مجله علمی و پزشکی

سریع‌تر از بوگاتی و فراری!

امیرمسعود عابدین: با طراحی‌های آیرودینامیک و موتورهای الکتریکی قوی، تعداد انگشت شماری از خودروهای الکتریکی به تقلید از هایپرکارهای بنزینی پرداخته‌اند. فهرست زیر نگاهی به سریع‌ترین خودروهای برقی جهان در پیمایش مسافت یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) می‌اندازد.

۱. ریماک نورا: ۸.۲۵ ثانیه

سریع‌تر از بوگاتی و فراری!

ریماک نورا با قدرت فوق العاده ۱۹۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۶۰ نیوتون متر، قدرت بیشتری نسبت به بسیاری از لامبورگینی‌ها، فراری‌ها و بوگاتی‌ها دارد. با این خروجی، نورا به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان برای سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. علاوه بر این، این خودروی الکتریکی سریع، مسافت یک چهارم مایل را در ۸.۲۵ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با قیمت اولیه ۲.۲ میلیون دلار و تولید محدود ۱۵۰ دستگاه، خرید سریع‌ترین خودروی الکتریکی در شتاب صفر تا صد و مسافت یک چهارم مایل در جهان، برای بسیاری از افراد کمیاب خواهد بود.

۲. پینین فارینا باتیستا: ۸.۵۵ ثانیه

سریع‌تر از بوگاتی و فراری!

پینین فارینا یک مبتدی در صنعت خودرو نیست. در واقع، این برند به خاطر نشانه‌های طراحی آن در برخی از زیباترین فراری‌هایی که تا کنون ساخته شده است، اعتبار دارد. اگرچه پینین فارینا به عنوان یک شرکت طراحی محور فعالیت می‌کرد، اما زمانی که به تولید هایپرکار از طریق باتیستا روی آورد، دست به کار شد.

باتیستا با چهار موتور الکتریکی و بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی و در مجموع تولید ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۴۰ نیوتون متر گشتاور، جایگاه خود را در رده ابرخودروهای نهایی دارد. این ساختار پیشرانه باعث می‌شود تا باتیستا سریع‌تر از بوگاتی‌های متعددی باشد، چرا که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر در ساعت را تنها در ۱.۷۹ ثانیه و مسافت یک چهارم مایل را در ۸.۵۵ ثانیه طی می‌کند.

۳. تسلا رودستر: ۸.۸ ثانیه

سریع‌تر از بوگاتی و فراری!

در سال ۲۰۱۷، تسلا کانسپت رودستر را معرفی کرد. اگرچه تولید آن برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود، تاخیرهای بی شماری این برنامه را متوقف کرده است. انتظار می‌رود رودستر در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ به یکی از گران قیمت‌ترین مدل‌های تسلا تبدیل شود.

با توجه اطلاعات موجود، رودستر باید شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۱.۹ ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت یک چهارم مایل را در کمتر از ۹ ثانیه طی کند.

۴. لوسید ایر سافایر: ۸.۹۵ ثانیه

سریع‌تر از بوگاتی و فراری!

لوسید ایر سافایر یک خودروی الکتریکی لوکس با عملکرد بالا است که همه این کارها را با قدرت ۱۲۳۴ اسب بخار و گشتاور ۱۹۳۸ نیوتون متری خود انجام می‌دهد. ایر سافایر با حداکثر سرعت ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت، زمان یک چهارم مایل ۸.۹۵ ثانیه و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱.۸۹ ثانیه، وارد لیست سریع‌ترین خودروهای الکتریکی جهان می‌شود.

این خودروی الکتریکی همچنین جایگاه خود را به عنوان یک خودروی الکتریکی لوکس با سیستم صدای سورئال با ۲۱ بلندگو و صفحه نمایش شناور ۳۴ اینچی تثبیت می‌کند.

۵. تسلا مدل S پلد: ۹.۲۳ ثانیه

سریع‌تر از بوگاتی و فراری!

تسلا مدل S پلد در زمره خودروهای الکتریکی خاصی قرار می‌گیرد که به انقلاب خودروهای برقی در سراسر جهان دامن زدند. این سدان برقی با عملکرد بالا، از سه موتور الکتریکی برای تولید ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۳ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. با این ارقام، مدل S پلد می‌تواند مسافت یک چهارم مایل را در ۹.۲۳ ثانیه طی کند و در ۱.۹۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱صد کیلومتر بر ساعت برسد. با به‌روزرسانی‌های ترمز سرامیکی که روی این خودروی الکتریکی اعمال می‌شود، سوزن سرعت سنج آن بدون دردسر به مرز ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در مجله رز مراجعه کنید.

5858

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا