مجله اجتماعی

چگونه دیجیتالی‌شدن صنعت مد را پایدارتر می‌کند؟

مجله رز/ خراسان رضوی صنعت مد همیشه به دلیل بی ثباتی محیطی مورد انتقاد قرار گرفته است، به عنوان مثال تولید شلوار جین بیش از 4000 لیتر آب مصرف می کند که بیشتر آن بازیافت نمی شود. این صنعت همچنین مسئول 10 درصد از انتشار سالانه کربن در جهان است که بیشتر از انتشار گازهای گلخانه ای پروازهای بین المللی و کشتی های دریایی است، اما می تواند با فناوری و دیجیتالی شدن سریع زنجیره تامین پایدارتر شود.

به گفته Wifrom، این رسم از دیرباز عامل آتش‌سوزی عمده جنگل‌ها، بالا آمدن سطح دریا، دستمزدهای نابرابر، بهره‌برداری از نیروی کار و دفن زباله‌ها در نظر گرفته شده است.

ما به عنوان مردم، فشار اجتماعی را برای انطباق با روابط اجتماعی پذیرفته شده احساس کرده‌ایم، و اغلب از نظر اجتماعی به آنها کمک می‌کنیم، حتی اگر اعمالمان با درخواست‌هایمان مطابقت نداشته باشد. در حالی که اکثر مردم می‌دانند که پروژه‌های اخلاقی در آینده اهمیت بیشتری خواهند داشت، رفتار آنها به‌طور پیش‌فرض به راحتی کاهش نمی‌یابد، به‌ویژه از آنجایی که مزایایی مانند اثربخشی هزینه، روان بودن، راحتی و در عین حال ارتباط سریع بین فناوری و دیجیتالی شدن را ارائه می‌کند. . عرضه می تواند در عملکرد صنعت ما تفاوت ایجاد کند.

مزیت این صنعت علاوه بر بهبود حفاظت از کره زمین در نسل‌های آینده این است که از طریق دیجیتالی‌سازی می‌تواند سود و شفافیت زنجیره تامین را ایجاد کند.

دیجیتالی شدن واسطه ها را حذف می کند، سرعت را بهبود می بخشد و مزایای مهم دیگری مانند شفافیت، قابل پیش بینی بودن، پاسخگویی و جستجوی کامل را ارائه می دهد که همگی برای ایجاد تغییرات مثبت برگشت ناپذیر در زنجیره تامین حیاتی هستند.

با فهرست‌های دیجیتالی تمام کارخانه‌ها، تولیدکنندگان، برندها و مصرف‌کنندگان، می‌توانند دقیقاً بدانند محصول کجا ساخته شده است و چگونه ساخته شده است.

اگر فرآیندهای تولید دیجیتال و ثبت شوند، ردپای کربن برای همه قابل دسترسی خواهد بود. در نهایت، در صورت ارائه گزارش‌ها و ارزیابی‌های کنترل‌های کیفی، زیست‌محیطی، اجتماعی و دولتی، گزارش‌های آنها تأیید شده و در دسترس همه مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

دیجیتاندی نتایج کسب و کار بهتری را ارائه می دهد و به نوبه خود سطوح قابل توجهی از شفافیت و پشتیبانی را ارائه می دهد که در انطباق با محیط و کارکنان موثر خواهد بود.

این تغییرات در نهایت به اخلاقی‌تر کردن فضای تجارت کمک می‌کند. استفاده از فناوری در کسب و کار فناوری به دلیل کارایی کسب و کار و تأثیر چند برابری نوآوری بر فرآیندهای دیجیتال، تأثیر عمده ای در افزایش بهره وری جمعی خواهد داشت. اکنون زمان انتقال سرمایه داری جهانی به آینده ای دیجیتالی تر، فراگیرتر و اخلاقی تر است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا