اقتصادی

۳۰ درصد مدارس کردستان نیازمند نوسازی است/کمبود ۳۰۴۶ نفر معلم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، هاشم ناظمی جلال چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۳۱۰ هزار نفر دانش آموز زیر نظر ۲۴ هزار نفر فرهنگی در ۱۲ هزار و ۵۵۰ کلاس درس در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: کردستان دارای ۱۶ منطقه آموزشی و ۳ هزار مدرسه است و حدود دو سوم جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط دارند.

ناظمی جلال اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۲ سال باید دانش آموزان مشغول تحصیل باشند انتظار می‌رود تمام آحاد جامعه آموزش و پرورش را حمایت کنند و این یک نیاز ضروری است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با سایر ادارات قابل مقایسه نیست و با توجه به تعداد گسترده جامعه تحت پوشش خود دارای نیازهای ویژه ای نیز است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ۳۰ درصد مدارس کردستان نیازمند نوسازی و بهسازی است.

ناظمی جلال افزود: امیدواریم با کمک خیرین شاهد تسریع در روند نوسازی و بهسازی مدارس استان باشیم.

وی همچنین از کمبود نیرو به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا اول مهرماه هزار و ۴۷۵ نفر از همکاران ما بازنشسته شدند و تا اسفندماه این تعداد به هزار و ۹۲۹ نفر می‌رسد.

ناظمی جلال اعلام کرد: در این مدت ۵۹۵ نفر نیز به دلیل تقلیل ساعت موظفی همکاران، ۱۱۰ نفر اتمام دوره سرباز معلمی و مرخصی زایمان خروجی داشته‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی جاری ۳ هزار و ۴۶ نفر کمبود نیرو داریم و این روند در سنوات آینده افزوده می‌شود.

ناظمی جلال افزود: تلاش در عرصه جهاد تبیین از جمله ضروریات است و از مجموعه رسانه‌های استان خواستاریم که ما را یاری کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا