروجی سدهای خوزستان به حداقل کاهش داده شده است، افزود: این اقدام از همپوشانی سیلاب در حوضه‌های میانی و خروجی سدها جلوگیری می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه در ابتدای فصل بهار قرار داریم، حفظ ذخیره کنترل سیلاب کافی در سدها خصوصاً در سد دز در دستور کار قرار دارد.

حسینی محراب یادآور شد: تلاش می‌شود با به روز رسانی مستمر پیش‌بینی‌ها و تحلیل مسیر سیلاب‌های احتمالی، تنظیم خروجی سدهای خوزستان با جدیت و به صورت کارشناسی انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این سامانه بارشی تقریباً تمامی مسیل‌های پایین دست سدهای خوزستان زمینه سیلابی شدن را دارند از هموطنان تقاضا می‌شود از حضور و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا پایان رخداد بارشی پرهیز کنند.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا