کسب و کار محلیمجله اجتماعی

نکات مهم برای جلوگیری از خرابی بعد از استفاده لباسشویی و ظرفشویی

استفاده از دستگاه های لباسشویی و ظرفشویی از روشی راحت و سریع برای شستن لباس ها و ظروف است، با این حال، همانطور که می دانید این دستگاه ها وسایل مهم و با کاربرد بالایی هستند، تعمیر کردن آنها نیز با هزینه های قابل توجهی همراه است، برای جلوگیری از خرابی لباسشویی و ظرفشویی پس از استفاده، باید به چندین نکته توجه کنیم، این نکات شامل استفاده از مواد شیمیایی مناسب، رعایت دما و نوع آب، تمیز کردن منظم فیلترها و بسیاری موارد دیگر است.

جلوگیری از خرابی بعد از استفاده لباسشویی و ظرفشویی

برای جلو گیری از خرابی ماشین لباسشویی بهتر است از محصولات تخصصی شامپو و مایع شستشو استفاده شود تا از شوینده های شیمیایی که ممکن است باعث خرابی دستگاه شوند، خودداری شود، همچنین دمای آب نیز باید برای اینکه دستگاه به درستی کار کند، تنظیم شود، به طور معمول صفحه درجه دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن باشید که دمای بهینه تنظیم شده است.

تعمیر دستگاه های لباسشویی و ظرفشویی با هزینه های بالایی همراه است بنابراین، بهتر است از مواردی مانند بررسی منظم فیلتر ها و انجام مراقبت های ساده مثل تعویض قطعات کوچک خود داری کرد، در انجام این کارها و هنگام استفاده از دستگاه های شستشو، باید به مراقبت از قطعات داخلی دستگاه توجه داشته باشید، برای مثال، قرار دادن ظروف پلاستیکی در دستگاه ظرفشویی ممکن است به قطعات داخلی دستگاه آسیب برساند و باعث خرابی آن شود به همین خاطر باید همیشه توجه کنید که آیا موادی که در دستگاه ظرفشویی یا لباسشویی قرار داده می شود قابل شستشو هستند.

چگونگی نگهداری درست لوازم خانگی برای جلوگیری از خرابی بعد از استفاده

ماشین لباسشویی و ظرفشویی از کاربردی ترین وسایل در منزل هستند که انواع لباس و ظرف را در هر وزنی می شورند، این دستگاه ها با این که عمر طولانی دارند ولی قطعات آنها دارای عمر محدودی هستند و پس از مدتی خراب خواهند شد، بنابراین باید به خوبی از دستگاه لباسشویی و ظرف شویی استفاده کنید تا مدت زمان بیشتری را برای شما عمر کند و دیر تر خراب شود.

از نکات مهم برای جلوگیری از خرابی بعد از استفاده لباسشویی و ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محل قرار گرفتن دستگاه

محلی که ماشین لباسشویی و ظرفشویی در آن جا نصب می شود دارای اهمیت بالایی است، این مکان باید خشک و خنک باشد تا از فرسایش دستگاه ها جلوگیری شود، تا عمر بیشتری کنند، همچنین باید در محیطی صاف قرار گیرند تا لق نزنند چرا که ممکن است قطعات دستگاه دچار شکستگی شوند و به دستگاه آسیب برسد.

نحوه استفاده از برنامه های دستگاه

از موارد دیگر در نگه داری ماشین لباسشویی و ظرف شویی انتخاب برنامه مناسب است چرا که اشتباه در این مورد تأثیر بدی روی دستگاه می گذارد و در بلند مدت منجر به خرابی دستگاه می شود، بر اساس جنس پارچه و نوع ظرف، میزان وزن لباس و ظرف زمان و دما متفاوتی تعیین می شود بنابراین برنامه هم متفاوت است.

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی و ظرفشویی

بسته بودن در ماشین لباسشویی و ظرفشویی دارای اهمیت بالایی است بنابراین دارای قفل میکروسوئیچ است که از باز شدن درب ماشین لباسشویی و ظرفشویی در هنگام کار کردن جلوگیری کند، چرا که با باز شدن درب دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی خراب می شوند و در اینصورت به تعمیر میکرسوئیچ ماشین لباسشویی و ظرفشویی نیاز پیدا می کنید.

استفاده از مواد شیمیایی مناسب برای جلوگیری از خرابی لباسشویی و ظرفشویی

برای نگه داری از ماشین لباسشویی و ظرفشویی باید از مواد شوینده با کیفیت و مرغوب استفاده کنید، چرا که اگر از شوینده های غیر استاندارد استفاده کنید که بیش از اندازه کف می کنند و دارای ترکیبات نا مناسبی هستند علاوه بر آسیب به ظرفم و پارچه به قطعات دستگاه مثل هیتر، پمپ تخلیه و سنسور دما نیز آسیب خواهد زد، در برخی موارد مواد شوینده در دستگاه باقی می ماند و منجر به بسته شدن پمپ، مسیر تخلیه و فیلتر می شود که این امر باعث تخلیه نشدن آب می شود و در نهایت منجر به نشتی آب و خرابی ماشین لباسشویی و ظرفشویی می شود.

همچنین قابل ذکر است که باید به میزان استفاده از مواد شوینده مرغوب توجه کنید و از مقدار زیادی از مواد شوینده استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از حد منجر به کف زیاد می شود و ممکن است این رطوبت به قطعات دیگر دستگاه برسد و به ماشین لباسشویی و ظرفشویی آسیب بزند.

رعایت دوره های تمیز کردن و تعمیر لباسشویی و ظرفشویی

اگر نیاز به شستشویی بیشتر دارید باید حتماً این کار را با فاصله زمانی انجام دهید تا از آسیب به دستگاه جلوگیری کنید تا دستگاه داغ نکند و بعد از خنک شدن دستگاه دور بعدی را تنظیم کنید همچنین باید بر روی سرعت نیز توجه داشته باشید چرا که سرعت بالا نیز موجب خرابی دستگاه در طول مدت استفاده از آن می شود.

خرید لوازم خانگی با کیفیت بالا به منظور کاهش خرابی بعد از استفاده

برای جلوگیری از بروز خرابی در ماشین لباسشوی و ظرفشویی بهتر است به برند دستگاه توجه کنید و ماشین لباسشویی و ظرفشویی با کیفیتی تهیه کنید، همچنین باید به برچسب روی دستگاه توجه کنید و تمام استاندارد ها را داشته باشد، چنانچه به خرید لوازم خانگی و خرید قطعات لباسشویی نیاز داشتید به فروشگاه قطعات لوازم خانگی دکتر آچار مراجعه کنید.

استفاده از خدمات تعمیر کار ماشین لباسشویی و ظرفشویی

بهتر است در صورت لزوم به تعمیرکارانی که تخصص دارند و به طور مخصوص برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی کار می کنند مراجعه کنید، اگر به تعمیرکاران متفرقه بروید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که شاید قابل جبران نباشد.

همچنین، تعمیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی ها ممکن است نیاز به قطعات خاص داشته باشد که تنها توسط تعمیرکاران مختصص قابل تهیه باشند، اگر تعمیرکار غیرمتخصص از قطعات نامناسب استفاده کند، ممکن است باعث آسیب به ماشین شود و مشکلات بیشتری در آینده ایجاد شود.

به طورکلی، بهتر است از تعمیرکاران آموزش دیده و متخصص برای تعمیر ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در نهایت، برای جلوگیری از خرابی بعد از استفاده ماشین لباسشویی و ظرفشویی، می توانید توصیه هایی زیر را در نظر داشته باشید:

  1. استفاده از مواد شوینده مناسب و اندازه مناسب برای لباس و ظروف.
  2. عدم زیاده روی در استفاده از لباسشویی و ظرفشویی، زیرا این باعث کاهش عمر مفید آن ها خواهد شد.
  3. پاک کردن فیلتر لباسشویی و ظرفشویی در هر چند بار استفاده، زیرا این باعث جلوگیری از مسدود شدن خروجی آب می شود.
  4. عدم افزودن اضافی کنسانتره و مواد شوینده دیگر به داخل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، زیرا باعث ترک خوردن و عمر کوتاه شده آن ها می شود.
  5. پاک نمودن درب و شیشه لباسشویی و ظرفشویی شما با دستمال مرطوب به صورت دوره ای.
  6. توجه به دمای مناسب برای شستشو می توانند باعث جلوگیری از خرابی پارچه ها شوند.
  7. تمیز نگه داشتن محیط ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ارائه بستر مناسب برای تهویه هوای قابل تنظیم.

با رعایت این نکات به راحتی می توانید خرابی های بعد از استفاده لباسشویی و ظرفشویی را کاهش دهید و عمر آن ها را افزایش دهد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا