مجله اجتماعی

تأخیر در راه‌اندازی چت‌بات هوش مصنوعی گوگل در اتحادیه اروپا

تأخیر در راه‌اندازی چت‌بات هوش مصنوعی گوگل در اتحادیه اروپا

گوگل به دلیل نگرانی تنظیم‌گران ایرلندی نسبت به عدم پایبندی هوش مصنوعی به قوانین حفاظت از داده اتحادیه اروپا، عرضه چت‌بات خود، بارد، را در این منطقه به تأخیر انداخت.

خبرگزاری مجله رز؛ کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) به این نتیجه رسیده است که گوگل اطلاعات کافی برای رفع نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی پیش از راه‌اندازی ارائه نکرده است و قبل از اینکه مجاز به حضور در اتحادیه اروپا شود، باید با قانون حفاظت از داده‌های شخصی مطابقت پیدا کند.

این نخستین بار نیست که هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی ممنوع می‌شود، پیش‌تر نیز ایتالیا تصمیم گرفت «ChatGPT» را به دلیل نگرانی‌های مشابه ممنوع کند. شرکت گوگل اخیراً اعلام کرد که چت‌بات بارد به سه زبان در دسترس است و در بیش از ۱۸۰ کشور راه اندازی شده است. این در حالی است که هیچ‌یک از این کشورها، در اتحادیه اروپا قرار ندارند. گوگل در پاسخ به این مسئله در صفحه پشتیبانی خود نوشت: «ما به تدریج به کشورها و مناطق بیشتری گسترش خواهیم یافت، به گونه‌ای که با مقررات محلی و اصول هوش مصنوعی ما سازگار باشد.»

گوگل می‌گوید قصد دارد بارد را به‌طور گسترده در دسترس قرار دهد اما پیش از آن باید به همه پرسش‌ها و نگرانی‌های کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند رسیدگی کند و اسنادی رسمی مبنی‌بر مطابقت با تمام مقررات اروپا ارائه دهد. این کمیسیون چارچوبی زمانی برای راه‌اندازی بارد در اتحادیه اروپا اعلام نکرده است.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا