مجله اجتماعی

والت دیزنی هم به سراغ هوش مصنوعی رفت

والت دیزنی با توسعه نیروی‌کار لازم برای مطالعه هوش مصنوعی و چگونگی استفاده از آن میان شرکت‌های سرگرمی تمرکز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، والت دیزنی نیروی کاری برای مطالعه هوش مصنوعی و چگونگی استفاده از آن در میان شرکت‌های سرگرمی ایجاد کرده است، حتی زمانی که نویسندگان و بازیگران هالیوودی برای محدود کردن بهره برداری صنعت از این فناوری مبارزه می‌کنند.

سه منبع به رویترز گفت: این گروه که اوایل امسال و قبل از اعتصاب نویسندگان هالیوود راه اندازی شد، به دنبال توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی به صورت داخلی و همچنین همکاری با استارت‌آپ‌ها است.

دیزنی به عنوان شاهدی بر علاقه خود ۱۱ فرصت شغلی فعلی دارد که به دنبال داوطلبانی با تخصص در هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین هستند.

این موقعیت‌ها تقریبا در هر گوشه‌ای از شرکت، از استودیو‌های والت دیزنی گرفته تا پارک‌های موضوعی و گروه مهندسی این شرکت، والت دیزنی تصورینگ، تا تلویزیون با برند دیزنی و تیم تبلیغاتی که به دنبال ساخت یک سیستم تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی نسل بعدی هستند هرچند که سخنگوی دیزنی از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

یکی از این منابع که یک مدافع داخلی است و به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود گفت: شرکت‌های رسانه‌ای قدیمی مانند دیزنی یا باید هوش مصنوعی را بپذیرند  یا ریسک منسوخ شدن راقبول کنند.

این حامی، هوش مصنوعی را ابزاری برای کمک به کنترل هزینه‌های سرسام آور تولید فیلم و تلویزیون می‌داند که می‌تواند برای یک فیلم بزرگ مانند «ایندیانا جونز» و «سرنوشت» یا «پری دریایی کوچک» به ۳۰۰ میلیون دلار برسد. به گفته این فرد، صرفه جویی در هزینه‌ها در طول زمان محقق خواهد شد.

 یکی از کارمندان سابق دیزنی که به دلیل عدم اجازه برای صحبت کردن به صورت عمومی از معرفی آن خودداری کرد گفت: هوش مصنوعی برای کسب وکار پارک‌های خود می‌تواند پشتیبانی مشتریان را افزایش دهد یا تعاملات جدیدی ایجاد کند.

یادگیری ماشین، شاخه‌ای از هوش مصنوعی که به کامپیوتر‌ها توانایی یادگیری بدون برنامه ریزی را می‌دهد، سیستم‌های بینایی خود را آگاه می‌کند، بنابراین قادر به تشخیص و هدایت اشیا در محیط خود است. به گفته این طراح سابق، روزی بیبی گروت با مهمانان تعامل خواهد داشت.
 
هوش مصنوعی به انبار باروت در هالیوود تبدیل شده است جایی که نویسندگان و بازیگران آن را تهدیدی وجودی برای مشاغل می‌دانند. این مساله اصلی در مذاکرات قرارداد با انجمن بازیگران سینما و انجمن نویسندگان آمریکا است که هر دو در اعتصاب به سر می‌برند.

دیزنی در مورد چگونگی بحث در مورد هوش مصنوعی در عموم دقت کرده است. ناظران جلوه‌های بصری که بر روی آخرین فیلم ” ایندیانا جونز ” کار می‌کردند، بر زحمات طاقت فرسای بیش از ۱۰۰ هنرمند که سه سال به دنبال از بین بردن هریسون فورد بودند، تاکید کردند تا این بازیگر هشتاد ساله بتواند در دقایق اولیه فیلم در نقش جوان‌تر خود ظاهر شود.

دیزنی از همان روزه‌ای ابتدایی روی نوآوری‌های فناورانه سرمایه گذاری کرده است. در سال ۱۹۲۸ , اولین کارتونی که دارای یک موسیقی همگام‌سازی شده بود استامبول ویلی نام گرفت. براساس اسناد اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، این شرکت اکنون بیش از ۴۰۰۰ پتنت با کاربرد‌هایی در پارک‌های موضوعی، فیلم‌ها و کالا‌ها در اختیار دارد.

باب ایگر که اکنون در دومین سمت خود به عنوان مدیرعامل دیزنی مشغول به کار است، زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیرعامل انتخاب شد، پذیرش فناوری را یکی از سه اولویت خود قرار داد.

سه سال بعد، این شرکت یک طرح تحقیق و توسعه بزرگ را با دانشگاه‌های برتر فناوری در سراسر جهان اعلام کرد و آزمایشگاه‌های موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ و دانشگاه کارنگی ملون در پیتزبورگ، پنسیلوانیا را تامین مالی کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ آزمایشگاه پیتزبورگ را تعطیل کرد.

گروه تحقیقاتی دیزنی در آمریکا یک فناوری واقعیت ترکیبی به نام مجیک ریلیتی توسعه داده‌اند که به افراد اجازه می‌دهد بدون نیاز به عینک مخصوص، فضایی را با یک شخصیت مجازی روی صفحه به اشتراک بگذارند.

براساس گزارش وب سایت این شرکت در سوئیس دیزنی ریسرچ درحال بررسی هوش مصنوعی یادگیری ماشین و محاسبات بصری است.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا