مجله اجتماعی

پرسپولیس ۱۴۰۲ و آنچه که بر قرمزپوشان گذشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری مجله رز، پرسپولیس سال گذشته را در حالی آغاز کرد که  رقابت در لیگ برتر به اوج رسیده بود و مثلث پرسپولیس، سپاهان و استقلال مدعیان قهرمانی در لیگ برتر را تشکیل داده بودند و این تیم در شرایطی در این جنگ حضور داشت که با توجه به صدرنشینی استقلال و وضعیت مهره‌ای در سپاهان، روی کاغذ شانس دو رقیبش برای موفقیت بیشتر بود اما در نهایت معادلات به گونه‌ای رقم خورد که پسران یحیی گل محمدی موفق شدند گوی سبقت را از دو رقیب دیگر خود ربوده و به موفقیت چشمگیری در لیگ برتر و جام حذفی دست پیدا کنند.

سه گانه ای برای پایان شیرین

پرسپولیس ۱۴۰۲ و آنچه که بر قرمزپوشان گذشت

پرسپولیس که در لیگ برتر قهرمان شد و بالاتر از سایر رقبایش در صدر جدول رده بندی ایستاد و پس از وقفه‌ای یک فصلی موفق شد دوباره جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر ببرد. این در حالی بود که این تیم با صعود به فینال جام حذفی این شانس را داشت که بدون برگزاری دیدار سوپرجام و تنها با پیروزی در فینال جام حذفی سه گانه جذابی را به نام خود به ثبت برساند و در نهایت رویای پرسپولیس و هوادارانش با فتح جام حذفی برابر استقلال در دربی محقق شد و توانست سه گانه ای شیرین را به دست آورد.

آغاز دوباره چالش‌های پرسپولیس 

پرسپولیس شروع ویژه‌ای را در در فصل جدید داشت، فصلی که با توجه به حضور دوباره این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شرایط خاصی را برای قرمزها ایجاد کرده بود. این اتفاق در حالی رخ داد که پرسپولیس با شروع فصل جدید فوتبال در سال گذشته دوباره با مشکلات گذشته‌اش روبرو شد. فصل نقل و انتقالات تابستانی برای تیمی که بازی‌های لیگ قهرمانان را در برنامه داشت و با کسب سه گانه مسئولیت سنگین‌تری را روی دوش خود می‌دید، فصل مهمی بود. بازگشت یکی دو بازیکن اعم از محمدحسین کنعانی‌زادگان و شهاب زاهدی در حالی در فصل جدید در سال جدید برای پرسپولیس رقم خورد که یحیی گل‌محمدی سرمربی وقت قرمزها از وضعیت جذب نفرات جدید برای تیمش رضایت کامل را نداشت و این مساله جرقه‌ای برای اصطحکاک دوباره بین کادرفنی و مدیران این باشگاه شد تا در نهایت پرسپولیس که در دور گروهی لیگ قهرمانان موفق ظاهر نشد و نتوانست به دور بعدی صعود کند. این در حالی بود که در لیگ برتر هم نوسان زیاد این تیم باعث شد تا در برهه‌ای از فصل از کورس مدعیان فاصله بگیرد.

یحیی بالاخره رفتنی شد

ماجرای ایجاد شده بین یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس و مدیران باشگاه که در یکی دو فصل اخیر تکراری شده بود، بالاخره به خط پایان رسید و سرمربی پرسپولیس این بار بر سر مواضع خود در خصوص استعفا و جدایی از جمع قرمزها باقی ماند تا در تعطیلات نیم فصل لیگ بیست و سوم و در شرایطی کاملا خاص گل محمدی عطای حضور در پرسپولیس را به لقایش بخشید و از این تیم جدا شد.

برانکو نشد، اوسمار سرمربی شد

پرسپولیس ۱۴۰۲ و آنچه که بر قرمزپوشان گذشت

با جدایی یحیی از پرسپولیس، این تیم و مدیرانش تا هفته‌ها درگیر پروسه انتخاب سرمربی جدید برای قرمزها بودند که در این بین نام‌ها و اسامی زیادی در رسانه‌ها و محافل خبری برای حضور به عنوان جانشین گل‌محمدی مطرح شد که جدی ترین گزینه مطرح شده برانکو ایوانکوویچ بود اما پروفسور سابق قرمزها در دو مقطع مذاکره با مدیران پرسپولیس به آنها پاسخ منفی داد و درنهایت پس از کش و قوس فراوان اوسمار ویرا دستیار یحیی در پرسپولیس به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد.

پرسپولیس اوسمار هواداران را راضی کرد

پرسپولیس ۱۴۰۲ و آنچه که بر قرمزپوشان گذشت

در حالی که آغاز کار اوسمار ویرا با پرسپولیس به عنوان سرمربی با شکست قرمزها برابر آلومینیوم اراک همراه شد در ادامه روند رو به رشد این تیم با حضور بازیکنان جدید به نوعی پرسپولیس را با شرایط جدید و بهتری در روزهای پایانی سال روبرو کرد.

 انتهای پیام/ 

 

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا