اقتصادی

کارگاه‌های ساختمانی گیلان زیر ذره بین نظارتی هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سیاوش آقاجانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: نظارت بر عملکرد رفتاری کارگاه‌های مختلف، صیانت از نیروی کار و حفاظت از ایمنی و جان کارگران از تکالیف مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی از تعطیلی و پلمب سه کارگاه متخلف در رشت خبر داد و افزود: جلوی فعالیت این کارگاه‌ها به علت عدم رعایت نکات ایمنی گرفته شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه بکارگیری از تبعه خارجی در واحدهای تولیدی ممنوع است، گفت: یک واحد کارگیری به علت بکارگیری از تبعه خارجی تعطیل شد.

آقاجانی با بیان اینکه رعایت ایمنی خط قرمز در فعالیت‌های کارگاهی است، اضافه کرد: کارگران سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و باید در حفظ و صیانت از جان و امنیت روحی آنها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های ساختمانی زیر ذره بین نظارتی هستند، افزود: مشاهده هر گونه کوتاهی، اهمال کاری و تخلف در کارگاه‌ها برخورد قاطع به همراه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه کارگاه‌های ساختمانی بیشترین آمار حوادث را دارند، گفت: طبق داده‌های آماری کارگاه‌های ساختمانی بیشترین حوادث را به همراه دارد از اینرو مورد نظارت ویژه قرار دارند.

آقاجانی با بیان اینکه بازگشایی مجدد کارگاه‌های متخلف با صدور مجوز از مقام قضائی امکان پذیر است، اضافه کرد: این کارگاه‌ها پس از رفع نواقص با نظر مجدد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه بازرسی صادر، فک پلمب می‌شوند.

وی از پلمب ۳۰ کارگاه ساختمانی متخلف در گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ کارگاه ساختمانی در این استان پلمب شده و این روند سختگیرانه ادامه دارد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا