اقتصادی

تبیین آسیب‌های اجتماعی برنامه اساسی ماه محرم هیئات مذهبی بانوان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه «تدوین برنامه هیئت‌های مذهبی بانوان ویژه ماه محرم» در سالن جلسه اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی اظهار کرد: مسئله بانوان از اهمیت خاصی در جامعه برخوردار بوده و در تربیت فردی، خانوادگی و اجتماعی مردم نقش اساسی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به ظرفیت عظیم بانوان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد و افزود: نقش بانوان در تحولات اجتماعی از جمله مشارکت‌های مردمی و کمک به مردم مناطق مختلف در بلایای طبیعی و سیل زدگان شهرستان گرمی و یا امور خیریه اعم از تهیه جهیزیه برای زوج‌های بی بضاعت بسیار اساسی بوده و همواره در مشارکت‌های مردمی پیش‌قدم هستند.

وی فعالیت عالمانه و متناسب با نیاز روز جامعه با حفظ ساختار قبلی را اولویت اصلی در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی بانوان عنوان کرد و افزود: در راستای ارتقای برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان باید ضمن حفظ و حراست از ساختار هیئت‌های مذهبی، حرکت و فعالیت آنان را با توجه به نیاز روز جامعه هدایت کرد.

تبیین آسیب‌های اجتماعی برنامه اساسی ماه محرم هیئات مذهبی بانوان

سخنرانان در هیئت‌های مذهبی مسائل روز جامعه را تبیین کنند

حجت الاسلام جعفرزاده هیئت‌های مذهبی را مبتنی بر فطرت و آموزه‌های دینی برشمرد و افزود: مسائل مهمی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، مشکلات روحی و روانی و نیز راهکارهای غلطی که گاهی بنام روانشناسی در عصر کنونی به مردم تجویز می‌کنند، باید در هیئت‌های مذهبی توسط سخنرانان و اساتید حوزوی، دانشگاهی و کارشناسان فرهنگی و دینی تبیین و راهکارهای اساسی در این موضوعات ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل جریان سازی فرهنگ دینی در هیئت‌های مذهبی را مهم عنوان کرد و گفت: کنشگران فرهنگی و آشنا به مباحث روز جامعه، باید از بین افراد هیئت‌های مذهبی شناسایی و در جریان سازی فرهنگی در این تشکل‌ها فعالانه عمل کنند.

وی وظیفه مهم سازمان تبلیغات اسلامی را جهت دهی به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: توجه به «مدل حکمرانی نوین» در راستای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، اساس فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی است و در هیئت‌های مذهبی بر این محور تاکید شده است.

«نشرخوبی ها» عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه‌های فرهنگی است

حجت الاسلام جعفرزاده توجه به ابلاغیه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌ها را از دیگر محورهای فعالیت فرهنگی و دینی عنوان کرد و افزود: «نشرخوبی ها»، «حجاب و عفاف»، «محله همدل» «جمعیت و فرزندآوری» از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در مجالس دینی و فرهنگی بویژه هیئت‌های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت برگزاری نشست توجیهی ویژه مسئولین هیئت‌های مذهبی در آستانه ماه محرم تاکید کرد و افزود: در راستای محتوا بخشی به برنامه‌های فرهنگی بانوان باید نشست‌ها و جلسات آموزشی ویژه مسئول هیئت‌های مذهبی و نیز بانوان مداح برگزار و محتواهای لازم و مسائل اولویت دار نظام برای آنان ارائه شود.

وی شعار «انی سلم لمن سالمکم» را شعار واحد هیئت‌های مذهبی برای جذب حداکثری مردم در کشور عنوان کرد و گفت: تبیین راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به هیئت‌های مذهبی و نیز بررسی آسیب‌های عزاداری با حضور اساتید و سخنرانان مجرب و پرسش و پاسخ حول محور معرفی زنان عاشورایی و انقلابی و دختران نمونه اخلاقی و مذهبی باید در برنامه‌های ماه محرم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: برای توسعه فعالیت‌ها و اجرای شایسته برنامه‌ها بایستی هیئت‌های مذهبی بانوان، افراد اثرگذار و بانوان شاخص فرهنگی را در محلات خود شناسایی کرده و در فعالیت‌های فرهنگی اعم از سخنرانی و ارتباط با اقشار مختلف بانوان با آنان همکاری کنند.

تبیین آسیب‌های اجتماعی برنامه اساسی ماه محرم هیئات مذهبی بانوان

مجالس دینی و مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند

در ادامه ستاره رادفرد مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل نیز در سخنانی اظهار کرد: در راستای انسجام بخشی به برنامه‌ها و جلوگیری از بروز آسیب‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی، باید جلسات ویژه برای مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان و نیز بانوان مداح برگزار و آسیب‌های حوزه بانوان و راهکارهای رفع این آسیب‌ها بیان شود.

وی توجه به معنویت را مهم‌ترین راهکار در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: برخلاف نظریه برخی روانشناسان مبنی بر گرایش به موسیقی درعلاج بیماری‌های روحی و روانی، طبق تجربیات و مطالعات انجام شده مجالس دینی و مذهبی راه درمان پایدار برای آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و روحیه بخشی به افراد بشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار آنلاین، در این جلسه مقرر شد، در آستانه ماه محرم جلسات توجیهی با محوریت محتوا بخشی و اولویت بندی مباحث فرهنگی، با حضور مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان و نیز بانوان مداح در اردبیل برگزار شود.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا