مجله اجتماعی

معلمین پرورش دهنده نسل آینده جامعه هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اسدالله عباسی عصر شنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در بندر انزلی اظهار کرد: دانایی و روشنگری از مسیر دانش و علم عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم حامی معلمین و فرهنگیان است، افزود: دولت سیزدهم در راستای دست یابی اهداف معلمین از تمام‌ظرفیت‌های قانونی و فرا قانونی خود برای حمایت از این قشر زحمتکش استفاده می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه معلمین پرورش دهنده نسل آینده جامعه هستند، گفت: اگر به این قشر توجه نشود برای اداره کشور در سالیان آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

عباسی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر گرفته از فرهنگ مبانی دینی و اسلامی کشور است، اضافه کرد: سند تحول بنیادین بومی سازی شده و در دهه ۹۰ در آستانه اجرا بود ولی دولت گذشته به موقع آن را آغاز نکرد و باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه عدم تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سبب اختلال در سیستم آموزشی کشور شد، افزود: دولت سیزدهم برنامه راهبردی ویژه ای بر اساس اسناد بالادستی برای تحقق سند تحول بنیادین دارد و تاکنون اقدامات خوبی را در این مورد انجام داده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سیستم آموزشی کشور باید به مسئله پرورش در کنار آموزش توجه خاصی شود، گفت: تقویت بنیه آموزشی کشور با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان مورد تاکید است.

عباسی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید به همه ابعاد آموزشی و پرورشی توجه شود، تصریح کرد: به یقین غفلت در این حوزه، چه در زمان حال و چه در آینده جامعه را با مشکلاتی عدیده مواجه می‌کند.

وی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را یک اقدام مهم در راستای حمایت از معلمان در کشور برشمرد و افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در مدارس، باید از نیروی نخبگان و صاحب نظران هم در وزارت آموزش و پرورش وهم طرح رتبه‌بندی معلمان استفاده کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا