مجله حوادث

نشست روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و عراق/تاکید بر حفظ شأن و کرامت زائران امام حسین(ع)

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست مشترک با همتای عراقی خود بر ضرورت حفظ شأن و کرامت زائران امام حسین(ع)، داشتن رفتار حسنه با زوّار گرانقدر و نیز تسهیل سفر آنان حین برگزاری مراسم اربعین، تاکید کرد.

به گزارش مجله رز، سردار ایرج کاکاوند در نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق که در مرز مهران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده به روابط نزدیک و دوستانه بین دو کشور اشاره و اظهارکرد: مبارزه هدفمند و همه جانبه با مواد مخدر نیازمند تلاش فراوان و فراتر از مرزهای ملی دو کشور است؛ امیدواریم با همکاری های متقابل شاهد مشارکت هر چه بیشتر و نیز اقدامات مطلوب و مناسب در راستای مقابله قاطع تر با قاچاق مواد مخدر باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از روند افزایش قابل ملاحظه روانگردان متامفتامین (شیشه) در کشور افغانستان به پیشتاز بودن بودن جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی امان با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل اشاره و تصریح کرد: حدود چند سالی است در کشور افغانستان علاوه بر تولید تریاک، مرفین، هروئین و حشیش، متاسفانه شاهد تولید ماده روانگردان متامفتامین (شیشه) نیز هستیم که استمرار چنین وضعی نه تنها برای کشورهای منطقه، بلکه برای کل دنیا یک تهدید جدی قلمداد گردیده و می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در ادامه با اشاره به اهتمام و جدیت پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر فراتر از مرزهای کشور به اصل مسئولیت پذیری مشترک سایر کشورها اشاره و خاطرنشان کرد: شهادت قریب به 4 هزار نفر و مجروحیت بیش از 12 هزار نفر از همکاران سخت کوش و جان بر کفم در سراسر کشور، سند محکمی از عزم جدی ایران در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل است.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به ضرورت برنامه ریزی و تسهیل در سفر زیارتی زائران گرانقدر حین برگزاری مراسم با شکوه اربعین اشاره کرد و افزود: همزمان با نزدیک شدن به موسم پر شور اربعین حسینی(ع) و سفر خیل عزیمی از هموطنان به کشور عراق، به منظور صیانت و پیشگیری از بروز هر گونه رویداد و جرائم احتمالی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، انتظار داریم با هم افزایی های بیشتر شاهد رفع مشکلات، حین برگزاری حماسه اربعین برای زائران عزیز در مرزها باشیم.

سردار کاکاوند در ادامه بر لزوم حفظ شأن و کرامت زُوّار عزیر کشورمان بالاخص حین بازرسی بدنی، داشتن رفتار حسنه با زائران امام حسین(ع) و نیز به حداقل رساندن برخی مشکلات موجود تاکید و اضافه کرد: در برخی از مواقع ضرورت دارد زائران گرانقدر برابر توصیه و نسخه پزشک معالج خود، داروهایی خاص را جهت سیر مراحل درمان بیماری در طول سفر به همراه داشته باشند؛ امیدواریم دولت عراق در صورت مواجهه با چنین مواردی ضمن درک وضعیت بیمار، از اعمال سختگیری های بی مورد و به تبع آن ممانعت از ادامه سفر زائر، پرهیز کند؛ همچنین انتظار می رود در صورت کشف مواد مخدر از زائران، ضمن ممانعت از ادامه سفر، فرد دستگیر شده جهت برخورد قانونی و سیر مراحل قضائی بلافاصله به ایران استرداد داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های متقابل و دو جانبه به اهمیت تبادل سریع اطلاعات بین پلیس های تخصصی دو کشور پرداخت و تصریح کرد: بر اساس توافقنامه های همکاری که در سنوات گذشته به امضاء رسیده است، می توانیم در موضوعاتی نظیر شگردهای قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، اطلاع رسانی وضعیت قاچاقچیان اتباع دستگیر شده، مقابله با قاچاق و جرائم امنیتی و… تبادل اطلاعات کنیم.

سردار کاکاوند همچنین خاطر نشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا آمادگی خود را جهت فعال نمودن گشت های همزمان مرزی، تشکیل تیم اطلاعاتی در خصوص پرونده‌های خاص، استقرار افسران رابط در مرز مهران، گماردن واحدهایی از سگ‌های موادیاب پلیس در مرزها، تبادل آخرین اخبار و اطلاعات موجود و… بویژه در ایام اربعین حسینی را اعلام می دارد.

در ادامه سرلشگر زرکانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عراق ضمن قدردانی از اقدامات مقابله ای و فعالیت های گسترده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر اظهارکرد: از توسعه تعاملات با پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران استقبال می‌کنیم و خواهان عقد تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر هستیم.

در پایان سرلشگر زرکانی ضمن قدردانی از میزبانی طرف ایرانی، با اشاره به ظرفیت های موجود در پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران، خواستار ارتقای سطح همکاری های مشترک و انتقال تجربیات از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، در حاشیه این مراسم ضمن رونمایی از استقرار یک دستگاه تشخیص و شناسایی مواد مخدر در مرز مهران، کیت‌های تشخیص سریع مواد مخدر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برای استفاده در ایام اربعین در مرزهای مشترک، تحویل طرف عراقی شد.  

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا