مجله عمومی

هزار و ۷۰۰ نفر در کاروان های حج تمتع خراسان جنوبی ثبت نام کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین دستگردی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: بر اساس اولویت‌بندی جدید کسانی که سند حج تمتع تا پایان اردیبهشت ۸۶ دارند، می‌توانند برای ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع اقدام کرده و مراحل اداری آن را انجام دهند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در کاروان‌های حج تمتع استان ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: ۱۵ کاروان در خراسان جنوبی مجوز ثبت نام برای اعزام زائران حج تمتع دارند که از این تعداد دو کاروان برای خواهران و برادران اهل سنت و بقیه برای زائران شیعه است.

دستگردی با بیان اینکه همه زائران خراسان جنوبی مدینه بعد هستند، گفت: امسال نیز زائران حج تمتع خراسان جنوبی از فرودگاه شهید کاوه بیرجند عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی در زمینه پروازهای عتبات بعد از عید فطر بیان‌کرد: در حال رایزنی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای این موضوع هستیم چرا که می‌خواهیم هزینه و قیمت سفر به گونه‌ای تنظیم شود که برای مردم نیز قابل قبول باشد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از شرقی ترین استان‌های کشور و به نسبت بسیاری از استان‌ها فاصله زیادی با کشور عراق دارد که همین موضوع بر هزینه‌های پرواز تأثیر می‌گذارد.

دستگردی با اشاره به اینکه هزینه پرواز از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به مقصد فرودگاه نجف تا قبل از سال جدید ۱۵ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: همه تلاش و همت ما بر این است که شرایط سفر زائران به عتبات چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی را تسهیل کنیم.

وی در مورد سفر به سوریه بیان کرد: در حال حاضر در کشور، پروازهای به سوریه برای زیارت حرم حضرت زینب (س) تنها از تهران و مشهد صورت می‌گیرد و البته علاقمندان به این سفر در خراسان جنوبی می‌توانند به دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند تا کار آنان پیگیری شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا