قهوه و درمان اسهال

منتشر شده در۲۶ مرداد, ۱۴۰۱

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت بسیاری کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های گوناگون شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خاصیت های گیاهان و میوه ها می باشد.

آشنایی با خاصیت قهوه برای اسهال

قهوه ی کافئین دار ۳۳ درصد بیشتر از قهوه ی بدون کافئین و ۶۰ درصد بیشتر از آب، روده های ضعیف شما را تحریک می نماید. در کل هر نوشیدنی که دارای کافئین باشد منجر به شل شدن و یا اسهال می شود. شیرین کننده های مصنوعی هم تاثیر ملین دارند. حتی خوردن یک جرعه قهوه در صبح به عنوان دفع مدفوع شناخته شده است. قهوه گانودرما چه خواصی دارد؟

بررسی قهوه

بعد از آب قهوه به عنوان دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان به حساب می آید. بیشتر افراد عاشق بوی قهوه می باشند، طعم آن بی نظیر است و بسیاری از مردم جهان قبل از رفتن به محل کار قهوه می نوشند. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای بهبود سلامتی مفید می باشد. قهوه تلخ از جمله قهوه های معمولی می باشد که بدون افزودن موادی مانند شکر، شیر،خامه و یا طعم دهنده دم می شود. بیشتر افراد وقتی طعم آن را با هنگامی که با مواد طعم دهنده امتحان کرده اند، مقایسه می کنند، از تلخی آن بیشتر لذت می برند. در واقع برای برخی افراد جزئی از رژیم شان به حساب می آید. در مورد خاصیت قهوه تلخ، پژوهش‌هایی بسیاری صورت گرفته و محققان تردیدی ندارند که این دانه تیره رنگ، می‌تواند به حفظ سلامت مصرف کنندگانش کمک کند. از نظر آنها قهوه میزان بسیاری از ویتامین‌های گروه B را در خود جا داده و منیزیم موجود در آن هم احتمال ابتلا به آسم و بیماری‌های استخوانی را کمتر می‌کند. قهوه دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان پس از آب است. بوی شگفت انگیز قهوه با طعم تلخ و دلچسب آن موجب شده مردم زیادی در سراسر ایران و جهان هر روز صبح خود را با این نوشیدنی جادویی شروع کنند. قهوه بیش از آن‌که یک نوشیدنی قهوه‌ای رنگ باشد یک ماده خوراکی مفید و سالم می باشد که از دانه‌هایی به رنگ سبز تشکیل شده است. درخت این نوشیدنی بین‌المللی قدیمی نخستین بار در قرن یازدهم میلادی توسط یک چوپان جوان اهل اتیوپی کشف شد و دانه‌های قهوه حدود سال ۵۷۰ بعد از میلاد برای نخستین بار کشت شد و مورد استفاده قرار گرفته است. پای دانه‌های قهوه بعدها به عربستان، یمن، ترکیه و سپس به اروپا و آمریکا باز شد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید قهوه محبوب «موکا» اسم خود را از بندر «موکا» در یمن گرفته است که اولین بار قهوه از آن‌جا به سایر کشورها صادر شد. دانه‌های قهوه یمنی طعم شکلاتی داشتند و هنوز هم نوشیدنی‌های شکلاتی به اسم «موکا» مشهور می باشند. نکته جالب دیگر این‌که در کشور اتیوپی هزاران نوع درخت قهوه وجود دارد که هنوز از آن‌ها بهره‌برداری نشده است. برای خرید قهوه سوپریم دکتر بیز کلیک کنید.

خاصیت قهوه برای تقویت حافظه

یکی از بخش های مهم انسان حافظه و مغز می باشد، برای تقویت حافظه می توانید قهوه مصرف کنید.

قهوه را در روز به صورت مرتب میل کنید ، این کار موجب می شود تا حافظه بلند مدت شما تقویت شود.

خاصیت قهوه برای کاهش خطر سکته مغزی

افرادی که هر روز قهوه مصرف می کنند کمتر دچار سکته مغزی می شوند ، این نتایج تحقیقی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. شما می توانید با استفاده از قهوه ریسک سکته مغزی را کاهش دهید. برای خرید قهوه گانودرما موکا دکتر بیز کلیک کنید.

خاصیت قهوه برای کاهش خطر بیماری پارکینسون

افرادی که به صورت مرتب قهوه مصرف می کنند بیست و پنج درصد کمتر به بیماری پارکینسون دچار می شوند. اگر می خواهید از این بیماری در امان باشید از قهوه استفاده کنید.

خاصیت قهوه برای یبوست

افرادی که از بیماری یبوست رنج می برند با استفاده از قهوه دفع مدفوع آنها راحت تر انجام می شود. مطالعات نشان می دهد استفاده از قهوه احتمال یبوست در افراد را کاهش می دهد.

خاصیت قهوه برای پیشگیری از بیماری نقرس

نقرس یک بیماری می باشد که به علت زیاد بودن اسید اوریک خون ایجاد می شود. استفاده ۶ فنجان قهوه در طول روز موجب کاهش ۶۰ درصدی بیماری نقرس می شود.

خاصیت قهوه برای کاهش خطر حمله قلبی

تحقیقاتی که در کشور سوئد صورت گرفته نشان می دهد که نوشیدن قهوه حمله قلبی را کاهش می دهد

آن هم به علت وجود آنتی اکسیدان های موجود در قهوه است.

خاصیت قهوه برای کاهش خطر سرطان پروستات

مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد ، چرا که ترکیبات موجود در قهوه التهاب بدن را کم کرده و سطح انسولین خون را تنظیم می کند.

خاصیت قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین بهترین جایگزین برای اشخاصی است که نمی توانند کافئین استفاده کنند.  قهوه بدون کافئین حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی می باشد. اسید هیدروکرینامیکی و پلی فنل ها از اکسیدان های اصلی موجود در قهوه می باشند. آنتی اکسیدان آن ۱۵ درصد پایین تر از قهوه معمولی است.کاهش ۷ درصدی ابتلا به دیابت نوع دو با استفاده از قهوه بدون کافئین امکان پذیر است.کاهش مرگ زودرس و ناشی از سکته های قلبی و مغزی از سایر فواید قهوه بدون کافئین است. می توانید با نوشیدن این نوع قهوه از زوال عقل در اثر افزایش سن جلوگیری نمایید. استفاده روزانه و در زمان های مناسب آن موجب داشتن پوستی زیبا و بدون چروک می شود که علت آن هم به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها می باشد که با رادیکال های آزاد مبارزه و از پوست محافظت می کنند. افرادی که با نوشیدن قهوه دچار رفلاکس اسید معده و سوزش سردل می شوند می توانند از آن استفاده کنند تا سوزش کمتری را احساس کنند.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا