مجله عمومی

جهش در مهار کرونا – مجله رز

اد انباختگان در یک آن روز به یک نفر رسید. متخصصان بر کاهش مرگ‌های تصمیم‌گیری در ایران با وجود روند توسعه‌ی ماری در آن را واک کردند.

ارش مجله رز، روزنامه شهری نوشت: «پس از گذشت ود ماه از وع ​​كرونا در ایران برای اولین آمار مرگ روزانه بیماران کووید-۱۹ درتک‌رقرفت؛ نفر ر انه‌روز اخیر. مارهای منتشر شده از وضعیت موجود در حداقل مدت نشان آخرین باری که آمار فوتی های کمتر از 20 نفر اعلام شد 17 دی 1400 بود که 19 نفر جان راشان از دست دادند اما آن زمان پیک امیکرون بهتازگی آغاز شد و این روند کاهشی تداوم نداشت; وری که پس از مدت کوتاهی تعداد مرگ‌ها به هزار نفر می‌رسد.

امسال هم در حالی که پیش بینی هایی از پیک هفتم به دلیل بازگشایی مراکز آموزشی، تعطیلات نوروز و زیرسویه های جدید امیکرون بود اما بیماری و آمار تشخیص بیماران و فوتی ها در هفته منتهی به فروردین به شیب نزولی قرار گرفت. الا متخصصان معتقدند که روی صورت‌نشاندن با زیرسویه‌های جدید یا جهش‌های ویروس تا تابستان، پیک رانی در کشور نکاوا. اما سوال اینجاست که چه اتفاقی در کشور رخ داده است که بهرغم روزانه دهها هزار بیمار را در برخی کشورها از جمله آمریکا (50 هزار نفر)، فرانسه (80 هزار نفر)، آلمان (100 هزار نفر)، ایتالیا (70 هزار نفر) شناسایی می کند. نوبی (200 نفر) و … رونا در کشور رایط کاهشی و کنترل می شود؟ سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته در توصیه های جدید از مردم جهان خواست تا عمومی از ماسک در اماکن استفاده کنند، حتی اگر مقامات محلی استفاده از ماسک را لغو کرده باشند; را که ثابت شده ماسک‌ها در صورت استفاده درست در اهش انتقال ویروس بسیار خطرناک است.

نادر توکلی، معاونت درمان فرماندهی مدیریت بیماری در تهران، معتقد است که عامل اصلی در رقم خوردن وضعیت فعلی در کشور است. او به شهری می‌گوید: «در بسیاری از ورها هنوز ریق واکسن ر و دوز اول و حتی وز سوم به اندازه کشور ما نو وز اول و حتی وز وم. به همین دلیل توصیه می‌شود که تزریق دوز سوم واکسن برای تمام کسانی باشد که سه تا چهار ماه از زمان تزریق دوز دوم گذشته تا به افزایش ایمنی و کاهش شدت بیماری منجر شود.»

و لیل کاهش ماری در ور

در این میان بر اساس اعلام محمدرضای متخصص عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) هم در بسیاری از موارد مشابه مانند ایران روند بیماری به شدت رو به کاهش است اما برخی دیگر از دلایل درگیری با زیرسویه های جدید امیکرون با افزایش موارد با خطر مواجه هستند. صالحی این وضعیت فعلی در کشور را از دو دلیل میداند و به همشهری میگوید “زمان واکسیناسیون در کشور ما با تأخیر آغاز شد و در کشور ما هم نسبت به سایر نقاط دنیا با تأخیر است. ر امیکرون هم بیماری در کشور ما نسبت به ورهای اروپایی با دو، سه تأخیر آغاز شد و ما به‌تازگی از ایا. امیدواری ما این است که با توجه به پوشش مناسب واکسیناسیون در کشور و افزایش جمعیت تحت پوشش در روزهای آینده، دیگر تکرار نمی شود و شرایط فعلی را با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه می دهد.

محمد نظری اشتهاردی، سوپروایزر بیمارستان امام خمینی (ره)، تعداد بیماران بستری در بخش‌های معمولی این مرکز درمانی را ۱۱ نفر عنوان می‌کند و می‌گوید «هماکنون در شرایط بسیار عادی قرار داریم و میزان مراجعه‌ها هم به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. ری‌های بدحال م تعداد کمتری نسبت دارد.»

او معتقد است جزییات واکسیناسیون، رعایت پروتکلها در کشور هم از عوامل مهم و موثر در کاهش بیماری است «حداقل چیزی که ما شبها از قاب تلویزیون در برخی از کشورهای اروپایی میبینیم، استادیومهای پر از تماشاگری است که مردم بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی در کنار من هستند. نشسته اند. مین مسئله می‌تواند عامل گردش بیشتر ماری در اماعه باشد. اما در ایران با این که رعایت روتکل‌ها کاهش می‌یابد اما بیشتر از نیمی از مردم ماسک می‌زند.»

نظریه همچنین به بیماری خفیفترشدن در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید «بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های سرماخوردگی به بیماری می‌شوند و به دلیل خوددرمانی در منزل به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند. این نشان دهنده ضعیف است و همیشه به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

ری انبوه نداریم اما آمار ماری کاهشی است

مصطفی انعی، عضو کمیته لمی ستاد مبارزه با بحران اما کاهش بیماری را ناشی از نوعی جهشی می‌داند ویروس کرونا است. او به شهری می‌گوید: «این نوع جهش ر امیکرون به‌ ونه‌ای رخ اده کیسه هوایی ریه را درگیر نمی‌کند و تنها در ول. امیکرون‌ها و زیرسویه‌های آن بسیار بالا هستند اما نسبت به آن‌ها نسبت به ویروس‌های قبلی رونا کمتر است.»

به گفته قانعی‌ها در ایران که در تمام دنیا مرگ در حال کاهش است اما در ایران یک قانون وجود دارد که زمان کاهش بیماری، تست انبوه و بیماری پیدا کردن نه انجام نمی‌شود. رای جمعیت زیادی انجام نمی‌شود. مین دلیل تعداد بیماری‌یابی بسیار این خواهد بود. ر ند با همین تعداد تست‌های متر نسبت به سایر ورها هم، مار ناسایی روزانه رو به اهش است و این مسئله راهش روزانه رو به کاهش است و این میزان ر.

او درباره وضعیت وضعیت کنونی هم وضیح می‌دهد: «پیش‌بینی کمیته علمی تحقیقات اوم سه ماهه این وضعیت مشروط به این مور است. با توجه به اینکه پس از بازگشایی و دانشگاه ها دیگر فاصله هایی از این مدارس وجود ندارد و ماسک هم مانند گذشته رعایت نمی شود، تنها عامل مهم در بهبود وضعیت وضعیت واکسیناسیون بهژه تزریق دوز سوم است. ی نابرين تزريق واکسنها و رعايت رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي مي‌تواند اين انتقال را رقم بزند.»

انتهای ام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا