مجله عمومیکسب و کار محلی

طراحی داخلی به سبک سنتی چه مزایایی دارد؟

طراحی داخلی مغازه به سبک سنتی با شرکت طراحی داخلی مهران طاهری

طراحی داخلی مغازه به سبک سنتی یا به همان سبک ایرانی امروزه در برخی از مغازه ها هم چنان به چشم می‌خورد. در این سبک که طراحان از ایده های قدیمی الهام می گیرند اغلب از چیدمان منظم استفاده نمی‌شود. استفاده از صنایع دستی می‌تواند در این سبک چاره ساز باشد. کسانی که از طراحی سنتی برای مغازه های خود استفاده می کنند اغلب برای فروش محصولاتی که از طریق دست تهیه می‌شوند، اقدام می‌کنند.

البته از این سبک نیز می‌توان در فروشگاه های مختلف دیگر نیز بهره‌مند شد. جلب توجه مشتریان و خریداران با استفاده از این سبک بسیار بالاست چرا که با توجه به فرهنگ بومی مردم ایران این سبک از جذابیت خاص و ویژه ای برخوردار است. بهتر است که از ترکیب بندی های مشخص برای طراحی داخلی مغازه استفاده شود. طراحی داخلی مغازه باید استاندارد، همه پسند و مقرون به صرفه باشد.

طراحی داخلی مغازه به سبک های متنوع

آیا می دانید در صورتی که از وضعیت طراحی داخلی مغازه خود راضی نیستید می توانید از طرح های خاص در این زمینه بهرمند شوید؟ به طور کلی برای انتخاب بهترین طراحی مغازه باید حرکت به سمت جذب مشتری باشد و قطعا باید یک سری اصول در این خصوص به طور دقیق بررسی شود.

عموم افراد سعی می کنند به سراغ مغازه هایی بروند که چیدمان صحیح  مناسبی دارند و این موضوع سبب می شود تا انتخاب طرح مناسب برای ویترین داخلی و همینطور خارجی مغازه بسیار مهم باشد. موضوعی که امروز قصد داریم به آن بپردازیم برای طراحی هایی است که می توانند برای هر نوع مغازه ای مناسب به نظر برسد.

طراحی داخلی مغازه همه پسند با مهران طاهری

یکی از گزینه هایی که این روزها در خصوص طراحی داخلی مغازه بسیار دیده می شود استفاده از طرح بندی های نیمه پوشیده برای سقف و دیوار است که فضای داخلی مغازه را بسیار زیبا می کند در این طرح در ابتدا مشخص می شود که چطور می توان برای بخش های بلااستفاده مغازه فکر دقیقی کرد. سپس می توانید از قسمت های اصلی و غیر اصلی مغازه یک ترکیب بسیار دقیق و زیبا فراهم سازید.

موضوعی که شاید کمی عجیب برسد برای مغازه هایی است که وسعت کمی دارند، مغازه هایی که دارای وسعت کمتری هستند به نسبت مدل های دیگر باید از نورپردازی های قدرتمندتری استفاده کنند به این ترتیب فضای داخلی مغازه بسیار وسیع تر به نظر می رسد.

طراحی داخلی مغازه به سبک فرانسوی

اگر در خیابان های فرانسه گشت و گذاری زده باشید و یا از مراکز خرید در فرانسه دیدن کرده باشید می بینید که طراحی داخلی مغازه ها به صورت خاصی هستند این سبک در کل جهان شهرت خاصی دارد و آنقدر پر تکرار بوده است که به طراحی های فرانسوی مشهور است.

در این مدل ها سقف ها به صورت خاصی برجسته سازی می شوند و گاه نیز دیده می شود که بخش های داخلی دیوار با بخش های خارجی می توانند جنب به جنب قرار بگیرند و اگر ترکیب رنگی زیبا برای این بخش ها استفاده شود قطعا نتیجه مناسب تری خواهند داشت. البته طراحی داخلی مغازه به سبک فرانسوی با توجه به فضای مغازه شما تعیین می شود و بهتر است که به طور دقیق در این راستا یک سری بررسی ها صورت بگیرد.

هزینه های طراحی داخلی مغازه

دیگر نگران هزینه های طراحی داخلی مغازه نباشید، به طور کلی برآوردهایی که در این خصوص وجود دارد بر اساس مدل مورد نظر تعیین می شود. اغلب تیم های طراح ،طرح بندی هایی که برای مغازه ها در نظر می گیرند با شرایط کلی مغازه سازگار است و طرح ها به صورتی زده می شود که در هر زمان امکان تغییر طرح فراهم باشد.

انواع طراحی داخلی اداری مدرن و لوکس با شرکت طراحی داخلی مهران طاهری

طراحی داخلی اداری به دو بخش طراحی بیرونی و طراحی داخلی تقسیم می شود. یکی از مزایای فضاهای باز در محیط اداری، تعامل کارکنان با یکدیگر، افزایش روحیه تیمی و کار تیمی است. طراحی بیرونی کارکنان، تعامل بین آنها و ارتباط با مشتری در فضای باز خواهد بود.

ویژگی های طراحی یک فضای اداری بسته شامل کنترل کار، فضای کاری و تمرکز است. طراحی دفتر به طور کلی اتاق مجزا یا فضای بسته برای قسمت هایی مانند اداری، اتاق جلسات و برخی افراد که بسته به نوع کار نیاز به تمرکز بیشتری دارند استفاده می شود.

البته همه چیز به نوع کار در شرکت بستگی دارد، در طراحی مدرن روش دیگری از طراحی انعطاف پذیر وجود دارد که اگر کارکنان احساس راحتی و تعلق خاطر به محل کار کنند، عملکرد شغلی آنها در همه جای کار مشهود خواهد بود. اگر طراحی داخلی محیط کار به درستی انجام شود باعث افزایش رضایت کارکنان، افزایش کارایی و اثربخشی، احساس مالکیت و تعلق و همچنین مشارکت کارکنان و کار گروهی می شود که در نهایت رضایت شغلی را تسهیل می کند.

طراحی داخلی اداری

علاوه بر طراحی داخلی ساختمان اداری، دکوراسیون اتاق اداری می تواند نشان دهنده موقعیت یک فرد در محل کار باشد. در این راستا مهمترین قسمت اتاق کار افراد دکوراسیون دفتر مدیریت شرکت و طراحی دکوراسیون اداری گروهی شیک است که می تواند بیانگر شخصیت، نفوذ و قدرت مدیر باشد. برای سایر ادارات و افراد بسته به شرایط کاری می توان از فضای باز یا بسته برای اتاق کار یا دفتر مردم استفاده کرد. این امر باعث افزایش تعامل کارکنان با یکدیگر و تقویت روحیه کار گروهی افراد می شود.

دکوراسیون اداری مدرن

در دکوراسیون داخلی اداری مدرن به تمامی موارد ذکر شده اهمیت داده می شود و در عین حال منتظر ایجاد محیطی مساعد و کارآمد برای کل شرکت هستید. در فضای اداری مدرن علاوه بر استفاده از وسایل اداری شیک و مدرن، محیط کار بدن نیز مورد توجه قرار می گیرد، تعامل افراد با محیط بیرونی، نورپردازی مناسب، رنگ های مختلف و فضاهای سبز باعث ایجاد کاری پویا و با نشاط می شود. محیط. استفاده از آثار هنری مانند نقاشی، مجسمه، گل، گیاه، آکواریوم و موسیقی نیز نقش مهمی در این نوع طراحی دارد.

نوع کفپوش در طراحی داخلی دکوراسیون مسکونی

یکی از مهم ترین نکات در طراحی داخل مسکونی توجه به نوع کفپوشی است که برای مسکونی به کار برده می شود. اگر در انتخاب کفپوش به نوع، جنس و رنگ آن دقت کافی شود می تواند در طراحی نهایی بسیار سودمند واقع شود. به همین منظور شما می توانید از سرامیک ها و انواع پارکت ها با طرح چوبی استفاده کنید. در طراحی داخلی مسکونی توجه به اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق های شخصی اهمیت دارد.یک بخش از طراحی داخلی مسکونی اتاق نشیمن است که به صورت مدرن و کلاسیک انجام می شود.

آشنایی با ایده های طراحی داخلی مسکونی

طراحی داخلی مسکونی در ایجاد روحیه در ساکنین آن بسیار موثر است و محیطی آرامش بخش در مسکونی ایجاد خواهد کرد. در طراحی داخلی خانه توجه به اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق های شخصی اهمیت دارد و باید در ساماندهی آن ها تلاش کرد. در دکوراسیون داخلی مسکونی باید به نوع و چیدمان مبلمان توجه نمود و حس مهمان نوازی را در آن ها ایجاد کرد. در این مقاله به بررسی چند نکته در طراحی داخلی مسکونی می پردازیم.

طراحی داخلی مسکونی

در طراحی داخلی مسکونی باید به ایجاد محیط هایی آرام و پر نشاط برای بزرگسالان و کودکان توجه نمود و از دکوراسیون خوش سبک و زیبا برای این منظور استفاده کرد. بخش هایی از مسکونی را باید به محلی برای فعالیت های ثانویه نظیر غذاخوری، فعالیت های غیر رسمی، سرگرمی و کارهای اداری اختصاص داد.

حال و هوای مسکونی را می توان با نورپردازی مناسب بهتر کرد و از چراغ های سقفی و یا لوستر برای این منظور استفاده نمود. طراحی داخلی مسکونی از بخش های مهم طراحی است زیرا بیشتر اوقات انسان در مسکونی سپری می شود، به همین دلیل این طراحی باید به گونه ای باشد که رضایت تمام افراد ساکن در آن را در نظر بگیرد.

برای اینکه بتوان در طراحی داخلی مسکونی فضای دلنشینی ایجاد کرد روش های مختلفی وجود دارد و می توان از راه کارهایی نظیر رنگ بندی دیوار، استفاده از کفپوش های مناسب و مبلمانی شیک استفاده کرد. در حالت کلی طراحی باید فضایی هماهنگ و یکپارچه ایجاد کند.

طراحی اتاق نشیمن در مسکونی

یکی از بخش های طراحی داخلی مسکونی اتاق نشیمن است که برای طراحی آن روش های کلاسیک و یا مدرن را می توانید به کار بگیرید. اتاق نشیمن بخشی است که مورد توجه همه افراد قرار می گیرد و با توجه به آن در رابطه با کل خانه نظر می دهند پس باید به گونه ای مناسب طراحی شده باشد. در طراحی داخلی مسکونی در قسمت اتاق نشیمن باید حساسیت و دقت زیادی را به خرج داد.

ایده های طراحی داخلی مسکونی

  • استفاده از گلدان های با طراوت: استفاده از گل و گلدان در محیط خانه سبب ایجاد نشاط در زندگی می شود و سبب تصفیه هوای داخل مسکونی خواهد شد. گل ها آرامش خاصی را به ساکنین خواهند داد، به همین دلیل استفاده از آن در طراحی داخلی مسکونی پیشنهاد می شود.
  • استفاده از لوستر و یا آویزهای روشنایی: برای کنترل کردن نور مسکونی می توان از لوسترها و یا آویزهایی برای روشنایی استفاده کرد. در واقع این لوسترها هم کاربردی هستند و هم در زیبایی نقش دارند.
  • استفاده از پرده های بلند: استفاده از پرده های رنگارنگ و بلند می تواند ایده جالبی در طراحی داخلی خانه باشد و زیبایی آن را دو چندان کند.
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا