مجله اجتماعی

آماده‌باش کامل آتش نشانی تهران برای تاسوعا و عاشورا

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آماده‌باش کامل این سازمان برای تامین ایمنی عزاداری‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با مجله رز، درباره تمهیدات آتش نشانی تهران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: سازمان آتش نشانی از ابتدای ماه محرم از آماده‌باش لازم برای پاسخگویی به هر نوع حادثه احتمالی برخوردار بوده و پیش از آغاز ماه محرم نیز کارشناسان این سازمان با حضور در محل هیات‌ها، تکایا، حسینیه‌ها و دیگر مراکز عزاداری نسبت به ارائه هشدارها و توصیه‌های ایمنی و بازرسی ایمنی از این فضاها اقدام کردند.

وی با اشاره به ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: در این دو روز شاهد افزایش حضور مردم در محل‌های عزاداری هستیم و در همین راستا نیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آماده‌باش صددرصدی برخوردار است. در همین راستا نیز آتش‌نشانان تهرانی در ۶۰ نقطه از پایتخت شامل میادین، خیابان‌ها و چهارراه‌های پرتردد و همچنین در مقابل برخی مهدیه‌ها، حسینیه‌ها و تکایای شلوغ مستقر شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ۴۰ دستگاه خودروی سنگین و ۱۶ دستگاه خودروی سبک سازمان نیز در این استقرارها به کار گرفته شده است، گفت: همچنین بیش از ۱۵۰ پرسنل عملیاتی نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند. علاوه بر آن تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند و مدیران عملیاتی نیز مشغول بازدید و سرکشی در محدوده‌های خود خواهند بود.

ملکی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هیچ حادثه‌ای در این ایام رخ ندهد، گفت: در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی، لازم است که مردم عزیز ضمن حفظ خونسردی خود با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته یا به آتش‌نشانان مستقر در محل مراجعه کنند. لازم است که مردم هنگام حرکت خودروهای امدادی به سرعت مسیر را برای آنان بازگشایی کنند و در صورت نیاز به خروج اضطراری اولویت را به زنان، کودکان، افراد سالخورده و افراد داری معلولیت بدهند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا