مجله حوادث

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

گزارش‌های دریافتی حاکی است بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

محمدعلی آخوندی عصر چهارشنبه افزود: اکنون در طبس، دیهوک و خوسف سیلاب جاری بوده و خسارت‌ها در حد معمول است.

وی با بیان اینکه برخی آبنما‌های طبس از سیلاب آسیب دیده، عنوان کرد: در زمان حاضر مسیر اسفدن به حاجی آباد زیرکوه دچار سیلاب و صاعقه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی از دیروز در استان صادر شد و بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی با محوریت فرمانداری‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز گفت: ناپایداری جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

جواد نخعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناختی با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی تا روز جمعه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.

فرماندهی پلیس راه طبس – یزد هم اعلام کرد: با توجه به بارش باران و جاری شدن روان آب در محور‌های منطقه، رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند و تا فردا از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا