مجله هنر و فرهنگ

ثبت نام و خرید و فروش فیش حج تمتع آزاد ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

روش دیگر تهیه فیش حج از طریق هماهنگی و توافق با آن دسته از افرادی است که ودیعه حج را واریز کرده اند، اما بنا به دلایلی امکان زیارت خانه خدا برای آن‌ها فراهم نیست. البته سازمان حج و زیارت برای انتقال فیش حج قوانین مشخصی را عنوان کرده است. بنابراین، در صورتی که می‌خواهید فیش حج تمتع سایر افراد را خریداری کنید، بهتر است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا این فیش را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

از کجا مشاوره رایگان برای خرید و فروش فیش حج تمتع آزاد بگیرم؟

شما میتوانید به سایت سازمان حج و زیارت و دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت اطلاعات لازم درباره روش خرید و فروش فیش حج ۱۴۰۳به دست آورید یا با جستجوی “سامانه جامع فیش حج نوراسیر” در اینترنت و مراجعه به سامانه، تلفنی سوالات خود را پرسیده و مشاوره رایگان با کارشناسان در تمامی استان‌ها در خصوص خرید و فروش فیش حج داشته باشد یا با شماره ۰۹۱۹۹۹۹۰۰۸۷ تماس بگیرید و قیمت فیش حج تمتع آزاد را استعلام بگیرید.

فیش حج را چگونه بخریم؟

قیمت حج تمتع آزاد را می‌بایست به روز و به طور رسمی و از طریق دفاتر زیارتی که مورد تایید سازمان حج و زیارت هستند، جویا شوید. خریدار و فروشنده فیش حج باید در دفتر زیارتی حاضر شوند و مدارک شناسایی خود را جهت ثبت اطلاعات ارائه دهند. ضمنا فروشنده باید اصل فیش حج را نیز ارائه دهد. سپس درخواست مجوز برای انتقال فیش حج ثبت می‌شود. پس از آن با ارائه مجوز از طرف سازمان حج و زیارت امکان انتقال فیش حج به نام خریدار در دفاتر اسناد رسمی امکان پذیر است.

آیا می‌توان فیش حج را وکالتی خرید؟

از آنجاییکه سازمان حج و زیارت برای نقل و انتقال فیش حج به صورت وکالتی قانون و دستورالعمل خاصی ارائه نکرده، هرگز به صورت وکالتی اقدام به خرید این فیش نکنید.

فروش فیش حج به چه صورت انجام می‌شود؟

قیمت حج تمتع آزاد به عومال متنوعی بستگی دارد. البته برای فروش فیش حج لازم است که فروشنده و خریدار این فیش در دفاتر زیارتی دارای مجوز حاضر شوند. ضمنا بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره رایگان سامانه جامع حج نوراسیر و راهنمایی مشاوران در همه استان‌ها فیش حج خود را با بهترین قیمت به فروش برسانید.

اعزام زائران خانه خدا در سال‌های آینده برای فیش‌های چه سالی خواهد بود؟

در کمال تاسف باید گفت به دلیل عدم امکان زیارت و بسته بودن مسیر در سال‌های گذشته، تعیین زائران بعدی مکه مکرمه براساس تاریخ فیش‌های حج ممکن نیست. اما کارشناسان متخصص در سامانه حج نوراسیر همواره در این زمینه به افراد مشاوره رایگان می‌دهند.

نحوه استعلام گرفتن از اولویت فیش حج عمره چگونه است و چطور اولویت شماره این فیش را بفهمیم؟

برای مشخص شدن اولویت فیش خود، امکان استعلام از طریق فیش بانکی میسر شده است. با ورود به سامانه فیش نوراسیر می‌توانید بر روی لینک‌های بانک‌های ملی یا ملت کلیک کنید و از اولویت فیش حج واجب یا عمره خود مطلع شوید.

از آنجایی که فیش حج تمتع استانی است، آیا این فیش را می‌توان از سایر استان‌ها خرید؟

جواب این سوال خیر است. قیمت حج تمتع آزاد را باید به روز به دست آورد. اما به شرطی که خریدار فیش در استان محل سکونت فروشنده فیش مدارک مالکیتی یا سکونتی داشته باشد، می‌تواند اقدام به خرید فیش حج نماید. با این حال بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره بگیرید.

برای فروش فیش حج افراد فوت شده چه مدارکی لازم است؟

قیمت حج تمتع آزاد به طور رسمی نرخ گذاری می‌شود. برای فروش فیش حج فرد متوفی، اصل فیش به همراه برگه انحصار ورثه و برگه مالیات بر ارث باید ارائه شود. ضمنا تمام وراث فرد نیز باید در دفترخانه رسمی حاضر شوند. البته در صورتی که یکی از وراث وکالت از سایرین داشته باشد، نیاز به حضور همه وراث نمی‌باشد و امکان خرید فیش بعد از مشخص شدن قیمت حج تمتع آزاد فراهم است.

امکان تهیه چند فیش حج برای یک فرد میسر است؟

پاسخ خیر است. فقط تهیه یک عدد فیش حج برای هر کد ملی امکان پذیر است. البته به صورت وکالتی هم این کار را انجام می‌دهند که اگر وکالت دهنده فوت کند، وکالت داده شده ابطال می‌شود.

چند مرتبه می‌توان اقدام به انتقال فیش حج واجب کرد؟

به طور کلی فقط می‌توان دو بار فیش حج واجب را انتقال داد. در مرتبه اول امکان انتقال فیش به سایر افراد میسر است. اما در مرتبه دوم انتقال فیش به خانواده و وابستگان درجه ۱ امکان پذیر است. ضمنا لازم به ذکر است که در دومین مرتبه انتقال تاییدیه سازمان حج و زیارت ضروری می‌باشد.

قیمت حج تمتع آزاد چقدر است؟

قیمت حج تمتع آزاد با در نظر گرفتن تاریخ ثبت نام فیش متغیر می‌باشد. به این صورت که اختلاف حتی یک ماه در تاریخ ثبت نام فیش، بر قیمت فروش آن تاثیر می‌گذارد. البته قیمت فیش حج واجب با توافق بین خریدار و فروشنده و به نرخ روز می‌باشد که در هر استان متفاوت می‌باشد.

لازم به ذکر است که قیمت حج تمتع آزاد سال ۱۳۸۶ متفاوت از بقیه سالهاست. به همین شکل قیمت ودیعه حج عمره سال ۱۳۹۰ نیز با بقیه سال‌ها فرق دارد. البته قیمت فیش به عواملی، چون قیمت دلار، استان و زمان اعزام حجاج و قیمت سازمان حج و زیارت بستگی دارد که می‌تواند باعث بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت آن شود.

آدرس سامانه انتقال فیش حج سازمان حج و زیارت چیست؟

قیمت حج تمتع آزاد در زمان‌های مختلف، متفاوت است. با این حال، همواره می‌توانید با مراجعه به سامانه tasharof اقدام به خرید یا اولویت حج تمتع کنید. از آنجایی که امکان خرید فیش حج و اولویت تمتع بدون ثبت در این سامانه و گذراندن مراحل ذکر شده وجود ندارد، بهتر است به افراد فرصت طلبی که قصد فروش به صورت وکالتی را دارند، توجه نکنید.

چگونه می‌توان فیش حج را از سازمان حج و زیارت تهیه کرد؟

قیمت حج تمتع آزاد با خرید فیش از سازمان حج و زیارت متفاوت است. خرید از سازمان حج در زمان اعلام این سازمان که به صورت عمومی اطلاع رسانی می‌شود، امکان پذیر است. به این صورت که افراد اقدام به ثبت نام و واریز ودیعه می‌کنند. سازمان حج و زیارت هم با برگزاری قرعه کشی، اولویت افراد را برای تشرف به خانه خدا مشخص می‌کند.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد قیمت حج تمتع آزاد به کجا مراجعه کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت حج تمتع آزاد، همواره می‌توانید به سایت سازمان حج و یا دفتر‌های زیارتی دارای مجوز این سازمان مراجعه و مشاوره بگیرید. ضمنا برای دریافت اطلاعات به روز و دقیق در خصوص قیمت حج تمتع آزاد می‌توانید عبارت ” سامانه جامع فیش حج نوراسیر” را در اینترنت سرچ کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان در تمام استان‌های کشور بهره‌مند شوید.

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا