اقتصادی

هشدار قرمز هواشناسی برای بارش شدید باران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار قرمز سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه موجب بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ می‌شود.

این سامانه روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را در بر می‌گیرد و روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) به نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان محدود می‌شود.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از جمله مخاطرات این سامانه است.

بارش‌ها موجب اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی می‌شود.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری توصیه کرده است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا