مجله ورزشی

رشد بی‌سابقه بودجه دفاعی چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری مجله رز، بر اساس پیش نویس بودجه ارائه شده در دومین نشست چهاردهمین کنگره ملی نمایندگان خلق چین، بودجه دفاعی سال ۲۰۲۴ چین ۷.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

براساس گزارش نشریه گلوبال‌تایمز، لو چین‌جیان سخنگوی دومین نشست چهاردهمین کنگره خلق چین با بیان این مطلب، افزود: پکن در سال‌های اخیر برای حفظ حاکمیت ملی، امنیت، منافع و پاسخگویی به نیاز‌های خود، بودجه نظامی را مطابق با توسعه اقتصادی و اجتماعی تنظیم کرده است.

نمایندگان کنگره خلق چین بودجه دفاعی سال جاری را به ارزش یک تریلیون و ۶۶۵ میلیارد و ۵۴ میلیون یوان (معادل ۲۳۱ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار) تعیین کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۷.۲ درصد افزایش داشت.

لو افزود: بودجه نظامی ما در مقایسه با قدرت‌های نظامی بزرگ مانند آمریکا بسیار پایین است.

وی تصریح کرد: پکن متعهد به مسیر توسعه صلح آمیز بوده و آماده اشتراک‌گذاری فرصت‌های توسعه با دیگر کشور‌ها است.

گلوبال تایمز نوشت: بودجه دفاعی چین از سال ۲۰۱۶ به مدت ۹ سال متوالی رشد تک رقمی خود را حفظ کرده و این بودجه نشان‌می‌دهد که پکن گام‌های معقول، محدود و پایدار برای توسعه دفاع ملی برمی دارد.

این در حالی‌است که دولت آمریکا در دسامبر سال گذشته، ۸۸۶ میلیارد دلار بودجه نظامی سالانه برای سال مالی ۲۰۲۴ تعیین کرد که تقریباً چهار برابر بودجه نظامی پکن است.

«جان جون شه» کارشناس نظامی چین در همین راستا اظهار داشت: بودجه دفاعی چین همواره بر پایه سیاست هماهنگی میان توسعه دفاعی و اقتصادی در نظر گرفته شده و ۲ عامل نیاز‌های دفاعی و سطح توسعه اقتصادی کشور در آن نقش تعیین‌کننده داشته‌اند. سال‌هاست که بودجه دفاعی ما همواره در یک سطح متوسط و معقول حفظ شده است.

این نشریه چینی با بیان اینکه راهبرد دفاع ملی این کشور ماهیت تدافعی دارد و پکن همواره قصد رقابت تسلیحاتی با هیچ کشوری را ندارد، افزود: ما همواره در مسیر توسعه مسالمت‌آمیز گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا