مجله حوادث

شناسایی نقاط حادثه‌خیز در خطوط ریلی ازسوی پلیس راه‌آهن

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از شناسایی نقاط حادثه‌خیز و جرم‌خیز در مسیر خطوط ریلی خبرداد و گفت که پلیس با اعلام این موارد به شرکت راه‌آهن سعی در پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه یا اقدامات مجرمانه دارد.

سردار حشمت‌الله ملکی در گفت‌وگو با مجله رز، درباره وجود نقاط جرم‌خیز و حادثه‌خیز در اطراف برخی از ریل‌های راه‌آهن و اقدام پلیس راه‌آهن در این خصوص گفت: پلیس راه‌آهن یکی از زیرمجموعه‌های پلیس پیشگیری است و لذا اولویت ما نیز پیشگیری از وقوع جرم و هرنوع حادثه‌ای است. در همین راستا نیز اگر در طول خطوط ریلی، یعنی حدود ۴۵ متری از خطوط ریل‌های راه‌آهن شرایطی وجود داشته باشد که مستعد وقوع جرم یا حادثه باشد، ما با اقدامات پیشگیرانه سعی در رفع آن خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بحث برخورد قطار با خودروها در تقاطع‌های همسطح یا تصادف قطار با عابران پیاده و احشام، اگر با چنین مواردی روبه‌رو شویم حتما موضوع را به شرکت راه‌آهن و دیگر دستگاه‌های مربوطه اطلاع می‌دهیم تا این نقاط پیش از وقوع حادثه ایمن‌سازی شده و خطرات آن رفع شود. البته دیگر دستگاه‌ها نیز در این خصوص اقداماتی را انجام می‌دهند. پلیس راه‌آهن هم در صورت مشاهده چنین مواردی اقدامات خود را انجام می‌دهد.

ملکی درباره اینکه آیا پلیس با دیوارکشی در اطراف خطوط راه‌آهن موافق است، گفت: ما نقاط حادثه خیز و نقاطی که منجر به اتفاقات خاص باشد را به معاونت مربوطه در راه آهن اعلام می‌کنیم، دقت کنید که راه آهن ۱۵ هزار کیلومتر است و در بخش‌هایی از این نقاط هم به شکل همسطح یا غیرهمسطح در مجاورات اماکن و معابر عمومی قرار دارد. در این خصوص اقدامات با همراهی شهرداری و شرکت راه‌آهن انجام می‌شود. اقدامات انجام شده نیز باید طوری باشد که از وقوع جرم یا حادثه پیشگیری کند. از این رو در هرجایی که ببینیم با کار و اقدامات پیشگیرانه می‌توان مساله را حل کرد وارد خواهیم شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا