مجله اجتماعی

سفر ۲۴ هزار زائر اربعین با قطار کربلا/ آماده‌باش پلیس راه‌آهن

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور اعلام کرد که تاکنون حدود ۲۴ هزار زائر با استفاده از ناوگان ریلی به کربلا سفر کرده‌اند.

به گزارش مجله رز، سردار حشمت‌اله ملکی در تشریح اقدامات پلیس راه‌آهن در ماموریت اربعین، گفت:‌ پلیس راه آهن کشور با برنامه‌ریزی‌ها و پیاده‌سازی تاکتیک‌های عملیاتی و امنیتی لازم، تمهیدات و اقدامات خوبی در راستای سفری امن برای اعزام زائران از طریق صنعت حمل و نقل ریلی انجام داده است.

وی با بیان اینکه پلیس راه‌آهن برای ماموریت اربعین حسینی از فروردین ماه سال جاری نسبت به راه‌اندازی قرارگاه فرعی ابوذر اقدام کرده است، تصریح کرد: قرارگاه فرعی ابوذر این پلیس متشکل از پنج کمیته تخصصی و هشت قرارگاه عملیاتی و ۹ قرارگاه معین مستقر در محورهای ریلی منتهی به پایانه های مرزی جنوب، کرمانشاه، جنوب شرق، خراسان، قم، زاگرس ، تهران و ارومیه است که به صورت منسجم جلساتی برگزار و ۷۹ مصوبه از آن تاکنون به رده های مجری ابلاغ شده که از مهم‌ترین این مصوبات می‌توان به تعیین و ابلاغ طرح امنیتی و انتظامی اربعین، وظایف قرارگاه تاکتیکی خطوط ریلی، تعامل و هماهنگی و برگزاری جلسات با ستاد مرکزی اربعین راه آهن جمهوری اسلامی ایران در قالب کارگروه امنیت ریلی اشاره کرد.

ملکی به اقدامات امنیتی و ارتقاء نظم در این ماموریت اشاره کرد و گفت: اختصاص نیروهای کمکی از سایر یگان‌ها و ستاد پلیس راه آهن کشور در قالب دو شیفت از یکم شهریور ماه تا ۲۰ شهریور و بازگشت کامل زائران به کشور، پخش هشدارهای پلیسی و توصیه به زائران و آگاه‌سازی در سالن‌های مسافری از طریق مانیتورهای نصب شده در ایستگاه‌های راه آهن، تهیه بنرهای متناسب با اربعین حسینی و نصب در ایستگاه های راه آهن به تعداد ۲۶۱ ایستگاه واقع در مسیرهای ریلی منتهی به پایانه‌های مسافری مرزی و … از جلمه این اقدامات است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور رصد و پایش مراجعان در مدخل‌های ورودی و خروجی ایستگاه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان امر بحمدالله تمامی پایانه‌های منتهی به مرز در راه‌آهن به صورت الکترونیکی از طریق دستگاه‌های ایکس ری و … رصد می‌شود که علاوه بر کنترل دقیق‌تر افراد و وسایل همراه آن ها رضایت مسافران و زوار عزیز را نیز در پی داشته است.

ملکی در خصوص نظارت شبانه‌روزی بر عملکرد کارکنان دخیل در این ماموریت نیز گفت: با اعزام تیم های نظارتی از مرکز و رده‌های تابعه و همچنین رصد عملکرد کارکنان تحت امر از طریق مرکز مانیتورینگ ستاد فرماندهی پلیس راه‌آهن کشور توسط بازرسان، ماموران مورد ارزیابی قرار گرفته و تاکنون نیز مورد خاصی گزارش نشده است. پلیس راه آهن در این ایام در آماده‌باش کامل قرار دارد.

وی با بیان اینکه خدمات در نظر گرفته شده برای ارائه به زوار اربعین در بخش‌های مختلف و به صورت شبانه روزی وجود دارد، افزود: ماموران پلیس راه‌آهن سراسر کشور با بیش از تعداد ۱۵۰۰ نیرو از جمله واحدهای گشت های خودرویی، موتوری و پیاده و … در تمامی محورهای ریلی درحال برقراری نظم و امنیت مراسم اربعین هستند. همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شرکت راه‌آهن تعداد شش رام قطار کربلا به صورت رفت و شش رام به صورت برگشت نیز به صورت اختصاصی با ظرفیت کلی ۴۳۲۰ نفر امر جابه‌جایی زوار عزیز را برعهده دارند که با انتقال زائران از طریق شلمچه به بصره با اتوبوس و در ادامه خطوط ریلی کشور عراق توسط قطار، زوار را از مبدا تهران به مقصد کربلای معلی و بالعکس منتقل می‌کنند.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به آمادگی پلیس راه آهن برای خدمت رسانی به زوار گرامی اربعین حسینی گفت: تاکنون حدود ۲۴ هزار مسافر ناوگان ریلی را برای سفر خود انتخاب کرده و به کربلا معلی مشرف شده‌اند که از این تعداد بیش از هشت هزار زائر در امنیت کامل به کشور بازگشته و تعداد ۱۱۸ رام قطار مسافری تاکنون به‌صورت رفت و برگشت اعزام شده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا