مجله حوادث

هواشناسی ۲۰ مرداد ۱۴۰۲/ بارش‌های رگباری در ۳ استان/ هوای سایر مناطق صاف و آفتابی است

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی، امروز بارش‌ها در هرمزگان، جنوب و شرق فارس و جنوب غرب کرمان شدت می‌گیرد.

از فردا (شنبه، ۲۱ مرداد) تا روز ۲۴ مرداد، طوفان گرد و خاک و شن سه استان خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی را در بر می‌گیرد و شرایط آب‌و هوایی تا چهار روز آینده در سایر مناطق کشور آرام است.

هواشناسی برای هرمزگان، جنوب و شرق فارس و جنوب غرب کرمان، مخاطراتی همچون احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی را پیش بینی کرده است.

احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری به ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جا به جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، از توصیه‌های هواشناسی در مناطقی است که سامانه بارشی فعال است.

آسمان تهران نیز فردا صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ خواهد بود.

روز یکشنبه (۲۲ مرداد) نیز هوای پایتخت صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا