مجله اجتماعی

اتوبوس‌های جدید تهران کی می‌رسند؟

مهدی چمران در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نامگذاری معابر در صحن شورا انجام می‌شود، اظهار کرد: تعداد زیادی از باغات باقی مانده که امروز بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد تا عقب ماندگی موجود جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پرونده‌ای که می خواهد پروانه بگیرد در کمیسیون ماده هفت برای تعیین باغ بودن یا نبودن بررسی می‌شود، تصریح کرد: در شورا نیز در کمیسیون شهرسازی و سپس در صحن شورا موارد بررسی می شود و اگر رای باغ داده شود مالک نمی‌تواند از ملک خود بگذرد و در دیوان شکایت می‌کند و دیوان نیز رای خود را اعلام خواهد کرد و در صورت باغ نبودن به شورا ارجاع می‌شود و مجددا به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت. این رفت‌وآمدها یکبار نیست و ممکن است هر پرونده چند بار در شورا بررسی شود.

وی ادامه داد: تعداد پرونده ها زیاد و وقت‌گیر است و برای کسانی که می‌خواهند رای دهند و کسانی که به دنبال ساخت و ساز هستند، یک یا دو ماه زمان می‌برد و یکی از علت‌ها این است که برای مردم در چنین شرایطی ساخت و ساز در ملکی که رای باغ دارد، به صرفه نیست و به هر دری می‌زند که از رای فرار کند. لذا باید کاری کنیم هم باغ حفظ شود و هم برای سازنده حداقل امکاناتی در نظر گرفته شود تا بتواند ساختمان‌سازی کند؛ البته برای ما حفظ درختان مهم است و نباید از آن بگذریم.

چمران با اشاره به خرید اتوبوس از سوی وزارت کشور، گفت: شهرداری برای بیش از ۶۰۰ اتوبوس هزینه ها را پرداخت کرده که قرار شده پس از اربعین به ناوگان تهران اضافه شود.

وی در خصوص تامین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا مهرماه، یادآور شد: دیروز دو اتوبوس‌ساز را دیدیم و یک نفر از آنها از ساخت ۳۰ اتوبوس خبر داد؛ بعید می‌دانیم تعداد اتوبوس‌ها از ۱۰۰ دستگاه بگذرد. اتوبوس‌های اورهال شده نیز هر موقع که آماده شود بلافاصله وارد خطوط خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تفاهم شهرداری، وزارت صمت و نفت و با بیان اینکه برای خرید تاکسی برقی تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: هزینه یک تاکسی برقی یک میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیون تومان وزارت نفت پرداخت می‌کند و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و رقمی نیز برای تاکسی قبلی مالک در نظر گرفته می‌شود و راننده می تواند با داشتن مبلغ کمی، تاکسی برقی خریداری کند.

وی با اشاره به خطر تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌های برقی به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که سرعت آن بیشتر از ۶۰ کیلومتر نباشد.

چمران با اعلام اینکه هنوز مقصر حادثه غرق شدن دو کودک مشخص نشده است، گفت: در این بوستان چیزی کم و کسر نگذاشتند و کودکان چطور از فنس ۲.۵ متری بالا رفتند. باید فکری به حال Hse و ایمنی کرد.

چمران با اشاره به وضعیت فعالیت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: آقای بهرامی قول داد در مورد اتوبوس ها موارد را تحت عنوان مشاور شهردار و یا هر عنوان دیگری پیگیری کند اما به دلیل مسائل خانوادگی پس از درگذشت پدرش گفت نمی‌تواند در این جایگاه باشند. هنوز معاون جدید مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

عضو شورای شهر تهران: اتوبوس بدون کولر زجرآور است

« تراموا » از چه زمانی در تهران احداث خواهد شد؟

۲۳۳۲۳۶

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا