مجله اجتماعی

موجود ترسناکی که در اعماق تاریکی شنا می‌کند/ فیلم

به گزارش خبرگزاری مجله رز، «Sarcastic fringehead» تخم‌های خود را در پناهگاه نرها می‌گذارد و نرها تا زمان خروج از تخم، از آنها در برابر شکارچیان احتمالی و سایر تهدیدات محافظت می‌کنند.

اندازه و رنگ دهان در رقابت برای جفت‌یابی به گونه‌های نر کمک می‌کند؛ رنگ ترسناک دهان، همراه با طبیعت شدید اندازه آن (که ممکن است چهار برابر اندازه طبیعی آن باشد) به مرد بزرگتر اجازه می دهد تا بر دهان کوچکتر تسلط پیدا کند. اغلب، دهان رقبا بسیار نزدیک به هم قرار می گیرد، گاهی اوقات لمس می شود. فرد کوچک‌تر معمولاً تسلیم می‌شود و منطقه را ترک می‌کند، بدون اینکه جفت واقعاً درگیر شود.

موجود ترسناکی که در اعماق تاریکی شنا می‌کند/ فیلم

اطلاعات کمی در مورد عادات تغذیه این گونه از ماهی وجود دارد، اما دانشمندان انتظار دارند که دهان بسیار بزرگ نرها بر توانایی آنها در تغذیه تأثیر منفی بگذارد. این گونه از ماهی‌ها اغلب از طعمه های بسیار کوچک پلانکتون تغذیه می کنند، اما این گونه قادر به مکش غذا نیست. آنها به احتمال زیاد طعمه‌های مختلفی را می‌خورند.

بیشتر بخوانید:

مانور خیره‌کننده جنگنده قدرتمند چینی رقیب اف ۳۵ آمریکا! + فیلم

عکس | نخستین واکنش ایلان ماسک به جلسه جنجالی آدم فضایی ها در کنگره آمریکا!

این ماهی هدف شیلات قرار نمی گیرد و به طور تصادفی در ماهیگیری که گونه های دیگر را هدف قرار می دهد شکار ‌می‌شود. دانشمندان بر این باورند که کمترین نگرانی برای انقراض اینگونه ماهی وجود دارد و در حال حاضر در معرض خطر انقراض نیست.

۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا