اقتصادی

بیان خدمات نظام در راستای پیشرفت کردستان نیازمند «جهاد تبیین» است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه جهاد تبیین و ضرورت وجودی آن با عنایت به اینکه از دغدغه‌های مقام معظم رهبری هم هست، گفت: تبیین یکی از کلیدواژه‌هایی است که بحث شناختی را برای مردم تفهیم می‌کند.

وی بیان کرد: جهاد تبیین پشت صحنه وارونه‌ای از جهان را عیان می‌کند و آنچه واقع و پنهان است را شفاف و آشکار می‌سازد.

وی با بیان اینکه تبیین از زوایای مختلف قابل بررسی است، افزود: تبیین در حوزه دشمن شناسی و نمایش خدمات نظام و عیان سازی پشت پرده‌های علیه نظام و کیش و مات تحرکات علیه ما را واضح و عیان می‌کند.

کارشناس برنامه‌ریزی و امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه شرایط کنونی جهان ضرورت جهاد تبیین را پررنگ کرده است، بیان کرد: با توجه به اینکه امر ولی و مولای ما هم دست آویزی به جهاد تبیین است و باید اطلاعت امر کرد و سرلوحه کار دستگاه‌های تبلیغی واقع شود.

حجت‌الاسلام منتشلو با اشاره به اینکه حوزه کار سازمان تبلیغات اسلامی، حرکت بر محور فرهنگی است، گفت: تبلیغات اسلامی کردستان با بهره‌گیری از رسالت خود اولین قدم را برای تبیین دستاوردهای نظام برمی‌دارد و یک شبکه تبلیغی وسیع را با انجام فعالیت‌های گسترده منوط بر دغدغه مقام معظم رهبری طراحی و اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: فعالیت مبلغین، مراکز قرآنی، هیأت‌ها و همه زیرمجموعه‌های تبلیغات اسلامی طراحی عملیات در حوزه تبیین مفاهیم عالی اسلامی است.

کارشناس برنامه‌ریزی و امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه هستیم، اذعان کرد: عملیات فاطمیه ۱۴۰۲ با هدف نشر خوبی‌ها و ترویج نقش مادری حضرت زهرا (س) در خانه، خانواده و جامعه و در محور انجام جهاد تبیین در حال انجام است.

حجت‌الاسلام منتشلو اضافه کرد: تعداد ۲۰۰ مبلغ و ۵۰ مبلغه در این ایام از ۶ آذر تا ۲۷ آذر نقش حضرت زهرا (س) در پیوندهای اجتماعی را در قالب عملیات تبلیغی و ترویجی آن در هیأت‌ها، مراکز و مؤسسات قرآنی، مساجد، تکیه‌ها، کانون‌های جمعیتی، مدرسه و دانشگاه، در بخش روستایی و شهری به طور مستقر بین جامعه هدف که غالباً جوانان و نوجوانان و عامه مردم بود را تبیین کردند.

وی با بیان اینکه در طول سال و در ایام و مناسبت‌های مختلف مبلغ‌های تبلیغی ما جهت تبیین و در راستای اهداف و دستاوردهای نظام اقدامات ارزشمندی را به سرانجام می‌رسانند، افزود: در بحث تبیین ضمن توجه به دغدغه مقام معظم رهبری، امید آفرینی و یاس زدایی از دل مردم دستور کار اصلی حرکات است.

جهادآفرینان تبلیغات اسلامی تبیین واقعی از معارف اسلامی را به جامعه هدف ارائه می‌دهند

کارشناس برنامه‌ریزی و امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: آحاد جهاد آفرینان تبلیغات اسلامی در نظر دارند تبیین واقعی از معارف اسلامی را به جامعه هدف خود به عنوان کارگزار در نظام جمهوری اسلامی و در عرصه جهاد فرهنگی در محور امید افزایی و یاس زدایی در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام منتشلو بیان کرد: با تبیین خدمات و دستاوردهای نظام باید امیدآفرینی در دل مردم زنده نگهداشته شود و با در نظر داشتن شبهات ایجاد شده توسط دشمن یاس و ناامیدی را از دل مردم زدود.

وی همچنین یکی از شبکه‌های مؤثر در تبیین را مبلغین دانست و گفت: یکی از رسانه‌های بی بدیل مسجد و منبر است و صاحبان مسجد و منبر در دل و جان و بطن مردم حاضر و شخصیت کاریزماتیک دارند که در نهایت بهترین شبکه برای تبیین دستاوردهای واقعی جهاد تبیین همین منبرها و مساجد است.

کارشناس برنامه‌ریزی و امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: با شناختی که تاکنون از بحث جهاد تبیین حاصل شده آگاه‌سازی در مقابله با توطئه دشمن و شفاف سازی شناختی از جنگ خاموش علیه ما و رسیدن به آگاهی نسبت به ماوقع آنچه در منطقه روی می‌دهد از ماحصل جهاد تبیین است.

قدرت تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران نیازمند تبیین و تشریح برای جوانان است

حجت‌الاسلام منتشلو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قدرت منطقه و صاحب تریبون است، اذعان کرد: قدرت تأثیرگذاری که جمهوری اسلامی امروز دارای آن است و در مقابل غرب به تنهایی ایستادگی می‌کند نیازمند تبیین و تشریح برای نسل جوان است.

وی ادامه داد: شبهه‌ای که هست دلیل حضور ما در غرب آسیا، لبنان و غزه است و باید این موضوع تبیین و پاسخگویی مناسب برای آن اراِیه شود چون اهداف بلند مدت ما و ارتقا و تعالی فرهنگ مهدویت برای زمینه ساز شدن ظهور همگی متکی بر تعالی مفاهیم اسلامی است.

کارشناس برنامه‌ریزی و امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان ضرورت آموزه‌های دینی را در تفهیم، تشریح و تبیین و درک آن عنوان کرد و گفت: برای اینکه بگوییم نتیجه تبیین چیست، زود است چون این کار جهادی به مرور جواب می‌دهد و فعلاً در حال انجام است و مثل آموزش به مرور و در درازمدت به ثمر می‌نشیند.

حجت‌الاسلام منتشلو در خاتمه خاطرنشان کرد: باید در جهاد تبیین خدمات دلسوزانه نظام برای بهبود وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی به طور کامل تشریح شود و امید را به دل و جان مردم انتقال داد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا