مجله حوادث

تامین ایمنی نمایشگاه رسانه‌ها از سوی آتش‌نشانی/ اعلام آخرین آمار ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از کاهش تعداد ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی به ۷۵ باب خبر داد.

قدرت‌الله محمدی در جریان بازدید از غرفه مجله رز در دومین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به موقع و کاهش اضطراب شهروندان گفت: یکی از کارکردهای رسانه‌ها در هنگام حوادث این است که هم به مردم آگاهی داده و هم از اضطراب ناشی از پخش شایعات در میان مردم جلوگیری کنند که خوشبختانه خبرگزاری مجله رز، در این زمینه سرآمد و با خبرنگارانی حرفه‌ای به نشر درست و صحیح اخبار در این حوزه پرداخته و در کنار آن با شایعات و اخبار نادرست نیز مقابله کرده است. این کارکردی است که تمام رسانه‌ها باید در هنگام حوادث و بحران‌ها داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نسبت به تامین ایمنی نمایشگاه رسانه‌های کشور اقدام کرده است، گفت: عوامل آتش‌نشانی در چند نقطه از مصلی تهران مستقر شده‌اند و نسبت به تامین ایمنی نمایشگاه اقدام کرده‌اند. همچنین کارشناسان این سازمان در جریان ساخت غرفه‌ها و … نیز نسبت به نظارت بر روند ایمنی و ارائه هشدارهای لازم به غرفه‌داران اقدام کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در مورد تعداد ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران نیز به مجله رز، تعداد این ساختمان‌ها از ۱۲۹ مورد در سال گذشته به ۷۵ مورد کاهش یافته است. در واقع این ساختمان‌ها از وضعیت بحرانی ایمنی خارج شده و نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام شده است.

محمدی افزود:‌ موضوع دیگر این است که ما بیش از دو سال است که اجازه ندادیم به تعداد ساختمان‌های نا ایمن افزوده شود و در واقع در عین حال که برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها تلاش کرده‌ایم، در راستای جلوگیری از افزایش این ساختمان‌ها نیز اقدام شده است.

صبح امروز و در جریان دومین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران نیز غرفه مجله رز در این نمایشگاه میزبان کارشناسان و متخصصان حوزه ایمنی بود تا به بررسی وضعیت ایمنی در ساختمان‌ها، راهکارهای ارتقاء ایمنی، تحلیل وضعیت ایمنی سازه‌ها و وظیفه دستگاه‌ها در این خصوص بپردازند. محمود قدیری، معاون پیشین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، حامد کیخا، متخصص مقاوم سازی و بازسازی سازه‌ها در برابر سوانح و ایمان شیخ انصاری، معمار و مدرس دانشگاه مهمانان این میزگرد حضور داشتند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا